Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,299 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Syndrom vyhoření u studentů ošetřovatelství
SALHIOVÁ, Soňa
Úvod: Tato bakalářská práce se zaměřuje na syndrom vyhoření u studentů oboru Všeobecné ošetřovatelství. Tento obor je velice přínosný pro společnost, ale zároveň spadá mezi velmi časově náročná studia. Cíl: Prvním cílem výzkumu bylo zmapovat míru vyhoření u vysokoškolských studentů, kteří studují obor Všeobecné ošetřovatelství. Druhým cílem bylo popsat konkrétní problematiku tohoto syndromu u studentů Všeobecného ošetřovatelství. Metodika: Výzkumná část byla realizována na základě kvantitativní metody pomocí standardizovaného dotazníku SMBM doplněného 26 nestandardizovanými otázkami. Výzkum byl proveden na přelomu dubna a května roku 2024. Zúčastnilo se ho 127 studentů a studentek oboru Všeobecné ošetřovatelství v ČR. Dotazník byl e-mailem rozeslán přes sekretariáty nebo studijní oddělení zdravotnických a zdravotně sociálních fakult. Obsahoval otázky zabývající se věkem, ročníkem studia a předchozím vzděláním, aby bylo možné analyzovat vliv těchto faktorů na syndrom vyhoření. Výsledky: 76 studentů (59,8 %) z celkového počtu 127 dosáhlo hodnocení do 55 bodů, což znamená, že SMBM je uváděno jako nízké. 56 bodů a více získalo 51 studentů (40,2 %), kteří jsou již ohroženi syndromem vyhoření. Na základě výsledných dat není statisticky významný rozdíl v rizikových faktorech syndromu vyhoření u studentů oboru Všeobecné ošetřovatelství v různých ročnících studia (p = 7,9 %), různého věku (p = 37,5 %), ani ve výskytu syndromu vyhoření mezi studenty z nezdravotnických škol a těmi s ukončeným středoškolským zdravotnickým vzděláním (p = 90,0 %). Závěr: Na základě získaných výsledků byly vytvořeny tabulky, které podrobně ilustrují vyhodnocení odpovědí respondentů. Tato práce může studentům posloužit jako pomocník během studia při prevenci syndromu vyhoření.
Pohled učitelek na rozvíjení vnitřní motivace dětí v mateřských školách: Porovnání alternativních a klasických přístupů.
ZAREZOVA, Eva
Bakalářská práce je věnuje vnitřní motivaci dětí předškolního věku a srovnání práce s ní v různých typech mateřských škol. V teoretické části jsou zkoumány pojmy motivace, potřeby, autonomie, waldorfská pedagogika, Montessori pedagogika. V praktické části jsou pozorováním a polostrukturované rozhovory s pedagogy porovnávány přístupy k vnitřní motivaci u dětí ve čtyřech různých mateřských školách.
Hra jako základ v předškolním vzdělávání
DVOŘÁKOVÁ, Erika
Bakalářská práce je věnována významu her v procesu předškolního vzdělávání. Ukazuje na možnost dětí spolupodílet se při jejich výběru a vymýšlení. V první části práce jsou zkoumány charakteristické znaky a druhy her. Dále je v práci zmíněna historie hry a její pohled v různých teoriích. Práce zkoumá, jak se hra mění a vyvíjí v průběhu života dítěte, a jaká je její role v mateřské škole. Důraz je kladen na motivaci dětí ke hře a jejich potřeby a zájmy. V praktické části se věnuji tvorbě nové řízené činnosti (nové hry), na základě pozorování a spoluúčasti dětí. Popisuji zde celkový průběh vytváření her. Seznámení s tématem, samotnou tvorbu až po realizaci a následnou reflexi. Za pomoci dětí jsou následně hry obměněny a opět reflektovány.
Motivace k aktivnímu využívání sociálních sítí mladou generací
SALVOVÁ, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi a motivací, která nabádá mladé jedince k jejich aktivnímu využívání. Hlavním cílem práce je zjistit, zda a proč mladá generace využívá sociální sítě a kdo nebo co je k tomu motivuje. V teoretické části práce je v první řadě definován pojem sociální sítě, zde jsou rozebrány jejich druhy a analyzována rizika, která mohou nastat při jejich užívání. Následně se práce zaměřuje na propojení tématu mladé generace v kontextu sociálních sítí. Tato část se rovněž věnuje i starším generacím, které se těchto platforem účastní. Poslední téma, které teoretická část akcentuje, je motivace, kde je pozornost zaměřena na faktory, jež ovlivňují mladé lidi k zapojení do online komunit a aktivní participaci na sociálních sítích. Praktická část práce popisuje samotný výzkum, jeho cíle, metodologii a výsledky. Ke zjišťování informací byla použita kvantitativní metodologie s využitím dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvořili studenti druhého stupně základní školy v Českých Budějovicích.
