National Repository of Grey Literature 27 records found  beginprevious17 - 26next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Business environment, negotiation habits and specific cultural differences of India based on the experience of Czech travel agency Adventura, s.r.o.
Švagr, Vojtěch ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Přikrylová, Jana (referee)
The thesis deals with an attractive economic environment of India and its market capacity. Besides, it is focused on people's mentality and specific cultural differences. Their knowledge together with cultural respect forms the ground of international trade negotiation. Basic territory characteristics are debated afterwards as well as bilateral foreign trade between India and Czech Republic. Nevertheless, the main attention is devoted to the mentality of Indian businessmen -- a questionnaire, filled out by employees of travel agency Adventura, reveals similar experience of both regular tour guides and international managers when doing business in India. Negotiation belongs to Indians body and soul, no matter how "important" the deal is.The objective of this work is to underline the importance of intercultural perception that assumes always more attention in times of swift globalization.
Creating value through brand management- A study on Toyota Ghana limited
Asamoah, Emmanuel Selase ; Král, Petr (advisor) ; Přikrylová, Jana (referee)
An important concept that has undergone several transformational turns is brand management. A brand name is essential for business operation because all other factors that contribute to the success of businesses rotate around it. The value that accrues to global companies as a result of the proper management of a brand cannot be over emphasized. Toyota is one of the most successful brands in the global market, and the brand success goes beyond the automobile industry. Among the various auto companies in Ghana, Toyota has emerged as one of the big players. This thesis focuses on how companies can create value through proper management of their brands; using the case of Toyota Ghana limited. The work here was to find out the brand management strategies of Toyota and how these strategies have contributed to its success. Several strategies for managing brands were discussed in this work. The findings were that, successful brand management impacts positively on the company's market share.
Identifikace nových trhů pro vozidla TATRA v Jižní Americe
Boháčová, Věra ; Přikrylová, Jana (advisor) ; Kunčický, Jan (referee)
Cílem práce je definovat nové možnosti odbytu pro vozidla společnosti TATRA, a.s.v Jižní Americe. Jedná se o utřídění dostupných informací a o výběr těch informací, které by mohly mít pro vedení společnosti význam v procesu rozhodování o obchodních aktivitách. Informace byly získávány z dostupných zdrojů, jako jsou např. statistické údaje či údaje tuzemských či zahraničních proexportních agentur či ministerstev, dále pak související články v periodikách a další zdroje. Práce je rozdělena do několika základních částí. První z nich je teoretická část, ve které se zabývám teoretickými přístupy k mezinárodnímu marketingu. Další částí je praktická část, v níž dochází ke sběru a třídění dostupných informací, následně k analýze a identifikaci odbytových možností pro vozidla TATRA v jednotlivých zemích Jižní Ameriky. Zvolené téma je podnikové, proto byly cíle této práce vytyčeny přímo pro potřeby společnosti TATRA, a.s. ve spolupráci s jejími představiteli.
Comparison of German and Czech entrepreneurial environment
Pour, Jan ; Přikrylová, Jana (advisor)
Komparace českého a německého podnikatelského prostředí na základě PEST analýzy. Určení klíčových faktorů ovlivňujících působení na daných trzích.
Mezinárodní marketingová strategie firmy Stem Cell Pro
Oudová, Veronika ; Přikrylová, Jana (advisor)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení možností společnosti Stem Cell Pro ke vstupu na zahraniční trh, spolu s nastíněním mezinárodní marketingové strategie, kterou by společnost mohla na daném trhu použít. Práce se věnuje výběru vhodného trhu a volbě vstupu na trh, analyzuje společnost z pohledu mezinárodního postavení a předkládá strategický marketingový mix pro zahraniční trh.
