National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.02 seconds. 
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Práce představuje v širším kontextu paradigmata servisně orientované ekonomiky a ukazuje jejich vliv na podnikové a firemní strategie. Pokouší se dát dohromady tradiční modely podnikových a firemních strategií s nově vznikající vědou o službách. Práce ukazuje hlavní myšlenky servisně orientované ekonomiky v porovnání s tradiční produktovou ekonomikou. Jako výsledek srovnání práce poukazuje na potřebu nového přístupu k byznysu, který vychází z aktuálního dění ve světě. Práce přináší sadu doporučení pro formulace podnikových a firemních strategií v servisní ekonomice. V praktické části jsou výsledky demonstrovány a použity pro strategii ve vybrané firmě.
Information System Proposal
Výmola, Petr ; Šmerda, Jiří (referee) ; Koch, Miloš (advisor)
Because of a growing number of services offered by the Masaryk University to its students, and because of the ever-changing legislation of the Czech Republic, a need for an implementation of a new information system, capable of processing payments for university’s services, has arisen. The goal of this thesis is to analyse the current condition of payments at the university, consider users’ demands, choose an appropriate information system and project its implementation. It is utterly necessary to keep the costs of implementation at acceptable levels and above all the system must be able to be operated without the need for new employees. The proposed system must be universal because of various natures of services offered and goods sold, as well as it must be efficient. It is required that the system will be able to handle the growth of both number of clients and provided services.
Information System Proposal
Výmola, Petr ; Šmerda, Jiří (referee) ; Koch, Miloš (advisor)
Because of a growing number of services offered by the Masaryk University to its students, and because of the ever-changing legislation of the Czech Republic, a need for an implementation of a new information system, capable of processing payments for university’s services, has arisen. The goal of this thesis is to analyse the current condition of payments at the university, consider users’ demands, choose an appropriate information system and project its implementation. It is utterly necessary to keep the costs of implementation at acceptable levels and above all the system must be able to be operated without the need for new employees. The proposed system must be universal because of various natures of services offered and goods sold, as well as it must be efficient. It is required that the system will be able to handle the growth of both number of clients and provided services.
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Práce představuje v širším kontextu paradigmata servisně orientované ekonomiky a ukazuje jejich vliv na podnikové a firemní strategie. Pokouší se dát dohromady tradiční modely podnikových a firemních strategií s nově vznikající vědou o službách. Práce ukazuje hlavní myšlenky servisně orientované ekonomiky v porovnání s tradiční produktovou ekonomikou. Jako výsledek srovnání práce poukazuje na potřebu nového přístupu k byznysu, který vychází z aktuálního dění ve světě. Práce přináší sadu doporučení pro formulace podnikových a firemních strategií v servisní ekonomice. V praktické části jsou výsledky demonstrovány a použity pro strategii ve vybrané firmě.

See also: similar author names
4 Šmerda, Jakub
7 Šmerda, Jaroslav
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.