Original title:
Kvalitatívne metódy hodnotenia konkurencie
Translated title:
Qualitative Methods of Evaluating the Competition
Authors:
Čmarada, Martin ; Černý, Jan (advisor) ; Martinák, Jakub (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa zameria na spôsob porovnávania priamych tržných konkurentov na základe kvantifikácie premenných, ktoré ovplyvňujú ich postavenie na trhu. Popísané metódy budú vysvetlené na praktických príkladoch.Práce se zaměří na způsob srovnávání přímých tržních konkurentů na základě kvantifikace proměnných, které ovlivňují jejich postavení na trhu. Popsané metody budou vysvětleny na praktických příkladech.The work as itself focuses on the ways, how to compare direct market competitors by quantifying the variables with impact on their market position. Described methods will be explained on practical examples.
Keywords:
competitiveness; economics; management; marketing; methods of competition evaluation; ekonomika; konkurenceschopnost; kvalita; management; marketing; metody hodnocení konkurence
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14945