Original title:
Analýza českého podnikatelského prostředí z pohledu francouzských malých a středních podniků
Translated title:
Analysis of the Czech business environment from the perspective of small and medium-sized French companies
Authors:
Ročková, Simona ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá hodnocením českého podnikatelského prostředí z pohledu malých a středních francouzských firem působících v autorem vybraných oblastech, které vstoupily, a nebo se pokusily o vstup na daný trh. Analyzuje vývoj firem na českém trhu od prvních kontaktů až po úplné etablování. Na základě zkušeností společností hodnotí silné a slabé stránky českého podnikatelského prostředí. Dává doporučení dalším francouzským firmám, které přemýšlejí o vstupu na český trh a nevědí, co od něj očekávat.The thesis deals with evaluation of czech entrepreneurial environment from the point of view of french small and middle sized companies doing business in selected sectors by author which entered or tried to enter to the market. It analyzes the development of companies on the czech market from the first contacts to the final establishment. On the basis of experience of these companies the thesis evaluates strong and weak points of the czech entrepreneurial environment. It gives recommendations to french companies which think of entering the czech market and don't know what to expect from it.
Keywords:
business environment; enter to the czech market; french SME; francouzské PME; podnikatelské prostředí; vstup na český trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30650