Original title:
Právní a etická regulace reklamy
Translated title:
The legal and ethic regulation
Authors:
Chlebounová, Pavla ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Horová, Olga (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce na téma Právní a etická regulace reklamy je shrnutí českých právních norem zabývajících se reklamou nebo činnostmi s ní souvisejícími. Dále je zde popsáno zejména etické hledisko regulace reklamy, tak jak jej stanovuje Kodex reklamy. Praktická část je věnována popisu vybraných kauz minulých let, které řešila Rada pro reklamu. V závěru práce je uveden i rozdíl etického vnímání komerční a sociální reklamy.The main subject of the final Bachelor thesis The legal and the ethic regulation in advertising is summary of Czech legal rules in connection with advertising. It describes mainly ethic point of view according to Codex of Advertising. Practical part describes chosen causes of several past years, which were solved by the Council for Advertising. In the end of the work there is presented the difference of ethic perception in commercial and social advertising.
Keywords:
Codex of Advertising; ethic regulation; law regulation; etická regulace reklamy; Kodex reklamy; právní regulace reklamy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14114