National Repository of Grey Literature 145 records found  beginprevious136 - 145  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Video na WEBu
Skořepa, Jakub ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Práce shrnuje problematiku digitálního videa na WEBu a nastiňuje možnosti využití videa, jako velice účinného způsobu přenosu informací po internetu. Dále práce identifikuje způsoby využití digitálního videa v praxi a pro jednotlivé způsoby použití stanovuje doporučení týkající se konkrétních charakteristik digitálního videa. Vyjadřuje se také k budoucím trendům v oblasti digitálního videa na WEBu. Pro porozumění závěrečných kapitol jsou nejdříve rozebrány obecné principy digitálního videa. Proto se v první části práce zaměřuje na digitální video obecně a s ním spojené pojmy. Poté jsou rozebírány způsoby získávání záznamů pro internetové použití. Následuje souhrn možných využití videa na webu. V další části jsou rozebrány nejpoužívanější formáty a s nimi spojené používané algoritmy komprese. Celá jedna kapitola je věnovaná problematice řízení digitálních práv ? DRM. Poté se podíváme na platformy pro běžné přehrávání po internetu využívající streaming videa, jakožto velice perspektivní technologie. Následně jsou zmíněny některé aspekty distribuce digitálního videa a je analyzován stav internetových videopůjčoven v ČR. Práce dále identifikuje požadavky jednotlivých způsobů použití a je navrženo řešení se zohledněním celé problematiky, tzn. jaký formát a jaké nastavení na které platformě použít. V závěru je zhodnocena celá problematika a shrnuty stěžejní body práce. Nakonec jsou identifikovány trendy v oblasti digitálního videa a je předpovězen vývoj dané problematiky.
Pravidla české digitální typografie
Sirůček, Michal ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Práce seznamí čtenáře s typografií a jejími pravidly, která by se měla dodržovat při tvorbě jakéhokoliv dokumentu. Také objasní, do jaké míry jsou pravidla závazná. Kapitoly pokrývají nejdůležitější témata typografie a jejího základního elementu -písma, součástí je také porovnání možností editace textu různými počítačovými programy.
E-reklama: současnost a budoucnost
Němec, Jan ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Cílem této práce je upozornit na současný rozmach virtuální reklamy, ať již se jedná o reklamu on-line nebo reklamu v počítačových hrách, rozebrat určité moderní metody propagace, jež se v této oblasti používají, a odhadnout budoucí vývoj v těchto oblastech. V úvodní části je nastíněna celá problematika a dále se čtenář seznámí se stručnou historií reklamy z hlediska použitých médií. Druhá část je věnována rozboru výdajů na on-line reklamu v posledních letech a to jak v ČR, tak v některých západních zemích. Třetí část prezentuje výsledky průzkumu týkající se vztahu uživatelů internetu k on-line reklamě. Čtvrtá a nejrozsáhlejší kapitola popisuje moderní metody virtuální propagace. Jako první je zmíněna klasická bannerová on-line reklama s uvedením formátů i různých způsobů platby. Dále je popisována metoda email marketing, která jako reklamní nástroj využívá elektronickou poštu, včetně možných způsobů využití tohoto nástroje. Další popisovanou metodou jsou tzv. virální videa, tedy videa, která se mezi uživateli šíří sama, i s několika statickými ukázkami. Poslední podkapitola je věnována advergamingu, tedy využití her pro reklamu. Pátá kapitola rozebírá možné budoucí směry virtuální reklamy. Autor vysvětluje podstatné vlastnosti reklamy v budoucnosti. Popisuje možnosti skrytí reklamního sdělení jako jsou on-line hry typu virtuální svět nebo blogy, věnuje se aspektu cílení reklamy na konkrétního uživatele a v neposlední řadě zdůrazňuje důležitost interakce reklamy budoucnosti.
Založení a provozování internetové obchodu
Soukup, Milan ; Horný, Stanislav (advisor) ; Bardún, Adam (referee)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit čtenářům internetové obchodování, se zaměřením na jeho stav v České republice. V první části práce představuji internetové obchodování a uvádím jeho hlavní přednosti a nedostatky, z pohledu prodejce i zákazníka. Dále popisuji současnou situaci internetového obchodování v České republice, s využitím výsledků provedených výzkumů veřejného mínění. Druhá část práce je pojata jako návod pro zprovoznění vlastního internetového obchodu. Popisuji zde proces získaní živnostenského oprávnění a uvádím možné způsoby vytvoření aplikace pro internetový obchod. Dále porovnávám jednotlivé přepravní služby, platební metody a možnosti propagace obchodu.