Netradiční úlohy při výuce fyziky na ZŠ
ČAPKOVÁ, Klára
Diplomová práce obsahuje vytvořenou sbírku netradičních úloh pro 7. ročník základní školy, která má čtyři kapitoly pokrývající téměř celé učivo fyziky pro 7. třídu. Úlohy v této sbírce jsou jak převzaté, tak nově vytvořené. Klíčovou částí práce je pilotáž netradičních úloh na dvou základních školách a dvou nižších gymnáziích. Ověřování probíhalo formou testu složeného ze čtyř úloh převážně z aerostatiky. Obtížnost úloh byla zaměřena na žáky průměrné až nadprůměrné. Analýza testovaných otázek ukázala, že vybrané problémové úlohy jsou pro žáky příliš náročné a nejsou zvyklí podobné úlohy řešit. Největší potíže měli zejména s formulací svých odpovědí. Vzhledem k obtížnosti testu nebylo překvapením, že žáci z nižších gymnázií dosáhli lepších výsledků než žáci základních škol, i když rozdíl nebyl výrazný. Na základě zpětné vazby učitelů fyziky byly úlohy následně upraveny, aby byly co nejvíce názorné.
Motivace kojících žen darovat mateřské mléko
MATĚJKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje problematice motivace kojících žen darovat mateřské mléko. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část začíná porodem a obdobím šestinedělí. Další kapitolou je laktace, anatomie prsu, mateřského mléka a jeho složení. Rozebráno je i téma kojení, jež se zabývá významem, zásadami a technikou při kojení, protože je důležité, aby o této problematice byly ženy informovány. Důležitou kapitolou jsou banky mateřského mléka. Teoretickou část ukončuje podkapitola o roli porodní asistentky v motivaci kojících žen k dárcovství mateřského mléka. Při výzkumném šetření byla použita metoda kvantitativní. Ke sběru dat byl využit dotazník vlastní konstrukce, jenž obsahoval otevřené i uzavřené otázky. Uvedeno bylo 24 otázek, z toho 17 bylo uzavřených, pět polouzavřených a dvě otevřené otázky. Výzkumný soubor tvořilo 130 kojících žen. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že kojící ženy nejsou informovány ze strany porodních asistentek v 91 %, pouze 9 % respondentek bylo informováno. Z odpovědí žen, které darovaly mateřské mléko, bylo zjištěno, že pro dobrý pocit z pomoci daruje 63,3 % respondentek, z důvodu finanční kompenzace jen 35,7 %. Dále bylo zjištěno, že 52 % respondentek se o dárcovství mateřského mléka převážně dozvědělo z internetových zdrojů, od odborného personálu pouze 31 % respondentek. Při možnosti výběru, kam by ženy preferovaly mateřské mléko darovat bylo zjištěno, že do kojeneckých ústavů by darovalo 46 % respondentek a ženám, které mají problém s kojením jen 20 %. V bakalářské práci byly určeny dva cíle, a to zjistit, jaká je motivace kojících žen pro darování mateřského mléka a jaké jsou zdroje informací kojících žen o možnosti mateřské mléko darovat. Na základě určených cílů byly stanoveny tři hypotézy: H1: Ženy, které darují mateřské mléko, to dělají spíše z důvodu finanční odměny než z dobrého pocitu z pomoci. Tato hypotéza se nepotvrdila. H2: Ženy, které by se mohly rozhodnout, komu darovat mateřské mléko, by preferovaly kojenecké ústavy před ženami, které mají problémy s kojením. Tato hypotéza byla potvrzena. H3: Ženy, které mají informace o možnosti darování mateřského mléka, je získaly spíše z internetových zdrojů než od odborníků. Tato hypotéza se nepotvrdila. Výsledky výzkumného šetření by mohly sloužit jako zdroj informací pro kojící ženy, které mají zájem o darování mateřského mléka. Rovněž by mohly být prezentovány v rámci odborných seminářů pro porodní asistentky.
