Original title:
Exportní strategie společnosti Vetropack Moravia Glass a.s. ve východní Evropě
Translated title:
Export strategy of the company Vetropack Moravia Glass a.s. in the eastern Europe
Authors:
Vaníčková, Jana ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Ostrezi, Vlastimil (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou exportní strategie společnosti Vetropack Moravia Glass a.s. Teoretická část se zaměřuje na postup, který by měla společnost uplatňovat při vstupu na zahraniční trhy. V praktické části je analyzován export samotné společnosti a také prostředí specifického trhu, v tomto případě Ruska. V rámci výrobkové, cenové, komunikační a distribuční strategie je také návrhová část, kde jsou shrnuty poznatky a doporučení ke zlepšení dosavadní exportní strategie.The diploma thesis deals with the export strategy of the company Vetropack Moravia Glass, a.s. Theoretical part focuses on the procedure, which should be followed by a company trying to enter international markets. Analytical part describes export of the selected company and the environment of a specific market, namely Russia. The product, price, communication and distribution strategy also comprises a summary of observations and recommendations how to improve the present export strategy.
Keywords:
export strategy; Russia; Vetropack Moravia Glass a.s.; exportní strategie; Rusko; Vetropack Moravia Glass a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30605