|
Assembly hall in Třemošná - technological stage of the gross superstructure
Beránek, Jan ; Venkrbec, Václav (referee) ; Henková, Svatava (advisor)
This bachelor’s thesis „technological stage of the gross superstructure of Assembly hall in Třemošná“ is generaly construction-technological solution of building. This work contains exactly technological specification, technical reports, site equipment, mechanical assembly design, scheduling, budgeting,monitoring and test plans, safety and environmental protection.
|
| |
|
Technological phase of the cover ground object
Fatura, Josef ; Čech, David (referee) ; Henková, Svatava (advisor)
Thesis resolves civil technological stage of the roofing of the administrative buildings and warehouse halls in the Grand River. It deals with the structure, roof insulation, nekrokevní, klempířskými and povlakovou-covering elements. The work contains technology rules, a statement of the Bill, the timetable, drawings and other technological documentation stage.
|
| |
|
Construction of a multipurpose building superstructure
Holubová, Jolana ; Věrný, Luboš (referee) ; Kantová, Radka (advisor)
The main construction work is subject to technological solution phase construction of a multipurpose building superstructure in Lanškroun. The study deals with the use different types of structures and economic terms, technological specifications, occupational safety, quality of the implementation and time plan of the building. The basis for the development of the project was the partial implementing documentation of the building.
|
|
Attitudes and Values in different Cultural Environments
Petrovová, Nina ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee)
In the theoretical part of the master thesis are basic definitions related to the culture, cultural differences and approaches to measuring them. The key method in measuring cultural differences is the Hofstede's 5-dimensional model which is the basis for the further processing of secondary data from the Mindreader study. The goal of this work is to analyze how culture affects people's concerns regardless of how these are concerns affected by technology. The countries involved in the cultural analysis are divided into four groups according to indexes achieved in various dimensions. For each of the dimensions, there are hypotheses that are tested by Pearson´s statistical test of independence. The same statistical procedures are used for selected technologies and their impact on the life concerns.
|
|
Information society in figures - 2014
Český statistický úřad
Basic overview of the state and development in the spreading and way of use of ICTs in the main areas of our society - Telecommunication and Internet Infrastructure, Households, Individuals, Enterprises, Public Authorities, Schools and Health Institutions.
Fulltext: PDF; PDF
|
|
Information society in figures - 2013
Český statistický úřad
Basic overview of the state and development in the spreading and way of use of ICTs in the main areas of our society - Telecommunication and Internet Infrastructure, Households, Individuals, Enterprises, Public Authorities, Schools and Health Institutions.
Fulltext: PDF; PDF
|
|
The care of woody plants and their preservation in garden art monuments
Velebil Jiří ; Bulíř Pavel ml. ; Vrabec Vladimír ; Andreas Michal ; Businský Roman ; Tábor Ivo
Cílem metodiky je podat návod, jakým způsobem racionálně pečovat o dřeviny v památkách zahradního umění tak, aby bylo docíleno co nejdelší doby jejich existence na stanovišti při zachování všech požadovaných funkcí. Cílem je také zohlednit různé, často protichůdné aspekty péče o dřeviny, diskutované na teoretické i praktické úrovni. Metodika může být použita jako metodická podpora jak pracovníků péče o památkové objekty, tak praktiků vykonávajících pravidelnou údržbu a péči o dřeviny v památkách zahradního umění i v jiných objektech zahradní a krajinářské tvorby. Lze ji využít i jako předlohový materiál pro pracovníky odborů životního prostředí příslušných správních orgánů. Tato metodika najde využití také jako příručka pro výuku speciálních předmětů na odborných středních nebo vysokých školách či jako praktický návod pro zájemce z řad široké veřejnosti.
Fulltext: PDF
|
| |