Original title:
Analýza obnovy a úspěchu značky Kofola
Translated title:
The analysis of the renewal and success of the brand Kofola
Authors:
Dopitová, Šárka ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Boček, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje úspěšný návrat značky Kofola na český trh. Hlavními zkoumanými oblastmi je marketingový mix, finanční analýza a postavení Kofoly na českém trhu. Rozbor marketingového mixu podává základní informace o tom, v jaké formě se produkt objevil na trhu a jakým způsobem byl prezentován. Finanční analýza informuje o ekonomických výsledcích, jichž dosáhl podnik, který se rozhodl tuto značku oživit. Nelze je sice přímo vztáhnout k této konkrétní značce, ale i tak jde o důležité informace, protože finanční síla podniku má zásadní vliv na další rozvoj a působení značky. Posledním aspektem, který dotváří obraz o současné pozici značky, je postavení Kofoly na trhu a mezi konkurenty.The thesis analyses the successful return of the Czech brand Kofola to the Czech market. The main examined areas are marketing mix, financial analysis and the position of the brand Kofola in the Czech market. The first part deals with marketing mix. It describes the form of which Kofola occurred in the market and how it was presented there. The financial analysis brings essential information about economic results which were reached by the company Kofola. These numbers are not fully related to this particular brand but it is important to mention them though, because the financial strength of the company influences the contemporary and future development of the brand. The last area that puts the finishing touches to the actual standing of the brand is its position in the market and among its competitors.
Keywords:
brand; financial analysis; Kofola; marketing mix; position in the market; finanční analýza; Kofola; marketingový mix; postavení na trhu; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14251