Original title:
Postavení firmy Tonak na zahraničních trzích
Translated title:
The prominence of the company Tonak a.s. in the international market
Authors:
Vrbová, Pavlína ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá postavením společnosti Tonak a.s. na zahraničních trzích, analyzuje stávající, netradiční a také potenciální odbytiště firmy, poskytuje informace o využívaných distribučních kanálech a také cenové strategii formy Tonak a.s. na zahraničních trzích. První kapitola pojednává o historii klobouků a kloboučnického průmyslu v České republice i ve světě. Druhá kapitola je věnována společnosti Tonak a.s., základním údajům, produktovému portfoliu a formám propagace společnosti. Třetí kapitola je zaměřena na zahraniční obchod firmy Tonak a.s. a poslední kapitola bakalářské práce analyzuje vstup firmy Tonak a.s. na čínský trh, jakožto nový potenciální trh, na kterém by firma Tonak a.s. mohla v budoucnu uspět.The bachelor thesis focuses on the company Tonak a.s. and its international operations. The first chapter briefly investigates the history of hats and hat industry in the Czech Republic and also in the world. The second chapter studies characteristics of the comapny Tonak, its product portfolio and marketing strategies. The goal of the third chapter is to analyse the actual export situation of the company as well as potential foreign market that the company could prosper from. It informs about the price and distribution policies which are used by the company in the international market. The purpose of the last chapter is to investigate the China market and decide whether this market is suitable for the company Tonak a.s.
Keywords:
China; potential market; prominence in the international market; Tonak a.s.; postavení na zahraničních trzích; potenciální trhy; Tonak a.s.; Čína
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30295