|
IDU a prezentace českého divadla v zahraničí
Rainová, Zuzana ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; PAŘÍZKOVÁ, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prezentací českého divadla v zahraničí
zprostředkovanou Institutem umění - Divadelním ústavem, příspěvkovou
organizací Ministerstva kultury. Klade si za cíl zmapovat možnosti, jakých
využívá IDU. První část práce obsahuje abstrakty státních strategických
dokumentů, které podporují prezentaci české kultury a divadla v zahraničí.
Druhá část práce shrnuje činnosti IDU a Oddělení mezinárodní spolupráce
a PR, jejichž cílem je prezentace českého divadla v zahraničí. Třetí částí
práce jsou informace vycházející z praktických zkušeností zaměstnanců
IDU a Českých center jako organizátorů prezentace a Divadla Drak a
Naivního divadla v Liberci jako zástupců loutkového divadlo považovaného
IDU za „vývozní fenomén“.
|
|
Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů
Tomášová, Tereza ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Bakalářská práce Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů si klade za cíl zmapovat finanční zázemí brněnské divadelní scény na podkladech informací získaných ze závěrečných účtů Ministerstva kultury České republiky, Jihomoravského kraje a Magistrátu města Brna. Dalším zdrojem jsou informace z výročních zpráv vybraných divadelních institucí.
První část se věnuje mapování kulturní politiky a politického zázemí zdrojů veřejného financování v souvislosti s podmínkami pro přidělování finančních příspěvků. V druhé části jsou získané informace pro názornost prezentovány na výběru konkrétních divadel a porovnávány s výkonovými ukazateli.
|
|
Role státu při správě kultury
Burešová, Eva ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SMOLÍKOVÁ, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi Ministerstvem kultury České republiky a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi v oblasti živého umění. Práce se v samostatných kapitolách věnuje fungování Pražského filharmonického sboru, České filharmonie, Institutu umění - Divadelního ústavu a Národního divadla. Vztah těchto institucí k Ministerstvu kultury České republiky je v práci popsán na základě informací z osobních konzultací s řediteli daných příspěvkových organizací. Okrajově se práce dotýká i mnohokrát rozebírané otázky transformace příspěvkových organizací do jiné právní formy. Závěry práce shrnují jak společné problémy příspěvkových organizací ve vztahu k Ministerstvu kultury České republiky, tak i některé výhody, které z tohoto svazku vyplývají.
Cílem mé diplomové práce je přiblížit vztah Ministerstva kultury České republiky k jeho příspěvkovým organizacím v oblasti živého umění, způsoby komunikace mezi těmito subjekty, dodržování pravidel z obou zkoumaných stran a návrhy na zlepšení fungování tohoto důležitého vztahu.
|