Motivace a stimulace ve vybrané organizaci
RŮŽIČKOVÁ, Hana
Předmětem bakalářské práce je Motivace a stimulace ve vybrané organizaci. Pro tuto práci byla vybrána společnost ENGEL Kaplice strojírenská s r. o. Cílem této práce je rozbor forem motivace, motivačních a stimulačních prostředků ve vybrané organizaci se zpracováním návrhů na zlepšení případných nedostatků. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá studiem základních pojmů, teorií a definicí vysvětlující okruh problému motivace a stimulace pracovníků. Práce analyzuje současný stav pomocí dotazníkového šetření, nestrukturovaných rozhovorů a pozorování, díky nimž jsou získána potřebná data a údaje. Praktická část se věnovala představení celého podniku, rozboru motivace a stimulace v organizaci, vyhodnocení průzkumu, sestavení přijatelných návrhů, a nakonec byly doporučeny možnosti zlepšení nebo případné změny, které by mohly přispět k vyšší motivaci zaměstnanců a zlepšení firemní kultury podniku.
Bod zlomu v rozhodování českých studentů o vstupu do Aktivních záloh AČR: Co studenty odrazuje od nástupu k jednotkám Aktivních záloh.
Antošová, Adéla ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Tomáš (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut politologických studií Katedra politologie Abstrakt Bakalářské práce v českém jazyce Bakalářská práce: Bod zlomu v rozhodování českých studentů o vstupu do Aktivních záloh AČR: Co studenty odrazuje od nástupu k jednotkám Aktivních záloh. Autorka práce: Adéla Antošová Studijní program: Politologie a Mezinárodní Vztahy Vedoucí práce: RNDr. Jan Kofroň, PhD. Rok obhajoby: 2024 Abstrakt V této práci se snažím odhalit překážky, které české vysokoškolské studenty odrazují od vstupu do aktivní zálohy AČR a zda jsou některé z nich v rámci rozhodování o službě zlomové. Nejprve představím současný stav poznání, ve kterém uvedu hlavní motivace vojáků v AZ ke vstupu a službě, a naopak důvody snižující jejich retenci. Následná metodologie výzkumu se skládá ze dvou fází. První je zaměřena na sběr kvantitativních dat prostřednictvím dotazníkové šetření za použití metody sněhové koule. Získané informace mi umožní respondenty rozdělit na dvě skupiny dle zájmu či nezájmu o vstup do aktivní zálohy. Ve druhé fázi provedu strukturované rozhovory s vybranými studenty se zájem o vstup. Informace z těchto rozhovorů jsou pro tuto práci nejvýznamnější, neboť nabízí hlubší a detailnější pohled na jejich motivace, a naopak vnímané překážky na cestě do AZ. Analýza dat z rozhovorů...
Teaching bilingual adolescents for whom English is a heritage language or who have lived in an Anglophone country, and who are studying in Czech secondary school English classrooms: the students' perspective
Jirásková, Anna ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
(v češtině) Tato diplomová práce se zabývá otázkami spojenými s výukou angličtiny na českých středních školách v případě studentů s anglofonním rodičem a studentů, kteří pobývali v anglofonní zemi. Cílem práce je prozkoumat zkušenosti a pocity těchto studentů z výuky angličtiny jako cizího jazyka, jejich silné stránky a slabiny v angličtině, jejich postoje ke studiu angličtiny z hlediska motivace a případných obav, jakož i jejich přání ohledně jazykové výuky. Zmíněné otázky jsou zkoumány z pohledu samotných studentů. Teoretická část podává přehled literatury o jazykové výuce dětí rodilých mluvčích a důsledcích zkušenosti s pobytem v zahraničí pro učení. Je také doplněna o diskusi diferencované výuky a výuky jazyků pro mimořádně nadané, což jsou dvě oblasti, které mohou být užitečné při řešení problémů spojených s jazykovou výukou cílové skupiny. Empirická část je kvalitativní a spočívá v analýze podrobných polostrukturovaných rozhovorů se třemi účastníky, studenty pražského gymnázia. Jsou osvětleny souvislosti mezi životními zkušenostmi studentů, jejich obecnými představami o učení jazyků a jejich názory na to, jak má vypadat efektivní jazyková výuka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,299 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.