Workflow ? analýza a návrh řešení dokument management systému pro SSČS a.s.
Lokaj, Lukáš ; Horný, Stanislav (advisor) ; Procházka, Rudolf (referee) ; Procházka, Rudolf (referee)
Práce přináší komplexní pohled na reálný projekt inovace systému pro elektronické zpracování dokumentů ve Stavební spořitelně České spořitelny a.s. Na základě provedených analýz stávajícího systému představuje návrhy na optimalizaci celého procesu a definuje kroky, které je nutné učinit pro začlenění nového systému AipSAFE III do provozního prostředí SSČS a.s.
Praktické využití vizuální komunikace firem a grafický manuál
Jehlička, Marek ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku vizuální komunikace firem, s důrazem firemní grafický styl a grafický manuál. Úvod metodologické části je zaměřen na smysl, využití a možnosti vizuální komunikace. Dále je rozebírána otázka standardů firemního stylu a základních stavebních kamenů vizuální komunikace firemní image, firemní kultury, firemní identity a firemního stylu. Praktická část obsahuje vypracovaný grafický manuál pro fiktivní firmu, jehož součástí je logomanuál s příklady přípustných a nepřípustných variant použití loga, dále obsahuje definici firemních barev, vizitek, hlavičkového papíru a v neposlední řadě i firemní typografii.
Podvědomé působení grafických prvků
Špaček, Vojtěch ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Svým způsobem psychologicko-estetická studie se zabývá vlivem grafického sdělení na pocity a dojmy jeho pozorovatele. Nachází klíčové poznatky psychologie vnímání a dává je do souvislosti s grafickou stránkou věci. Lidské vidění je rozebráno z pohledu vlastností zraku, pozornosti, charakteristik zorného pole a procesu jeho strukturace. Vytyčeny jsou aspekty vidění důležité pro tvorbu grafického sdělení. Zejména jsou rozebrány tendence sdružování (grupování) objektů v zorném poli, rozlišování figury a pozadí, domýšlení jen naznačených částí obrazu, apod. Práce také popisuje některé zásadní zažité přístupy našeho poznávání skutečnosti k objektům, které vidíme. Pak následuje typologický přehled působení daných obrazových prvků. Jsou vybírány takové elementární prvky, s nimiž se běžně v grafických pracích potkáváme a které mohou dále tvořit složitější sestavy. Od bodu k plošným objektům se popisují např. některé jejich pohybové tendence nebo expresivní vliv na naší psychiku. Dále jsou popsány vlivy jednotlivých barev a odstínů, rozebrány typy a působení kontrastů a některých obecnějších vlastností grafické prezentace. Jako poslední zkoumaná vlastnost je kompozice. Hlavní témata jako zlatý řez, hmotná analogie objektů v sazebním obrazci, apod. jsou opět dávána do souvislosti s jejich vlivem na naše nálady. Na konec jsou krátce zmíněny některé možnosti ověřování působení obrazového sdělení. Závěr připomíná, že je k celé problematice třeba přistupovat s odstupem a mít na paměti obecné souvislosti.
Scanning of analog film materials
Matějka, Martin ; Horný, Stanislav (advisor) ; Růžek, Jiří (referee)
Práce se zabývá problematikou skenování analogových filmových materiálu, tedy negativy a diapozitivy. Tato cesta k výsledné fotografii pro podklady v IT je stále ještě hojně využívána, jelikož spojuje přednosti analogové fotografie a digitálních úprav. Primární zaměření je na kinofilmový formát, ale většina informací, které jsou zde zmíněné jsou platné pro jakékoli rozměry. Nejdříve je diskutována problematiky skenerů jako takových. Jak musejí být vybaveny po technické stránce, aby bylo možné s nimi digitalizaci analogových podkladů provádět, následně se seznámíme s jejich základním členěním a rozdíly jednotlivých typů zařízení. Dále je uveden obsáhlý popis mnoha parametrů, se kterými se u skenerů setkáváme. Na tuto kapitolu je kladen velký důraz. Jejich znalost je klíčová zejména při výběru skeneru. Na závěr je pro čtenáře připravena kapitola o praktickém využití předchozích znalostí a připraveno je i mnoho doporučení a postřehů.

National Repository of Grey Literature : 145 records found   beginprevious136 - 145  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.