National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.00 seconds. 
Religion and spirituality in contemporary society
Zelenka, Martin ; Duffková, Jana (advisor) ; Sedláčková, Markéta (referee)
Tato práce se bude zabývat stavem náboženské sféry v dnešní době. Cílem bude prozkoumat, popsat a zanalyzovat náboženství a duchovnost v kontextu s některými nejvýraznějšími charakteristikami současné společnosti. Sociologie náboženství, vědní disciplína, která ještě před několika málo desítkami let byla na okraji odborného zájmu, je na vzestupu. Zatímco v 60. a 70. letech dvacátého století si jen málokdo troufal předpovídat náboženstvím světlou budoucnost, řada událostí či úkazů, které se vyskytly na konci 20. nebo začátku 21. století, nás nutí tyto předpovědi přehodnotit. Mezi fenomény, jež výrazně ovlivnily tvář dnešního světa, patří zejména návrat náboženství do veřejné sféry, přičemž nejrazantněji a pro mnohé nejneočekávaněji tak činí fundamentalistická hnutí. Výrazně se také zvětšuje obliba tzv. individuální duchovnosti a všude na světě vznikají nová a nová náboženská hnutí, z nichž některá navazují na staré velké náboženské tradice, zatímco jiná jsou více inovativní. Některá tradiční náboženství sice ztrácí svůj vliv ve svých původních baštách (např. křesťanství v Evropě), nabývají však neobvyklého globálního rozsahu.
Netradiční výroba vinných nápojů
Zelenka, Martin
The thesis deals with the treatment of the input of the wine with the subsequent applications to the manufacture of aromatized wine-based drinks. A key element is the theoretical knowledge of the chemical composition of wine with his practical patent processing up to the real form of the final products, which can be placed on the market. Part of the thesis is a legislative preview over the issue and sensory and analytical evaluation in graphical and tabular form.
Religion and spirituality in contemporary society
Zelenka, Martin ; Duffková, Jana (advisor) ; Sedláčková, Markéta (referee)
Tato práce se bude zabývat stavem náboženské sféry v dnešní době. Cílem bude prozkoumat, popsat a zanalyzovat náboženství a duchovnost v kontextu s některými nejvýraznějšími charakteristikami současné společnosti. Sociologie náboženství, vědní disciplína, která ještě před několika málo desítkami let byla na okraji odborného zájmu, je na vzestupu. Zatímco v 60. a 70. letech dvacátého století si jen málokdo troufal předpovídat náboženstvím světlou budoucnost, řada událostí či úkazů, které se vyskytly na konci 20. nebo začátku 21. století, nás nutí tyto předpovědi přehodnotit. Mezi fenomény, jež výrazně ovlivnily tvář dnešního světa, patří zejména návrat náboženství do veřejné sféry, přičemž nejrazantněji a pro mnohé nejneočekávaněji tak činí fundamentalistická hnutí. Výrazně se také zvětšuje obliba tzv. individuální duchovnosti a všude na světě vznikají nová a nová náboženská hnutí, z nichž některá navazují na staré velké náboženské tradice, zatímco jiná jsou více inovativní. Některá tradiční náboženství sice ztrácí svůj vliv ve svých původních baštách (např. křesťanství v Evropě), nabývají však neobvyklého globálního rozsahu.
Úprava a zpracování vína pro další nápojové aplikace
Zelenka, Martin
This bachelor thesis deals with the possibilities of a treatment and processing of wine with a subsequent application for the aromatic wine production and spirits production based on wine. A key element is the theoretical knowledge of the chemical composition of wine and its practical patent processing up to form of the product which can be introduced into the consumer market. A part of the bachelor thesis is sensory, analytical and legislative support and its evaluation in a graphic tabular form.
Marketing of a trading company
Zelenka, Martin ; Procházková, Markéta (advisor) ; Adrián, Michal (referee)
The aim of this thesis is to analyse the marketing activities of the company Eljet s.r.o. The theoretical part defines methods used for correct external environment analysis of a target market. This part also provides information on the marketing mix instruments and the types of competitive strategies. The practical part, which is based on the conclusions from the theoretical part, describes the current marketing activities of the Eljet company and its current position on the Czech market. Based on that, the goals and plans for future marketing promotion are established. Some of the conclusions of the analysis led to specific steps, which helped to improve the situation of the company. Proposals of new marketing activities have become the real future plans.
The Analysis of the Czech Market of the Mobile Virtual Network Operators
Zich, Štěpán ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Zelenka, Martin (referee)
The thesis analyzes the Czech market of the mobile virtual network operators. It's a young and dynamic market. First entity entered in late 2012 and today there are over sixty competitors. This thesis therefore includes the historical background of the liberalization of the telecommunications market in CZ. Furthermore, the text briefly describes today's worldwide and Czech situation in telecommunications. The main goal of the thesis is to analyze whether there is stronger competition on the Czech telecommunications market after the entry of mobile virtual network operators and which of them are likely to succeed. Using Porter's five forces analysis the thesis concludes that there is a stronger competition. The MVNO's success matrix indicates which subjects will win on the market and the strategic groups' analysis compares them with their nearest competitors. The synthesis of applied analyses brings a complex view on the telecommunication market in CZ after the entry of MVNOs.
Usage of manipulating device in stocking of choosen company.
ZELENKA, Martin
Work deals with transport and manipulation technics inside company PROSTOR-design s.r.o., which could be used or it is being used. With regard of characteric of work in company, it also contains problems in regard of storing and packaging of material. Work presents with different kinds of transport and manipulation technics and options of manipulation, storing and packaging of material. Together with means needed for the work. Each chapters describes different form of this technique and its effective use of avaible space for storing material. Chapters don't describe internal construction and technology solution. Work conclusion is summary of state in company PROSTOR-design s.r.o. and recommended changes for improvement in manipulation and storing material.
USE OF STATISTICAL METHODS IN THE BUSINESS VALUATION
Zelenka, Martin ; Zimmermann, Pavel (advisor) ; Sedakov, Vladimir (referee)
The aim of this paper is to outline the possibility of application of statistical methods for business valuation. This paper provides a basic overview of the subject in particular mathematical statistical point of view. The first chapter contains an introduction to the field of business valuation are presented valuation areas where it is possible to use different statistical methods. In the following parts of my work it is possible to find a description of methods and a brief description of the problem. The work is mainly focused on the analysis of time series. At the end of the theoretical part of the time series analysis problems of application of regression models are mentioned as well as the difficulties of its application practice. Potential solutions of these problems are mentioned. The final chapter is devoted to practical demonstration of application of the proposed methods on real data for a selected company. The work presents unique suitability of statistical methods in business valuation and demonstrates their practical application.

See also: similar author names
9 ZELENKA, Martin
3 Zelenka, Marek
5 Zelenka, Michal
8 Zelenka, Miloš
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.