Original title:
Posouzení nákupní atmosféry dvou retailových jednotek SPORTISIMO a HERVIS SPORT
Translated title:
Evaluating of shopping atmosphere in two retail units SPORTISIMO and Hervis Sport
Authors:
Caletka, Petr ; Chylíková, Hana (advisor) ; Mokrejšová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje zhodnocení nákupní atmosféry v prodejnách SPORTISIMO a Hervis Sport. První kapitola je věnována teoretickému vymezení pojmu nákupní atmosféra a charakteristice jednotlivých kritérií, která tuto atmosféru tvoří. Druhá kapitola popisuje společnosti, kterých se práce týká. Věnuje se jejich působnosti na českém trhu, sortimentu a doplňkovým službám. Třetí kapitola je věnována posouzení a porovnání nákupní atmosféry vybraných retailových jednotek. Detailně se věnuje jednotlivým kritériím a jejich analýze pomocí dvou metod výzkumu- terénní a marketingový průzkum. Posledním bodem je zhodnocení výsledků a návrh možných řešení pro zlepšení situace.This thesis is about evaluating shopping atmosphere in SPORTISIMO and Hervis Sport in one city. First chapter is dedicated to definition of shopping atmosphere and it also characterizes criterions which make this atmosphere. Second chapter describes companies SPORTISIMO and Hervis Sport. It is about assortment and complementary services. Third chapter analyses atmosphere in these retail stores using two research methods. Last point is about analysing results. There are also some proposals how to improve negative points.
Keywords:
Hervis Sport; shopping atmosphere; SPORTISIMO; Hervis Sport; nákupní atmosféra; SPORTISIMO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30857