Original title:
Podnikání v mezinárodním prostředí - CineStar
Translated title:
Business in an international ambient- CineStar
Authors:
Shestakova, Margarita ; Tyll, Ladislav (advisor) ; Semianiaka, Andrei (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je věnována velice důležitému a aktuálnímu tématu současné doby, jedná se o vstup zahraniční firmy na ruský trh. Práce je rozdělena do dvou částí. V části první se autorka věnuje teoretickému přístupu k problematice. Ve druhé části je pozornost věnována aktivitám společnosti CineStar na českém trhu. V předposlední kapitole se autorka již věnovala volbě vstupu na trh, jednalo se o výzkum následujících způsobů vstupu: investice na zelené louce, podnikání s partnerem, franchsising a fúze. V poslední kapitole se autorka již věnovala ostatní problematice -- jednalo se o marketing a management. Tato část práce měla sloužit jako forma návrhů pro ostatní firmy, které chtějí podnikat na ruském trhu. Cílem práce je popsat vstup společnosti CineStar na ruský trh se zaměřením na volbu vstupu. Ústřední výzkumná otázka byla následující: společnosti CineStar se opravdu vyplatí vstupovat na ruský trh. Autorka ve své práci pracovala jak s ruskými, tak i s českými zdroji.This thesis is dedicated to currently a very important and topical theme; it is an entering of foreign company into the Russian market. The work is divided into two parts. In the first, the author deals with the theoretical approach to the issue. In the second part of the work the author describes activities of CineStar on the Czech market. After that the author is explaining the choice of market entry, it was the following ways: greenfield investment, business with a partner, franchising and merger. In the last chapter the author explaining other issues - it was a marketing and management. This part should serve as a form of proposals for other companies that are thinking about doing business in the Russian market. The aim of this thesis is to describe the entry of CineStar into the Russian market with a focus on the choice of entering. The central research question was following: CineStar company is really worth to enter the Russian market. The author worked in her work with Russian and Czech resources.
Keywords:
business; CineStar; enter the foreign market; market research; Russia; CineStar; podnikání; Rusko; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31024