Original title:
Pozice firmy Phillip Morris na českém trhu
Translated title:
The position of Philip Morris Company on the Czech market
Authors:
Kohoutová, Tereza ; Gullová, Soňa (advisor) ; Štemberk, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat, definovat a zhodnotit postavení firmy Philip Morris na českém trhu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První část práce je věnována charakteristice společnosti Philip Morris, kde je čtenář obeznámen s historií a vývojem podniku, jeho cíly a strategií. Rovněž jsou představeny nejznámější značky cigaret, které Philip Morris nabízí. Značná část práce se zabývá tabákovým průmyslem. Je mu věnována druhá kapitola práce. Velká pozornost je upřena na regulativní opatření tabákových výrobků, jejichž obsah je pro budoucí vývoj podniku klíčový. Stěžejní část práce je soustředěna do třetí kapitoly, která se zabývá analýzou pozice Philip Morris na trhu tabákových výrobků. Pro dosažení cílů práce je zde uvedena charakteristika tabákového trhu v ČR a jeho spotřebitelů, identifikace hlavních konkurentů, finanční analýza a SWOT analýza podniku. Závěrečná čtvrtá kapitola shrnuje hlavní poznatky a zabývá se perspektivami na trhu tabáku a budoucím vývojem společnosti.The aim of this thesis is to analyze, define and evaluate the position of Philip Morris Company on the Czech market. The work is divided into four main chapters. The first part is dedicated to the characteristics of Philip Morris, where the reader gets acquainted with the history and development of the company, its objectives and strategies. Also the best known cigarette brands that Philip Morris offers are presented. A considerable part of the work deals with the tobacco industry. It is devoted to the second chapter of the work. Close attention is focused on the regulatory measures of tobacco products, whose content is crucial for future development of the company. The mainstay is concentrated in the third chapter, which deals with the analysis of the position of Philip Morris on the tobacco market. To achieve the objectives of the work, the characteristics of the tobacco market in the Czech Republic and its consumers, identifying main competitors, financial analysis and SWOT analysis are stated. The final fourth chapter summarizes the main findings and discusses the prospects on the tobacco market and future development of the company.
Keywords:
Philip Morris CR; SWOT analysis; tobacco industry; tobacco regulation; Philip Morris ČR; regulace tabáku; SWOT analýza; tabákový průmysl
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30303