Název:
Etika v podnikání
Překlad názvu:
Business ethics
Autoři:
Stiborová, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou etiky a etického podnikání na úrovní makroekonomické i mikroekonomické. Zaměřuje se především na konkrétní projevy etických přístupů v podnikání, ale zároveň předkládá i teoretické postupy, jak lze těchto přístupů dosáhnout. Uvádí, že základním principem etiky v podnikání je princip dlouhodobosti a udržitelnosti. Rovněž poukazuje na moderní trendy v etickém podnikání, jako jsou udržitelná spotřeba a Fair Trade. Práce také zhodnocuje současnou situaci v etickém chování firem a rovněž uvádí konkrétní příklad firmy Marks&Spencer, která je jedna z vedoucích firem na poli etického podnikání. Práce tak využívá jejího vzoru jakožto důkazu, že etika a podnikání nejsou protiklady, nýbrž kráčejí ruku v ruce.This thesis covers with problems of business ethics on both macroeconomic and microeconomic level. It is focused firstly on specific expressions of ethical business approaches but at the same time it represents theoretical methods how one can achieve them. This thesis states that the basic principle of business ethics is a principle of long-term existing and sustainability. Similarly, it refers to modern trends in ethical business such as sustainable consumption and Fair Trade. The thesis evaluates current situation in companies' ethical manner and moreover, it describes an example of the company Marks&Spencer as a one of the leading corporation in the area of business ethics. Accordingly, it is a proof that ethics and business are not an oxymoron but they go hand in hand.
Klíčová slova:
etika; podnikání; udržitelnost; business; ethics; sustainability
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14468