Název:
Strategie učení
Autoři:
FOUROVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] My diploma thesis deals with using learning strategies when learning the English language. To research the learning strategies of students I will carry out a case study in one particular class of lower level of an eight ? year grammar school. The theoretical part is focused on the evaluation of the current knowledge and description and characterization of particular learning strategies. It stresses the importance of learning strategies in the context of the contemporary educational system. I also refer to the role of teachers and students with regard to using learning strategies. The practical part of the diploma thesis deals with the determination of measures in which the students of one particular class use learning strategies. To find out about learning strategies of the students I will use an existing questionnaire called Strategy Inventory for Language Learning (SILL) for my case study. On the basis of the gained data I will determine the measure of using learning strategies of particular students and the whole group. After that I will suggest a set of exercises which support mainly the development and use of the direct learning strategies.Diplomová práce se zabývá užíváním strategií učení v rámci hodin anglického jazyka. K prozkoumání míry užívání strategií učení u studentů provedu případovou studii v jedné konkrétní třídě nižšího stupně gymnázia. V teoretické části se soustředím na zhodnocení dosavadních poznatků, deskripci jednotlivých skupin strategií a snažím se posoudit význam strategií učení z hlediska současného vzdělávání. Pokusím se taktéž zohlednit roli učitele a roli studenta s ohledem na rozvoj a používání strategií učení. V praktické části se věnuji stanovení míry užívání strategií učení u jedné konkrétní třídy. K provedení případové studie použiji již existující dotazník Strategy Inventory for Language Learning (SILL), který po přeložení z anglického do českého jazyka předložím studentům k vyplnění. Získané hodnoty zpracuji a stanovím míry užívání strategií studenty. Následně pak navrhnu inspirativní soubor cvičení, která podporují rozvoj a využívání především přímých strategií.
Klíčová slova:
anglický jazyk; jazyk a jazyková komunikace; klíčové kompetence; nepřímé strategie; přímé strategie; případová studie; RVP; SILL; soubor cvičení; strategie učení Citace: FOUROVÁ, Lucie. Strategie učení. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17755