| |
| |
|
Marketing Plan for a Selected Company
Höklová, Kateřina ; Schüller, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem marketingového plánu zvolené společnosti. Hlavním cílem této práce je sestavení marketingového plánu vybrané společnosti. Teoretická část se zabývá popisem pojmů a metod, které přispívají k samostatné tvorbě marketingového plánu. Metodická část popisuje zvolenou strategii a metodiku, jak budou shromážděné informace zpracovány. V praktické části je provedena analýza okolí, konkurence a současná analýza marketingových aktivit. V poslední části najdeme návrh na úpravu a rozšíření marketingových aktivit, který je sestaven dle předchozí analýzy.
|
|
The Proposal of Company Marketing Mix
Kovářová, Vlaďka ; Přikrylová, Renáta (referee) ; Novák, Petr (advisor)
This bachetor thesis is focused on the marketing mix of the company STAVING Olomouc,l.t.d. The theoretical head of the thesis contains both the starting point of the marketing mix and the decription of its particular parts. The analytical head of the thesis contains the analysis of the marketing mix of the company and the marketing analysis. The proposal head conains proposals for improvement.
|
| |
| |
|
Marketing processes in the building industry
Kaláb, Jiří ; Buchalová, Jana (referee) ; Dohnal, Radek (advisor)
The subject of the Bachelor thesis "marketing processes in the construction industry" is the specification of the individual marketing processes in the field of construction and use them to solve a major weakness in concrete construction company and come up with proposals that would enhance its effectiveness in business.
|
|
Marketing Strategy of the Nano Snowboards Brand
Vintrová, Zuzana ; Asfourová, Nataly (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
The Master’s thesis deals with the proposal of marketing strategy. Based on theoretical knowledge and analysis of contemporary conditions of the company, proposal of marketing strategy is developed. It is supposed to distinguish company position beside other companies and to get awareness of public. This leads to gaining new clients and as a result of achieving higher sales and profits.
|
|
Návrh doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku
Kopřivová, Nikola
The bachelor's thesis deals with the proposal of recommendations to increase the competitiveness of the selected company in the engineering sector. The work is divided into two main parts. The first part is based on professional literature and defines the given issue. In the practical part, the researched enterprise is presented, and its external and internal environment is analysed here. As part of the external environment, a PESTE analysis is performed. The internal environment is analysed using a questionnaire survey of employees, financial analysis, and McKin-sey's 7S model. Using these analyses, opportunities, threats, strengths, and weak-nesses of the company are found. These are subsequently used to create individual strategy proposals within the SWOT matrix. The most suitable method for the company is analysed in detail, including economic evaluation, time schedule and division of responsibilities among employees.
|
|
Proposal for Changes of Promotion of Services in a Company
Stejskalová, Anna ; Chlebovský, Vít (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor)
Cílem této práce je analyzovat firmu Čistírna u Kostelíčka z marketingového pohledu tím způsobem, aby mohl být navržen koncept pro změnu propagace firmy na B2B trhu. Teoretická část obsahuje definici služeb, marketingu a rámců použitých pro analýzu současného stavu organizace, kde jsou zmíněny marketingový mix služeb 7P, mikroprostředí a marketingový výzkum. Analýza současného stavu využívá nástroje popsané v teoretické části a je zaměřena na rozpoznání hlavních faktorů, na základě kterých je vytvořena návrhová část. V návrhové části jsou identifikovány návrhy na změnu propagace služeb, které organizace nabízí a jejich finanční náklady a také časový plán ve kterém by měly být změny provedeny.
|