Název:
Návrh metodiky zisťovania požiadaviek praxe na tvorbu technických noriem
Překlad názvu:
Design of detection methodology customers´ requests for technical standards
Autoři:
Chudovská, Veronika ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je navrhnúť metodiku na zisťovanie požiadaviek praxe pri tvorbe technických noriem. Je to postup, ktorý by mohol uľahčiť prácu napríklad technickým komisiám (TNK alebo CTN) pri vytváraní nových alebo doplňujúcich technických noriem. V praktickej časti podľa navrhnutej metodiky a podľa postupu výskumu trhu vytvorím dotazník. Jeho cieľom je získanie informácií o súčasnej situácií technických ISO noriem v organizáciách v Českej republike. Dotazník má overiť dôvody, ktoré viedli firmy k zavedeniu ISO noriem, aké pozitíva im priniesli, negatíva s ktorými sa stretli. Zistiť konkrétne oblasti, z akých majú organizácie najväčší záujem o nové normy a koľko sú ochotné za nich zaplatiť.Cílem práce je navrhnout metodiku na zjišťování požiadavků praxe na tvorbu technických norem. V praktické části podle navrhnuté metodiky a podle postupu výzkumu trhu vytvořím dotazník. Jeho cílem je získání informácí o současné situáci technických ISO norem v organizácích v České republice. Dotazník má ověřit důvody, které vedli firmy k zavedení ISO norem, jaké pozitiva jim přiniesli, negativa se kterými se setkali. Zjistit konkrétní oblasti, ze kterých mají organizáce najvětší zájem o nové normy a kolik jsou ochotné za nich zaplatit.The aim of diploma thesis is to suggest a methodology how can praxis detect their requests for technical standards. In the thesis is also used questionare. The purpose is to find out why organizations use or do not use technical standards, if they use also supportive technical standards. Which ares would organization prefere for supportive technical standards and how much are the able to pay for them.
Klíčová slova:
metodika; požadavky zákazníků; technické normy; customers request; ISO standards; methodology
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14998