Original title:
Vybrané problémy reklamačního řízení
Translated title:
Selected Problems of Complaint Procedure
Authors:
Harantová, Monika ; Hejda, Jan (advisor) ; Přibyl, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V první části bakalářské práce na téma "Vybrané problémy reklamačního řízení" je vysvětlena právní úprava reklamací dle občanského a obchodního zákoníku a stanovuje základní pojmy týkající se dané problematiky. V další části jsou uvedena základní pravidla při nakupování ve velkých, malých a internetových obchodech. Také jsou zmíněny záruční lhůty, jejich plynutí a promlčení z hlediska místa prodeje a druhu reklamované věci. Práce seznamuje čtenáře i s možnostmi řešení neuznaných reklamací. Bakalářská práce je psána formou manuálu, který by mohl sloužit jako návod k orientaci v reklamačním řízení.In the first part of my bachelor's work on the theme "Selected Problems of Complaint Procedure", the legal regulation of complaint according to civil and commercial code is explained and the basic concepts of these problems are specified. In the next part, the basic rules for shopping in large, small and internet shops are specified. The warranty period, their flight and expiration of rights in term of the point-of-sales and kind of goods under complaint are mentioned. The work introduces readers to the possibilities of solving the non-complaints. The bachelor's work is written as the manual that could serve as a guide to navigation in complaint procedure.
Keywords:
complaint procedure; complaints; consumer; seller; prodávající; reklamace; reklamační řízení; spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14237