|
Launch marketing strategy of Becherovka Lemond
Slezáková, Martina ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Postler, Milan (referee)
The master thesis named "Launch marketing strategy of Becherovka Lemond" analyses the launch marketing campaign. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. Theoretical part deals with characterization of marketing mix and brand management. Practical part includes analysis of the market of alcoholic beverages in Czech Republic and consumers trends and analysis of up to now marketing strategy of the firm. Properly it deals with analysis and evaluation of marketing strategy while launching new product. The thesis also contains marketing consumer research. In the end there is the whole evaluation of the campaign with some recommendations for future progress.
|
| |
|
Use of on-line in commercial communications
Rybová, Eva ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Fejk, Michal (referee)
This diploma thesis is dedicated to online and its use for communication planning. Its aim is to outline actual market, possibilities and to show how a non-standard client (in this case fashion brand Mango) could use on-line to meet its demand and targets. In theoretical part I analyse and describe all important characteristics for communication strategy creation on the local market. Based on understanding of client, its needs, targets, target group and competitors I suggest a possible on-line communication plan. The thesis is designated to all who are interested in advertising and on-line communication planning.
|
|
Changes in communication, branding and consumer behaviour and impacts on communication planning
Pavel, David ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Lauko, Tomáš (referee)
This diploma thesis is dedicated to changes in commercial communication, branding (and brand management) and consumer behaviour. Its aim is to describe these changes and actual trends and show their impacts on communication planning. This work then describes in details new trends in digital communication and internet and how these trends influent behaviour of today's consumer. After reading this diploma thesis the reader should have a complete view of the most important changes in communication and should be able to apply them.
|
| |
|
Generation Y in Commercial Communications
Havlová, Kathryn ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Průša, Přemysl (referee)
Tato diplomová práce se zabývá českou Generací Y v komerčních komunikacích, potažmo v marketingu. Zabývala jsem se tedy tzv. generačním marketingem, což marketingový přístup, který na zákazníky nazírá z hlediska generace, ke které příslušejí. Generace Y jsou současní mladí lidé, kteří se narodili v 80. a 90. letech minulého století. V současnosti tvoří přes jednu čtvrtinu obyvatelstva České republiky. Generace Y je již v současnosti zajímavou cílovou skupinou pro firmy, ale na svém významu bude nabývat především v budoucnu. Generace Y se od předchozích generací odlišuje v několika významných znacích, kterými se zabývám v této diplomové práci. V první kapitole práce obecně charakterizuji Generaci Y, v druhé kapitole se zabývám charakteristickými rysy, které jsou využitelné pro marketing a ve třetí kapitole poznatky konfrontuji s výzkumem Market & Media & Lifestyle -- TGI a s výsledky vlastního průzkumu mezi mladými českými lidmi.
|
|
Signmaking jako součást komerčních komunikací
Hejda, Tomáš ; Mikeš, Jiří (advisor)
The goal of the thesis is profiling signmaking as a part of commercial communication. Field of signmaking is present in marketing and time context. On one hand thesis presents theoretic fundamentals, on the other side presents real executions and the latest trends in the Czech market and the others markets.
|
|
Potenciál českého trhu pro mobilní marketing v letech 2008?2010
Janečka, Petr ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Vasilenko, Ondřej (referee)
Práce popisuje průběh vývoje na poli mobilního marketingu v České republice. Výchozím bodem je situace na internetovém trhu. Práce se věnuje třem hlavním oblastem mobilního marketingu. Mobilnímu vyhledávání, sponzorovaným službám a bannerové reklamě v mobilu. Pro každou z oblastí je stanoven finanční přínos mobilního marketingu v závislosti na dostupných datech. Součástí kapitol je vyzdvižení výhod jednotlivých přístupů včetně rad a doporučení pro příslušné subjekty hodnotového řetězce mobilního marketingu.
|
| |
| |