National Repository of Grey Literature 231 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
The Level of Risk Posed by Online Marketing Communication of the Engine Tables Brand
Pokorný, Marek ; Plachký, Leoš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Target of master's theasis is find, analyze and identify all risks of online marketing communication Engine Tables. The theoretical part describes theoretical basics of marketing, basic concepts of marketing and methods of work. In the analytics part are basic information about company, marketing problems, PEST analysis, market analysis and competition. I will analyze all risk, that may happen at online marketing enviroment. In the last part are all results, their efficiency, financial demands and contribution of individual solutions.
Influence of social networks on communication and culture
Havlíček, Lukáš ; Krhutová, Milena (referee) ; Sedláček, Pavel (advisor)
Má bakalářská práce je zaměřena na problematiku sociálních sítí a jejich vliv na dnešní společnost. Zabývá se jejich historií od prvotních pokusů až po nejnovější globální sociání sítě. Poté práce vysvětluje základní myšlenku vedoucí k vytvoření sociálních sítí i jejich charakteristické znaky. Dále nastiňuje problémy související se snadnou dostupností a nadměrným využíváním sociálních sítí, které následně ovlivňuje lidskou společnost. Práce se věnuje vlivu sociálních sítí na jazyk, mezilidskou komunikaci a kulturní adaptaci.
Social Media and their Influence on Democratic Elections
Khyzhniak, Veronika ; Žouželková Bartošová, Marie (referee) ; Froehling, Kenneth (advisor)
Technologický pokrok výrazně zlepšil způsob, jakým mohou lidé na celém světě komunikovat. Sociální sítě velmi usnadňují živou komunikaci nejen pro obyčejné lidi, ale také pro zástupce legislativní moci. Prostřednictvím sociálních médií mohou politici propagovat svou politickou kampaň a svou stranu a díky tomu rychle a ekonomicky získat podporu. Americká prezidentská volba v roce 2016 zdůraznila důležitost komunikace sociálních médií v demokratických volbách po celém světě. Cílem bakalářské práce je prozkoumat různé formy sociálních médií a vyzdvihnout jejich vliv na demokratické volby. Projekt se zabývá vlivem Twitteru a Facebooku na volby v USA v roce 2016 a popisuje způsob, jakým je kandidáti používali během prezidentského klání. Klíčová
Sentiment Analysis in Automotive Industry
Bezák, Adam ; Otrusina, Lubomír (referee) ; Smrž, Pavel (advisor)
The main theme of this thesis is to familiarize with the basic methods of sentiment analysis on social networks. Thesis’s theme is aimed on the automotive industry, although this prinicipal can be used in any different examined branch. The basis of the practical part is to obtain data from the social networks, analyze them and then index them into ElasticSearch database. Another goal of the thesis is to visualize these data by means of a web portal. Created web portal provides various statistics of the leading automobile brands, an overview of new trends or the aspect visualization of the individual cars.
Social Network Analysis using methods of pattern recognition
Križan, Viliam ; Burget, Radim (referee) ; Atassi, Hicham (advisor)
Diplomová práca sa zaoberá rozpoznávaním emócií z textu v sociálnych sieťach. Práca popisuje súčasné metódy extrakcie príznakov, používané lexikóny, korpusy a klasifikátory. Emócie boli rozpoznávané na základe klasifikátoru, netrénovaného na anotovaných dátach z mikroblogovacej siete Twitter. Výhodou použitia služby Twitter, bolo geografické vymedzenie dát, ktoré umožňuje sledovanie zmien emócií populácie v rôznych mestách. Prvým prístupom klasifikácie bolo vytvorenie Baseline algoritmu, ktorý používal jednoduchý lexikón. Pre zlepšenie klasifikácie sme v druhom bode použili komplexnejší SVM klasifikátor. SVM klasifikátory, extrakcie a selekcie príznakov boli použité z dostupnej Python knižnice Scikit. Dáta pre natrénovanie klasifikátoru boli zhromažďované z oblasti USA, a to s pomocou vytvorenej aplikácie. Klasifikátor bol natrénovaný na dátach, označených pri ich zhromažďovaní - bez manuálnej anotácie. Boli použité dve rôzne implantácie SVM klasifikátorov. Výsledné klasifikované emócie, v rôznych mestách a dňoch, boli zobrazené v podobe farebných značiek na mape.
Marketing Communication of Engine Tables Brand on the Social Networks
Pokorný, Marek ; Plachký, Leoš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Target of bachelor's theasis is to propagate Engine Tables brand on new social networks and improve propagation on exist social networks. The theoretical part describes theoretical basics of marketing, basic concepts of marketing and methods of work. In the analytics part are basic information about company, marketing problems, PEST analysis, market analysis and competition. In the last part are all results, their efficiency, financial demands and contribution of individual solutions.
Adaptive Client for Twitter Social Network
Guňka, Jiří ; Kajan, Rudolf (referee) ; Šperka, Svatopluk (advisor)
The goal of this term project is create user friendly client of Twitter. They may use methods of machine learning as naive bayes classifier to mentions new interests tweets. For visualissation this tweets will be use hyperbolic trees and some others methods.
Proposal for Communication Mix Changes of the Selected Club
Šturma, Pavel ; Mucha,, Ing, Martin (referee) ; Mráček, Pavel (advisor)
Diploma thesis deals with the analysis of the communication mix of ice hockey club PSG Zlín. The theoretical part parses general terms of marketing communication and communication mix with a focus on online communication. The second part introduces the club, analyzes its marketing enviroment and its current communication mix again with the focus on online communication. The last part contains suggestions for its possible changes and improvements.
Social Media Application in Marketing Communication
Nejedlý, Roman ; Prek, Tomáš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor)
Diploma thesis describes the use of social media in marketing communication. Defines the extent of their efficient use and establishes procedures that can achieve maximum efficiency of communication to the market.
Analysis of Data on Social Networks Based on Data Mining
Fešar, Marek ; Burget, Radek (referee) ; Bartík, Vladimír (advisor)
The thesis presents general principles of data mining and it also focuses on specific needs of social networks. Certain social networks, chosen with respect to popularity and availability to Czech users, are discussed from various points of view. The benefits and drawbacks of each are also mentioned. Afterwards, one suitable API is selected for futher analysis. The project explains harvesting data via Twitter API and the process of mining of data from this particular network. Design of a mining algorithm inspired by density based clustering methods is described. The implementation is explained in its own chapter, preceded by thorough explanation of MVC architectural pattern. In the end some examples of usage of gathered knowledge are shown as well as possibility of future extensions.

National Repository of Grey Literature : 231 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.