Original title:
Event marketing
Translated title:
Event marketing
Authors:
Nováková, Jana ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Kozler, Miloslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá event marketingem -- marketingem založeným na propojení zážitku (emocí) a určitého marketingového sdělení. V úvodu je čtenář seznámen se samotným pojmem "event marketing" a jeho zařazením v komunikačním mixu firmy. Další část práce se zabývá hlavními principy, na kterých je založena podstata event marketingu, a zaváděním event marketingové strategie do určité firmy. Praktická část je věnována jednotlivým fázím přípravy eventu. Závěrem práce pojednává o způsobech získání know-how v daném oboru.This document deals with event marketing -- marketing based on interconnection of experience (emotions) and certain marketing information. The reader is aware of the term "event marketing" and its inclusion into the communication mix of company. Further part deals with the main principles of event marketing and also its implementation into the company strategy. The practical part is devoted to particular stadiums of making an event. At the end document describes the methods how to get know-how.
Keywords:
event; experience; marketing; event; marketing; zážitek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14272