National Repository of Grey Literature 197 records found  beginprevious186 - 195next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Developing mobile applications in .NET CF
Novotný, Marek ; Buchalcevová, Alena (advisor) ; Šedivá, Zuzana (referee)
The bachelor thesis deals with developing applications using.NET Compact Framework. It describes a development of NET CF versions and their contribution for users. Thesis describes controls which are in different distributions of .NET CF for different devices (PocketPC, Smartphone) and it shortly describes Integrated Development Environment Visual Studio 2008. It also deals with possibilities for testing applications namely with Microsoft Device Emulator V3 which is linked with Integrated Development Environment Visual Studio 2008. It analyzes options possibilities of this emulator. Thesis puts the accent on creating layout and possibilities for his creating in Integrated Development Environment Visual Studio 2008. At the end of the thesis there is mentioned a practical example. It is application for sending SMS messages. All steps for creation of application are caught in screenshots.
Designing a system for gaining and saving the knowledge from extensive text sources
Kružík, Martin ; Buchalcevová, Alena (advisor) ; Šedivá, Zuzana (referee)
A study deals with methods and techniques of deriving and keeping knowledge from extensive text sources as is described in chosen publications. It also concerns about possibilities of using mentioned methods in designing software application, which partially automatizes its usage and facilitates the whole human cognitive process and respects its patterns and limitations of given solution. A study also brings an user interface mock-up of an application and in the end also its software engineering design consisting of graphical and lingual description of data base, presentation and logical layer. Contribution of a study is, of couse, a design itself, for system of deriving and keeping knowledge from extensive text sources of this type is not present in the market at all.
Testování vybraných grafických aplikací podporujících trasování
Slouková, Anna ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Švecová, Jarmila (referee)
Cílem práce je porovnat vybraný grafický software vhodný pro trasování bitmapových předloh. K porovnání vybraného softwaru je použito vícekriteriální rozhodování na základě vícestupňového hodnocení vlastností programů umožňujícího dodatečně měnit důležitost jednotlivých kategorií vlastností dle preferencí konkrétního uživatele. Za účelem porovnání trasovacích schopností programů je dále nadefinována zkušební grafika skládající se z deseti vzorových předloh určených k trasování.
E-learning applications as a support for knowledge management in a company
Latiak, Martin ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Žid, Norbert (referee)
This paper analyzes the relationship between e-learning and knowledge management. It describes the possibilities of practical applications of this relationship, in context of supporting knowledge management in a company. It analyzes the theoretical background of e-learning and knowledge management. The paper also examines the ways of creation, dissemination and use of knowledge. It looks for common methods, goals and tools used in both e-learning and knowledge management. The concluding chapters describe the usage of particular e-learning applications, present relevant statistical data and the last one provides suggestions for e-learning solutions for different sized companies.
Creation and running of an e-course in a e-learning enviroment BeeWiser
Havel, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Matějka, Marek (referee)
This thesis discusses the creation and running of an e-course in a e-learning environment BeeWiser by StringData s.r.o. The goal of this paper is to test individual parts of both development cycle and life cycle of an e-course in this environment and to discuss and to point at cons and pros. Finally the goal is also to evaluate the usability and competitiveness of the environment and possibly to suggest its improvements. The theoretical part of this thesis includes the introduction to the e-learning, description of its pros and cons compared to a traditional teaching methods. It also describes the requirements the user responsible for creation and supervision of such class should meet. In the hands-on part of this thesis is the BeeWiser environment itself tested and evaluated.
Comparison of Digital Libraries Abroad and in the Czech Republic
Volfová, Jana ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Švecová, Jarmila (referee)
Hlavní část bakalářské práce ?Srovnání digitálních knihoven v zahraničí a v ČR? je rozdělena na tři kapitoly ? teorie digitálních knihoven, digitální knihovny v zahraničí a digitální knihovny v ČR. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti digitálních knihoven, funkcionalita digitálních knihoven, standardy a problematika autorského práva. Druhá část popisuje deset zahraničních prosperujících knihoven a ze srovnání jejich jednotlivých charakteristik jsou vyvozeny aktuální trendy v tomto oboru. Ve třetí části je zhodnocena situace v ČR a jsou popsány existující projekty. Podrobně je popsána digitální knihovna Dilleo. V závěru této kapitoly se nachází porovnání zahraničních iniciativ a trendů s českou knihovnou Dilleo a doporučení pro její další rozvoj.
