National Repository of Grey Literature 76 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Board Game User Interface with a Camera
Cihlářová, Dita ; Hradiš, Michal (referee) ; Zemčík, Pavel (advisor)
Cílem této práce je vytvořit systém, který bude schopen nahradit reálného protihráče ve hře Dostihy a sázky. Hra je snímána kamerou, ze které se obraz přenáší do počítače, kde probíhá zpracování obrazu a identifikace herních objektů. Dále aplikace analyzuje stav hry a rozhodne o svém následujícím tahu. Rozhodovací algoritmus je schopen reagovat na každou herní situaci a tudíž dohrát hru do konce. Aplikaci mohou využít hráči, jež rádi hrají Dostihy a sázky, ale chybí jim protihráč. Aplikace také může najít uplatnění jako demostrace možností počítačového vidění.
Strategic Game Based on Multiagent Systems
Knapek, Petr ; Kočí, Radek (referee) ; Zbořil, František (advisor)
This thesis is focused on designing and implementing system, that adds learning and planning capabilities to agents designed for playing real-time strategy games like StarCraft. It will explain problems of controlling game entities and bots by computer and introduce some often used solutions. Based on analysis, a new system has been designed and implemented. It uses multi-agent systems to control the game, utilizes machine learning methods and is capable of overcoming oponents and adapting to new challenges.
Artificial Intelligence in Bang! Game
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (referee) ; Orság, Filip (advisor)
The goal of this master's thesis is to create an artificial intelligence for the Bang! game. There is a full description of the Bang! game, it's entire rules, player's using strategy principles and game analysis from UI point of view included. The thesis also resumes methods of the artificial intelligence and summarizes basic information about the domain of game theory. Next part describes way of the implementation in C++ language and it's proceeding with use of Bayes classification and decision trees based on expert systems. Last part represent analysis of altogether positive results and the conclusion with possible further extensions.
Artificial Intelligence
Ragas, Luděk ; Žouželková Bartošová, Marie (referee) ; Sedláček, Pavel (advisor)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout náhled do rozsáhlého oboru umělé inteligence. Téze nejprve poskytuje definici umělé inteligence a krátký přehled její historie. Poté práce stručně popisuje technologie umělé inteligence, jako jsou neuronové sítě, expertní systémy a genetické algoritmy. Na závěr téze popisuje vliv umělé inteligence na společnost a její pozici v ní.
Word2vec Models with Added Context Information
Šůstek, Martin ; Rozman, Jaroslav (referee) ; Zbořil, František (advisor)
This thesis is concerned with the explanation of the word2vec models. Even though word2vec was introduced recently (2013), many researchers have already tried to extend, understand or at least use the model because it provides surprisingly rich semantic information. This information is encoded in N-dim vector representation and can be recall by performing some operations over the algebra. As an addition, I suggest a model modifications in order to obtain different word representation. To achieve that, I use public picture datasets. This thesis also includes parts dedicated to word2vec extension based on convolution neural network.
Intelligent Security Camera Based on Raspberry Pi
Vinarčík, Peter ; Španěl, Michal (referee) ; Materna, Zdeněk (advisor)
The aim of this thesis is to create Pan-Tilt-Zoom security camera which will be constructed from Raspberry Pi and camera module. Camera tries to be compliant with ONVIF standard. Software of this camera is implemented in Python and partially in Node.js. Camera module captures 200 degrees field of view. Captured image is transferred as simulation of Pan-Tilt-Zoom camera with the help of computer vision - library OpenCV for Python. The resulting image will be possible to control and watch in network video recorder called Shinobi. 
System for People Detection and Localization Using Thermal Imaging Cameras
Charvát, Michal ; Kempter, Guido (referee) ; Drahanský, Martin (advisor)
V dnešním světě je neustále se zvyšující poptávka po spolehlivých automatizovaných mechanismech pro detekci a lokalizaci osob pro různé účely -- od analýzy pohybu návštěvníků v muzeích přes ovládání chytrých domovů až po hlídání nebezpečných oblastí, jimiž jsou například nástupiště vlakových stanic. Představujeme metodu detekce a lokalizace osob s pomocí nízkonákladových termálních kamer FLIR Lepton 3.5 a malých počítačů Raspberry Pi 3B+. Tento projekt, navazující na předchozí bakalářský projekt "Detekce lidí v místnosti za použití nízkonákladové termální kamery", nově podporuje modelování komplexních scén s polygonálními okraji a více termálními kamerami. V této práci představujeme vylepšenou knihovnu řízení a snímání pro kameru Lepton 3.5, novou techniku detekce lidí používající nejmodernější YOLO (You Only Look Once) detektor objektů v reálném čase, založený na hlubokých neuronových sítích, dále novou automaticky konfigurovatelnou termální jednotku, chráněnou schránkou z 3D tiskárny pro bezpečnou manipulaci, a v neposlední řadě také podrobný návod instalace detekčního systému do nového prostředí a další podpůrné nástroje a vylepšení. Výsledky nového systému demonstrujeme příkladem analýzy pohybu osob v Národním muzeu v Praze.
Running Motion Analysis
Eliáš, Radoslav ; Kolářová, Jana (referee) ; Goldmann, Tomáš (advisor)
Cieľom tejto práce je analyzovať pohyb a držanie tela pri behu. Systém pracuje so záznamom z dvoch kamier, zboku a zozadu. Využíva nástroj na detekciu postoja ľudského tela založenú na konvolučnej metóde. Práca porovnáva niekoľko detektorov. Výsledný systém používa detektor OpenPose a implementuje knižnicu s výpočtami pre rôzne metriky používane na ohodnotenie formy behu. Výsledky sú zobrazené v multiplatformnej aplikácii. Ohodnotená bola niekoľkými experimentmi na osobnej dátovej sade videí behu.
RPG Game in Unity with Procedural Elements
Líška, Samuel ; Vlnas, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
The main objective of this thesis is to create 2D top-down RPG game with a focus on procedural generation in Unity. This thesis contains a summary of information about videogames, procedural content generation, game engines, and Unity itself. This thesis also contains solution design and implementation of the game. Perlin noise and its processing into the biome with the usage of Whittaker diagram has been used. Multiple systems to enhance gameplay are described as well. Lastly, this thesis contains testing and evaluation with a small survey.
Deep Learning AI in Game Environments
Glós, Kristián ; Bobák, Petr (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
This thesis is focused on analysing deep learning algorithms and their ability to complete given tasks implemented in game environments created via the Unity game engine. Secondary objective was to research and specify possible use-cases of deep learning during game development. The algorithms used fall into Reinforcement learning, Imitation learning and Neuroevolution, while Reinforcement learning was used throughout the whole game scene development cycle. Analysis and results were collected through training the networks in different game scene states and other factors.

National Repository of Grey Literature : 76 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.