Original title:
Strategie firmy Geodis při vstupu na zahraniční trhy
Translated title:
Corporation Geodis and its entrance to foreign markets
Authors:
Hanzlová, Pavla ; Gullová, Soňa (advisor) ; Laschoberová, Libuše (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou firmy Geodis při vstupu na zahraniční trhy. První část je stručně věnovaná charakteristice společnosti. Jádro práce tvoří aktivity na zahraničních trzích, vstup na tyto trhy, konkurence v zahraničí a zahraniční partneři. Velká část je věnována také marketingovému mixu korporace. Poslední část nastiňuje možný vývoj Geodis do budoucna.The thesis disserts about foreign market entrance of corporation Geodis. The first part is dedicated to corporation characterization. The base of the thesis is composed of the foreign markets activities, entrance to it, foreign competitors and business partners abroud. Marketing mix is also inscribed in detail. The last part is dedicated to possible future progress of Geodis.
Keywords:
entrance to foreign markets; foreign markets; Geodis; marketing strategy; Geodis; marketingová strategie; vstup na zahraniční trhy; zahraniční trhy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14589