Original title:
Internet jako prostředek komunikace a propagace firem
Translated title:
The Internet as a tool of communication and business promotion
Authors:
Procházková, Anna ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá internetem jako prostředkem marketingové komunikace a propagace firem. Zahrnuje obecnou definici marketingové komunikace, integrované komunikace a online komunikace. Práce se také částečně věnuje významu internetu a jeho budoucnosti. Poskytuje přehled o aktuálním využití internetu jako média pro online prezentaci firem. Podrobněji se zabývá efektivní tvorbou webových stránek, grafickou a kontextovou reklamou, reklamou na sociálních sítích a online PR. Praktickou část tvoří popis využití internetu pro firemní propagaci a komunikaci u společnosti Clever Decision. Cílem této práce je zhodnocení internetu jako marketingového média, které se v současnosti stává stále oblíbenějším. Přínos pak tvoří doporučení pro společnost Clever Decision, která by měla zlepšit její internetovou prezentaci a zvýšit efektivnost marketingových aktivit.The paper deals with the Internet as a tool of business promotion and marketing communication. It contains a general definition of marketing communication, integrated communication and online communication. The paper partly deals with importance of the Internet, and its future as well. It provides an outline for the current use of the Internet as a medium for company's online presentation. The paper is in detail focusing on efficient design of websites, graphic and context advertising, advertising through social networks and online PR. The practical part includes the description of Internet utilization for marketing communication and promotion in the company Clever Decision. The aim of the paper is to assess the Internet as a medium which is nowadays becoming more and more favoured. The benefit of the paper is to make recommendations for the company, which should improve its online presentation and raise effectiveness of its marketing activities.
Keywords:
context advertising; graphic advertising; marketing communication; online promotion; the Internet; websites; grafická reklama; internet; kontextová reklama; marketingová komunikace; online propagace; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30718