National Repository of Grey Literature 14 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
ARKOV eCommerce portal project
Urban, Jiří ; Tichý, Martin (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor)
The intent of this work is to make internet communication between customer and company more effective. The work will evaluate the possibilities of new e-Commerce company portal development and it’s design, including on-line connection with ERP system of the company SAP Business One. The result of this work will be a recommended proposal of the best and as well as cost friendly solution for the company.
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
The ARKOV Logistic Processes Optimization Proposal
Urban, Jiří ; Tichý, Martin (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor)
The intent of diploma thesis is to propose the optimization of current logistic processes with utilization of modern information technology. The work will propose the tool for stock classiffication, further evaluates the options of the warehouse management system implementation, including on-line connection to SAP Business One ERP system, and proposes its utilization in optimization of company’s business processes. The result of this work is the recommended proposal of the best and as well as cost friendly solution for company ARKOV, Ltd.
Chronic Inflammation and Metabolic Syndrom in Patients with Psoriasis
Vachatová, Simona ; Ettler, Karel (advisor) ; Vašků, Vladimír (referee) ; Tichý, Martin (referee)
Psoriasis is a chronic recurrent inflammatory disease. Genetic and immunological factors are involved in development of psoriasis. Psoriasis is associated with numerous comorbidities including metabolic syndrome (MetS). Adipocytokines produced by white adipose tissue may be involved in the pathogenesis of psoriasis. Adipocytokines could serve as a missing link in the association between psoriasis and obesity/MetS. The most important adipokines include adiponectin, leptin and resistin. Adiponectin is expressed by adipocytes and has a high anti- inflammatory potential. Leptin is a protein produced in adipose tissue and is an important part in regulating energy metabolism. It has a pro-inflammatory effect. Polypeptide resistin is produced by macrophages and monocytes of the visceral adipose tissue. It was named for its ability to induce insulin resistence. Lipoprotein-associated phospholipase A2 (Lp-PLA2) is also product of macrophages, that can be served as a marker for cardiovascular risk. Increased smoking rates in patients with psoriasis is associated with their reduced quality of life. In addition, smoking of tobacco cigarettes is closely associated with MetS: smokers have an increased risk of MetS. Between psoriasis and smoking has also been demonstrated a direct link. Smoking is a well-recognized cause...
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
E- and Smart-: Discourse of Selling, Promoting and Advertising Technology
Tichý, Martin ; Šťastná, Dagmar (referee) ; Kotásek, Miroslav (advisor)
S rostoucím a v mnoha případech přesyceným trhem digitálních technologií čelí mnoho společností problému se zachováním a získáváním zákazníků. Úspěšná marketingová kampaň, která se stala nepostradatelnou součástí při uvedení nových produktů na trh, dokáže pomoci tohoto cíle dosáhnout. V rámci této bakalářské práce byl sesbírán relevantní material z různých zdrojů, který byl poté analyzován z hlediska různorodých lingvistických prvků používaných v reklamní činnosti. Analyzované materiály nabývají rozdílných jazykových vlastností na základě toho, co je jejich požadovanou funkcí. Na billboardech, plakátech a online bannerech, kde krátká a výstižná sdělení naplňují svoji funkci propagace produktu by dlouhé, strukturované bloky textu působily kontraproduktivně. A podobným způsobem by použití krátkých “hlášek” v oficiálních dokumentech bylo považováno za neprofesionální. Tato bakalářská práce má za cíl nastínit a popsat některé z ligvistických metod používaných v marketingu s pomocí sběru a analýzy dat.
Automatization of analysis of informatics contest results
TICHÝ, Martin
The objective of this bachelor thesis is to develop the functional module (interface) for automatization statitics of results Bebras Informatics Contest and implementation to existing system built on CMS (Content Management System) Joomla. This module enables real-time configured statistics calculations of selected year contest to table view or interactive charts and XLS output; it is possible to examine the different statistics and creating of annual report of this contest. In the introduction of thesis autor presents the Bebras Informatics Contest and also describes used technologies of module web programming languages as PHP, MySQL and their implementation; on client side is JavaScript language, framework jQuery and plugins which were used in. In the other part, author follows up with module development proccess and its parts, configuration and possibilities of programming a new custom examining or plugins; further analyses solving potential issues and implementation to existing CMS.
ARKOV eCommerce portal project
Urban, Jiří ; Tichý, Martin (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor)
The intent of this work is to make internet communication between customer and company more effective. The work will evaluate the possibilities of new e-Commerce company portal development and it’s design, including on-line connection with ERP system of the company SAP Business One. The result of this work will be a recommended proposal of the best and as well as cost friendly solution for the company.
The ARKOV Logistic Processes Optimization Proposal
Urban, Jiří ; Tichý, Martin (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor)
The intent of diploma thesis is to propose the optimization of current logistic processes with utilization of modern information technology. The work will propose the tool for stock classiffication, further evaluates the options of the warehouse management system implementation, including on-line connection to SAP Business One ERP system, and proposes its utilization in optimization of company’s business processes. The result of this work is the recommended proposal of the best and as well as cost friendly solution for company ARKOV, Ltd.

National Repository of Grey Literature : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
1 Tichý, M.
5 Tichý, Marek
1 Tichý, Marko
7 Tichý, Martin
1 Tichý, Matej
22 Tichý, Michal
3 Tichý, Mikuláš
6 Tichý, Milan
1 Tichý, Miloslav
8 Tichý, Miloň
3 Tichý, Miloš
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.