Specifikace a kritické faktory zavedení e-learningového systému
Krtouš, Pavel ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Novák, Jan (referee)
Stěžejní částí práce je specifikace zavedení a nadefinování hlavních CSF zavedení e-learningového systému. Práce reaguje na chybný trend chápat úspěšné zavedení e-learningového systému jako úspěšnou instalaci systému LMS. Teoretická část práce definuje termíny a souvislosti důležité pro pochopení principu elektronické formy vzdělávání, aktuální e-learningové trendy a standardy IMS a SCORM. V praktické části jsou diskutovány požadavky na e-learningové systémy, role rozhodující o zavedení, analýza vzdělávacích potřeb, umístění systému, integrace s ostatními systémy a pilotní nasazení. Hlavním přínosem práce je definice CSF zavedení systému, konkrétně definice cílů, motivace uživatelů, funkčnost a dostupnost, komunikace, kontrola výuky a zpětná vazba během vzdělávacího procesu.
Analysis of information science education at universities in the Czech Republic
Filip, Alexandr ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Práce se zabývá analýzou výuky základních kurzů informatiky na vysokých školách v ČR. Předmětem porovnání je 20 vysokých škol ekonomického zaměření. Práce nejprve vymezuje pojem ?Informatická gramotnost? a uvádí požadavky, které jsou kladeny na informaticky gramotného člověka. Poté toto vymezení rozšiřuje na studenty vysoké školy a požadavky, které jsou na tuto specifickou skupinu kladeny vzhledem k náročnějšímu studiu a budoucímu uplatnění v praxi. Vzniká tak pojem ?Vysokoškolská informatická gramotnost?. V analytické části jsou popsány a hodnoceny jednotlivé kurzy z hlediska stupně naplnění předem definovaných úrovní gramotnosti a to vzhledem k obsahu, intenzitě vyučování, zpusobu zakončení, využití e-learningu a vyučování aplikací podnikové a obchodní informatiky. Závěr obsahuje shrnutí hodnocení a formulaci doporučení pro zlepšení úrovně výuky.
Support of the musical improvisation in the world of OSS
Nosek, Aleš ; Pavlíček, Luboš (advisor) ; Šedivá, Zuzana (referee)
Nezbytným vybavením každého muzikanta, který se učí improvizovat, je automatický hudební doprovod. V současné době existuje více programů, jež umožňují hudební doprovod podle za- daného sledu akordů vygenerovat. Tato bakalářská práce ukazuje možnosti, které hudebníkům nabízí komerční a svobodný software. Dále je zde podrobně rozebrána vnitří struktura programu MMA a implementace nové funkcionality v jazyce Python.
Využití e-learningu ve výukovém procesu na univerzitách v ČR
Rut, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Kašparová, Alena (referee)
Práce se zabývá rozšířením e-learningu na univerzitách a vysokých školách v České republice. Cílem je zmapovat situaci na českých univerzitách, upozornit na kritické faktory zavádění e-learningu a navrhnout jejich řešení. Provedený průzkum odpovídá na otázky, jaký LMS univerzita používá, jak se přistupuje k tvorbě elektronických kurzů, kolik učitelů se zapojuje do jejich vývoje, kolik pedagogů možnosti e-learningu využívá a kolik studentů projde e-kurzem. Univerzity jsou srovnávány pomocí vybraných ukazatelů. V poslední kapitole jsou uvedeny nejpodstatnější problémy, kterými by se škola měla při zavádění a následném rozšiřování elektronického vzdělávání zabývat.

National Repository of Grey Literature : 197 records found   beginprevious186 - 195next  jump to record:
See also: similar author names
1 Šedivá, Zoja
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.