Original title:
Porovnání sponzoringových aktivit Rádia Impuls a RockZone 105,9
Translated title:
Comparison of sponsorship activities of Radio Impuls and RockZone 105,9
Authors:
Kelblová, Kateřina ; Postler, Milan (advisor) ; Štíhelová, Kristýna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V práci se zabývám uplatněním sponzoringu v oblasti médií se zaměřením na rozhlas. V teoretické části definuji sponzoring jako jeden z nástrojů komerční komunikace a jmenuji hlavní druhy sponzoringu. Dále se zabývám jeho významem, vlivem na účetnictví firmy, uvádím metody měření efektivity sponzoringu a specifika tzv. mediálních partnerství. V praktické části provádím komparaci sponzoringových aktivit Rádia Impuls jako nejposlouchanějšího rádia v České republice a RockZone 105,9 jako menšího pražského rádia. Uvádím nejvýznamější rozdíly plynoucí z odlišného postavení oboou rádií na trhu.This thesis examines how sponsorship is used by media and especially by radios. A definition of sponsorsip is given and most important kinds of this commercial communication tool are desribed. The thesis also covers the impact of sponsorsip on bookeeping of a firm, methods of measuring the efficiency of sponsorship and its specifics in the field of media. Sponsorship activities of the biggest Czech private radio are compared with those of a local private radio. The most significant differences are analysed.
Keywords:
media partnership; radio; sponsorship; mediální partnerství; rozhlas; sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15225