National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Architectural visualization in virtual reality
Hložanka, Filip ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Reich, Pavel (advisor)
Tato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a nejpopulárnějších produktů. Dále jsou v ní porovnány současné produkty virtuální reality dostupné pro uživatele spolu s technologiemi pro sledování pohybu uživatele a jeho interakce s virtuálním prostředím. Jsou v ní také vysvětleny problémy při zavádění virtuální reality do pracovního prostředí, a nakonec je uvedeno několik příkladů využití virtuální reality v průmyslu. Druhá část se zaměřuje na jednu z těchto možností využití virtuální reality – architektonickou vizualizaci, přičemž je v ní popsána její evoluce, jsou v ní porovnány softwarové možnosti pro její tvorbu a zobrazování, a nakonec je ukázán příklad přenesení reálné místnosti do virtuální podoby. Závěr se zaměřuje na možnosti rozvoje virtuální reality, výsledky porovnání softwarů pro architektonickou vizualizaci a proces tvorby příkladu vizualizace.
Simulating information security management within a university environment
Hložanka, Filip ; Martina,, Chitu (referee) ; Sedlák, Petr (advisor)
This diploma thesis is concerned with simulating information security management within a university environment. It is divided into three parts. The theoretical part focuses on describing the assets which could be part of a faculty network, attacks that could target it, security processes which could protect it and users that are active within it. The analytical part then applies these segments on a real faculty network. Based on this analysis, a set of specific assets, attacks, security processes and other tasks is created in order to simulate a simplified version of the analyzed network using a sophisticated cybernetic polygon. The security of the network is then assessed after several iterations of the simulations. Its parameters are adjusted in the effort to increase its security and the module is tested on an academic employee in order to assess its effectiveness. The conclusion evaluates the possibilities of increasing the security of the simulated network as well as the usability of the cybernetic polygon in practice.
Simulating information security management within a university environment
Hložanka, Filip ; Martina,, Chitu (referee) ; Sedlák, Petr (advisor)
This diploma thesis is concerned with simulating information security management within a university environment. It is divided into three parts. The theoretical part focuses on describing the assets which could be part of a faculty network, attacks that could target it, security processes which could protect it and users that are active within it. The analytical part then applies these segments on a real faculty network. Based on this analysis, a set of specific assets, attacks, security processes and other tasks is created in order to simulate a simplified version of the analyzed network using a sophisticated cybernetic polygon. The security of the network is then assessed after several iterations of the simulations. Its parameters are adjusted in the effort to increase its security and the module is tested on an academic employee in order to assess its effectiveness. The conclusion evaluates the possibilities of increasing the security of the simulated network as well as the usability of the cybernetic polygon in practice.
Architectural visualization in virtual reality
Hložanka, Filip ; Rujbrová, Šárka (referee) ; Reich, Pavel (advisor)
Tato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a nejpopulárnějších produktů. Dále jsou v ní porovnány současné produkty virtuální reality dostupné pro uživatele spolu s technologiemi pro sledování pohybu uživatele a jeho interakce s virtuálním prostředím. Jsou v ní také vysvětleny problémy při zavádění virtuální reality do pracovního prostředí, a nakonec je uvedeno několik příkladů využití virtuální reality v průmyslu. Druhá část se zaměřuje na jednu z těchto možností využití virtuální reality – architektonickou vizualizaci, přičemž je v ní popsána její evoluce, jsou v ní porovnány softwarové možnosti pro její tvorbu a zobrazování, a nakonec je ukázán příklad přenesení reálné místnosti do virtuální podoby. Závěr se zaměřuje na možnosti rozvoje virtuální reality, výsledky porovnání softwarů pro architektonickou vizualizaci a proces tvorby příkladu vizualizace.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.