|
Marketing v letecké dopravě
Řezníčková, Irena ; Bílková, Jana (advisor) ; Chmelík, Jakub (referee)
Práce popisuje současnou situaci na trhu letecké dopravy v České republice, členění typů leteckých dopravců a charakteristika marketingového prostředí. Následuje popis uplatňování marketingu ve dvou konkrétních společnostech. Prostřednictvím interpretace výsledků dotazníkového šetření je popsáno spotřební chování zákazníků a faktory ovlivňující tvorbu poptávky po službách leteckých dopravců.
|
|
Srovnávací marketingová studie přímých zahraničních investic do strategických služeb ve střední Evropě (ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko)
Švůgerová, Anna ; Bílková, Jana (advisor) ; Nováček, Jan (referee) ; Wolfová, Martina (referee)
Cílem této diplomové práce je porovnat Českou republiku, Slovensko, Polsko a Maďarsko z hlediska jejich zajímavosti pro investory, kteří zvažují investici do strategických služeb. Jedná se o srovnání zemí se zbytkem EU i mezi sebou navzájem v oblasti podmínek na trhu práce, vzdělanostní struktury i nabízených investičních pobídek.
|
|
Mezinárodní marketing sítě Bosch Car Service v České republice
Němcová, Eva ; Bílková, Jana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přechodu servisní sítě Bosch Car Service v České republice na franchisingový řetězec, analyzuje jednotlivé prvky franchisového balíku. Cílem práce je identifikovat hlavní problémové oblasti tohoto procesu a navrhnout možnosti jejich řešení. Významným nástrojem pro kladné přijetí této změny partnery je účinná komunikační strategie firmy Bosch, jejíž jednotlivé prvky práce rozebírá.
|
|
International Marketing Strategy of Web Driving Book
Smrček, Ondřej ; Bílková, Jana (advisor) ; Král, Petr (referee)
Práce popisuje analýzu trhu a tvorbu komplexní marketingové strategie pro novou internetovou aplikaci Internetová Kniha jízd. Podrobně je zde rozebrána příprava jednotlivých složek marketingového mixu, zejména cenové a komunikační politiky a obchodního modelu. Kromě českého trhu je zpracována i strategie pro espanzi na Slovensko.
|
|
Analýza mezinárodní marketingové kampaně společnosti Hewlett - Packard a její adaptace na český trh
Smolková, Barbora ; Bílková, Jana (advisor) ; Trešl, Petr (referee)
Diplomová práce na téma se zabývá rozborem přístupu globálních firem ke své marketingové komunikaci.Ve své práci jsem se snažila postihnout aspekty adaptování globální marketingové kampaně pro podmínky českého trhu a přiblížit procesy, které je nutné pro naplnění cíle realizovat. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nastiňuje teoretická východiska pro organizaci globálních firem, další dvě kapitoly se věnují praxi. Druhá kapitola představuje globální kampaň společnosti HP, její cíle, nástroje a prvky. Třetí kapitola analyzuje uvedení kampaně na českém trhu ? načasování, průběh, celkové provedení. Na závěr hodnotím úspěšnost kampaně a efektivitu přístupu společnosti HP ke globálnímu marketingu.
|
| |
|
Sociálněpsychologická teorie a její aplikace v marketingové komunikaci
Karlíček, Miroslav ; Bílková, Jana (advisor) ; Kostková, Hana (referee) ; Přibová, Marie (referee) ; Tichá, Ivana (referee)
Disertační práce zpracovává základní sociálněpsychologické teorie a výzkum do podoby, která má být aplikovatelná v komunikační praxi českých firem, neziskových organizací a státních institucí. Práce poskytuje metodologická východiska ke zkvalitnění přípravy komunikačních strategií i jednotlivých komunikačních nástrojů, a to ve srozumitelné a ucelené formě. Teoretický materiál je propojen s řadou příkladů z české i zahraniční komunikační praxe. Práce je využitelná zejména marketingovými pracovníky z nadnárodních společností a odborníky z komunikačních agentur.
|
| |
| |
|
Starbucks - Mazinárodní strategie a cesta na výsluní
Zábranská, Marie ; Bílková, Jana (advisor) ; Čápová, Ludmila (referee)
Diplomová práce se zabývá analýzou mezinárodního úspěchu společnosti Starbucks. Příčiny tohoto bezprecedentního úspěchu jsou nejprve detekovány ve vnějších faktorech a v odvětví samotném. Následuje pozorování strategických kroků společnosti od založení až po mezinárodní expanzi a podrobná deskripce interních praktik společnosti. V analytické části je pak vymezen a aplikován model, který byl vyvinut na Bocconské univerzitě v Miláně. Jednotlivé předpoklady modelu jsou porovnávány s postupem společnosti Starbucks. Vyhodnocením shodností a odlišností reality a modelu se pak dochází k závěrům, které vysvětlují příčiny extrémně pozitivních výsledků společnosti Starbucks a její schopnosti přeměnit stagnující neatraktivní odvětví na lukrativní obor s vysokými maržemi.
|