Název:
Finanční analýza v oděvním průmyslu
Překlad názvu:
Financial analysis in the clothing industry
Autoři:
Mudrochová, Petra ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Oděvní průmysl ve své práci charakterizuji pomocí finanční analýzy provedené na padesáti českých podnicích spadající do skupiny výroba jiného svrchního oblečení. Na základě údajů o ukazatelích rentability, aktivity, likvidity a zadluženosti jsem sestavila vlastní model ohodnocení analyzovaných podniků s tím, že jednotlivé ukazatele měly rozdílnou váhu. Na prvních třech místech vyšly podniky Mimoska CZ s.r.o., Atlas advertising group, s.r.o. a Oděva, výrobní družstvo. Své výsledky jsem porovnala s Altmanovým modelem, u něhož jako nejlépe prosperující podniky byly označeny A-výroba pánských košil a lehké konfekce s.r.o., 3. Bhv s.r.o. a Rapid servis, s.r.o. Mezi Altmanovým a mým model jsem vypočetla směrodatnou odchylku v průměrné výši 4,88 a variační koeficient v průměru 19,1 %. Dále jsem podniky podrobila analýze konkurence schopnosti vůči Evropské unii a 12 % z nich jsem označila za velice dobře konkurence schopné. Jako poslední jsem popsala vliv finanční krize na oděvní průmysl a popsala vývoj tržeb za jednotlivé měsíce roku 2008, který byl ve znamení pouze jednoprocentního nárůstu tržeb.Clothing industry is described by means of financial analysis comparing fifty Czech companies within the group production of other outwear. I made my own model evaluating the companies according to their indicators of profitability, activity, liquidity and gearing. Every indicator has a different weight. The first three best companies were Mimoska s.r.o., Atlas advertising group, s.r.o. and Oděva, výrobní družstvo. I compared my results with Altman's model that describes A-výroba pánských košil a lehké konfekce s.r.o., 3. Bhv s.r.o. a Rapid servis, s.r.o. as the most prosperous companies. The standard deviation between Altman's and my model is 4,88 and the coefficient of variation on average is 19,1 %. I also compared firms with similar companies in the European Union and 12 % of them were highly capable competitors. Finally I described the impact of recent financial crisis in the clothing industry and described the evolution of sales for each month of 2008 that had only 1 % rise in sales.
Klíčová slova:
finanční analýza; oděvní průmysl; prostorové šetření; clothing industry; financial analysis; spatial survey
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14131