Návrh plánu uvedení středně těžkého plně pohonného civilního vozidla na trh v Evropě
Pařík, Ondřej ; Přikrylová, Jana (advisor)
Cílem této práce je navržení plánu uvedení středně těžkého plně pohonného civilního vozidla na trh ve Evropě včetně odhadnutí přijatelné prodejní ceny. Práce byla vypracována ve spolupráci se společností Tatra a.s. V textu jsou analyzovány požadavky potencionálních zákazníků a konkurenční pozice vozidla v segmentu středně těžkých terénních nákladních vozů.
"Low-cost" automobily - hrozba nebo příležitost pro Evropu?
Ekslerová, Vladěna ; Přikrylová, Jana (advisor)
Diplomová práce se zabývá fenoménem low-cost automobilů (do 8 000 ?) a jejich perspektivě pro evropský trh: do jaké míry je evropský trh pro prodej low-cost automobilů (LCA) perspektivní? Jak by měl LCA pro evropský trh vypadat? Jaké jsou klíčové faktory úspěchu? První část pojednává o LCA obecně (vývoj, výroba, ziskovost), druhá část se věnuje jejich přítomnosti globálně, třetí část je strategickou analýzou evropského automobilového trhu z pohledu výrobce LCA.
Tržní příležitosti firmy Hamé na trzích Bulharska a Rumunska
Šubrt, Vít ; Přikrylová, Jana (advisor)
Práce vychází z historie a vývoje firmy Hamé a hodnotí její úspěchy a potenciální možnosti na východoevropských trzích Rumunska a Bulharska. Oba trhy zkoumá pomocí PEST analýzy a na základě jejích výstupů je provedena SWOT analýza obou trhů, zhodnocení současné strategie a návrh možných kroků do budoucna.
Position Analysis of the Health Insurance Companies in the Health Service System in CR
Přikrylová, Jana ; Písař, Pavel (advisor) ; Czesaný, Slavoj (referee)
The object of the Bachelor's work is to analyze the present position of the health insurance companies in the health system of the Czech Republic. First of all I characterize the particular health service systems existing in the world in my work. Further I am concerned with the health service system in this country, with its development, financing and, especially, with the role of the health insurance companies in this system. A special attention is devoted by me to the health insurance which is the main income of the health insurance companies; and to its redistribution. I analyze problems of the public health insurance system as well as of the health insurance companies. In a further part I deal with the health insurance system in U.S.A. where the health insurance is voluntary and therefore it is set up on a commercial base, whereas the public general health insurance in CR is compulsory. I compare advantages and disadvantages of the health service systems in CR and U.S.A. and on base of this analysis I will prove that the Czech medical service is instable economically; that it comes to wasting as the patient has no choice to choose the care according to the quality and price; it comes to reduction of the availability of medical services; the patients have no possibility of paying extra money for a service of higher quality even if they have enough money for that. At the end on the basis of the analysis of functioning of both these systems I indicate which way the reform of the medical service in this country could proceed.
Event marketing a jeho místo v rámci nových směrů marketingových komunikací
Baumann, Jan ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Přikrylová, Jana (referee)
Diplomová práce se zabývá problematikou event marketingu. Kromě charakteristiky a vymezení pojmu event marketing pojednává o event marketingu v kontextu marketingového a komunikačního mixu. Dále je diskutována problematika měření úspěšnosti event marketingu. Stěžejní část práce tvoří šestá kapitola, jež se zabývá novými nástroji marketingové komunikace, analyzuje jejich pozitiva a negativa a provádí komparaci a jejich vymezení vůči event marketingu. Následuje část věnovaná deskripci trendů v event marketingu a jejich extrapolací v dlouhodobém časovém horizontu. Práce je doplněna případovou studií, jež analyzuje event marketingovou kampaň společnosti Volvo. Závěr je věnován shrnutí nejdůležitějších poznatků a možnostem jejich aplikovatelnosti v prostředí České Republiky.

National Repository of Grey Literature : 27 records found   beginprevious17 - 26next  jump to record:
See also: similar author names
1 Přikrylová, Jaroslava
4 Přikrylová, Jiřina
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.