Original title:
Marketingová strategie firmy ŽĎAS na vybraných zahraničních trzích
Translated title:
Marketing strategy of ZDAS company on the chosen international markets
Authors:
Novotná, Romana ; Klosová, Anna (advisor) ; Tlustý, Antonín (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií firmy ŽĎAS na mezinárodních trzích. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována teoretické rovině marketingové strategie. Po ní následuje praktická část, která začíná představením firmy ŽĎAS. Ve třetí části je analyzována marketingová strategie firmy z hlediska jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Výchozím podkladem jak pro zkoumání marketingové strategie firmy, tak i pro její následné zhodnocení, které je obsahem poslední části, jsou zpracované přehledy obchodních případů z posledních pěti let.The bachelor thesis deals with the marketing strategy of the company ZDAS on the international markets. The work is divided into 4 parts. The first part is devoted to the theoretical level of the marketing strategy. This is followed by a practical part that begins with performance of the company ZDAS. The third part analyzes the marketing strategy of the company in terms of the different instruments of marketing mix. The final part summurizes the strategy and adds few suggestion to improve it.
Keywords:
international marketing mix; marketing strategy; ZDAS; marketingová strategie; mezinárodní marketingový mix; ŽĎAS
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30489