Original title:
Aktivity agentury Czech Trade na vybraných trzích
Translated title:
Activities of CzechTrade agency in selected markets
Authors:
Dudová, Zdena ; Plchová, Božena (advisor) ; Šuchman, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na aktivity agentury CzechTrade na trzích Brazílie a Mexika. V první kapitole je popsáno postavení České republiky v mezinárodním obchodě a je objasněn význam zahraničního obchodu pro českou ekonomiku. Následující kapitola se týká státní proexportní politiky a institucí zřízených za účelem podpory vývozu. Další kapitola se podrobně věnuje agentuře CzechTrade, jejímu vývoji a poskytovaným službám. Následující dvě kapitoly se zabývají konkrétními vybranými trhy -- Brazílií a Mexikem. Obsahují charakteristiku obou zemí a jejich ekonomik a popisují vzájemné obchodní vztahy s Českou republikou. Dále mapují činnost a vývoj zahraničních kanceláří CzechTrade na mexickém a brazilském trhu. Nakonec jsou zmíněny konkrétní úspěchy zahraničních kanceláří agentury CzechTrade v Mexiku a Brazílii a je nastíněn předpokládaný vývoj obou zemí v blízké budoucnosti.The goal of this paper is to analyse the activities of CzechTrade agency on the Brazilian and Mexican markets. The first chapter deals with the position of the Czech Republic in international trade and explains the importance of international trade for the Czech Republic. The following section provides information concerning Czech export policy and the institutions founded in order to support Czech export. The next part gives detailed description of CzechTrade agency, its development and provided services. The subsequent two chapters are focused on the description of Brazilian and Mexican markets, involving characteristics of both countries and their economies, as well as their economic relations with the Czech Republic. These two chapters also cover the activities and development of CzechTrade foreign offices in Mexico and Brazil. The final part of the thesis highlights particular projects realized in cooperation with CzechTrade foreign offices and offers a prediction of future development of Brazilian and Mexican markets.
Keywords:
Brazil; CzechTrade; Mexico; Bazílie; CzechTrade; Mexiko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30341