National Repository of Grey Literature 82 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Automatic Maneuver Identification from Flight Data Records
Mořkovský, Vít ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
The aim of the bachelor thesis in the identification of maneuvers from flight data records. The flight with identified maneuvers is displayed in the space over a map base using the created web application. Initially, a set of rules to identify respective maneuvers was created. After that, the identification of maneuvers was implemented using the technique of cluster analysis (K-means) and a classification technique based on the Hidden Markov Model. The maneuvers identified using the Hidden Markov Model correspond to maneuvers identified using rules in 95.6 %.
Pilot proficiency classification from gaze
Ruta, Dominik ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce se zabývá klasifikací úrovně odbornosti pilota a leteckých manévrů z pohledu očí. Cílem je poskytnout další cenný nástroj pro hodnocení pilotáže leteckými instruktory~a~poskytnout tak zpětnou vazbu trénovaným pilotům. Tato myšlenka je založena na základě výsledků relevantních studií, které objevily korelaci mezi užíváním efektivních skenovacích vzorů a doménové výkonnosti. V této práci jsou uvažovány dvě třídy odbornosti --- piloti a nováčci.     Tato práce využívá běžné metriky pro analýzu pohledu očí. Dále jsou v této práci využity klasifikační techniky strojového učení. Metoda podpůrných vektorů je využita pro klasifikaci úrovně způsobilosti, zatímco pro klasifikaci leteckých manévrů jsou využity skryté Markovovy modely. Výsledkem práce je vysoce přesná klasifikace úrovně odbornosti pilot a dobrá schopnost rozeznat individuální letecké manévry provedené piloty.
Aircraft system display design
Komárek, Jakub ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This thesis is dealing with the design and implementation of the modern systems into the cockpit of a civilian aircraft Boeing 737 MAX. Specifically speaking, the implemented part of the cockpit is an overhead panel which has been redesigned to a digital form including the touch control components. The implementation was made as a prototype connected to the X-Plane 11 simulator. The prototype was then user tested and the findings from the testing are summarized at the end of the thesis.
Graphical Interface for Head-Up Display
Svorada, Slavomír ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This work deals with trends in the field of flight data visualization. The aim of the work is to design own visualization of flight data for a head-up display and then implement the proposal in a flight simulator environment, which contains technologies that support virtual reality. The specific intention was creating a head-up display for the electric plane with vertical take-off and landing (eVTOL).
Electronic Flight Bag
Kúšik, Lukáš ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Cieľom tejto diplomovej práce je vytvoriť Electronic Flight Bag (EFB) aplikáciu pre mobilné telefóny s operačným systémom Android. Pre splnenie tejto úlohy bola preskúmaná aktuálna legislatíva ohľadom EFB aplikácií spolu s najmodernejšími EFB aplikáciami dostupnými na aplikačnom trhu. Na základe týchto informácií je navrhnutá a implementovaná EFB aplikácia určená pre pilotov všeobecného letectva. Výsledný produkt obsahuje funkcie pre plánovanie letu, vlastnú leteckú mapu, pilotný denník, katalóg letísk s dátami z celého sveta a ďalšie. Podpora offline zaručuje funkčnosť v reálnych podmienkach letu. Konečný produkt sa taktiež snaží inovovať nad existujúcimi EFB aplikáciami zahrnutím funkcionalít, akými sú napríklad automatické kontrolné zoznamy a náhľad v rozšírenej realite.
Platform for Measurement of Atmospheric Quantities
Hanák, Jiří ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This work is dealing with the design and implementation of an embedded system for aerology measuring. The aim of the system is to monitor atmospheric states during an ascent in the suspension under an meteorological balloon.   First of all, attention is given to the Earth's atmosphere and its quantities, then an overview of existing systems for performing aerological measurements. The core of the work is focused on the choice of measurement techniques and the selection of suitable measuring elements for a given scenario. The aerological probe is using atmospheric sensors HIH-8131-021-001, MS5611-01BA03 and PT1000-550 for temperature sensing, while GNSS data is received using the MAX-M8Q-0 module and the measured data is stored on a microSD card and transmitted in parallel using the MTX2-434.650-10 radio module. The system is controlled by STM32L1 from STMicroelectronics programmed in C using  HAL abstraction layer.
Design of Guidance, Navigation and Control for Vertical Landing of a Reusable Rocket Booster
Király, Adrián ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Táto diplomová práca sa zaoberá vývojom systému pre navádzanie, navigáciu, a riadenie pre znovupoužiteľný raketový urýchľovač. Pre dosiahnutie tohto cieľu bol vytvorený simulačný model rakety v prostredí Simulink. Na základe dát získaných pomocou CFD softvéru bol pre túto simuláciu vytvorený tiež vlastný aerodynamický model. Pre účely demonštrácie dosiahnutých výsledkov bol ako súčasť práce tiež naprogramovaný interaktívny 3D vizualizačný nástroj.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (referee) ; Rzucidlo, Pawel (referee) ; Mathan, Santosh (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na výzkum moderních metod automatického řízení letu a jejich ověření s ohledem na současný stav poznání a budoucí využití bezpilotních letadlových systémů. Práce představuje proces návrhu automatického systému řízení letu s důrazem na přístupy z oblasti návrhu založeného na modelování (Model-Based Design). Nedílnou součástí tohoto procesu je tvorba matematického modelu letounu, který byl využit k syntéze zákonů řízení a k vytvoření simulačního rámce pro evaluaci stability a kvality regulace automatického systému řízení letu. Jádro této práce se věnuje syntéze zákonů řízení založených na unikátní kombinaci teorie optimálního a adaptivního řízení. Zkoumané zákony řízení byly integrovány do digitálního systému řízení letu, jenž umožňuje vysoce přesné automatické létání. Závěrečná část práce se zabývá ověřením a analýzou navrženého systému řízení letu a je rozdělena do 3 fází. První fáze ověření obsahuje evaluaci robustnosti a analyzuje stabilitu a robustnost navrženého systému řízení letu ve frekvenční oblasti. Druhá fáze, evaluace kvality regulace, probíhala v rámci počítačových simulací s využitím vytvořených matematických modelů v časové oblasti.  V poslední fázi ověření došlo k integraci navrženého systému řízení letu do experimentálního letounu, sloužícího jako testovací platforma pro budoucí bezpilotní letadlové systémy a jeho evaluaci v rámci série letových experimentů.
Autonomous Rover Navigation on Planetary Surface
Vaško, Marek ; Prustoměrský, Milan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Výskum hlbín vesmíru doviedol k vývoju technológii v rôznych oblastiach. Jednou z týchto oblastí je prieskum povrchu mimozemských planét. Efektívny spôsob skúmania je bezpilotné pozemné vozidlo. Práca sa zaoberá jedným z najdôležitejších systémov bezpilotných vozidiel, čím je autonómna navigácia. Vozidlo sa musí vedieť orientovať v priestore a zmapovať potenciálne prekážky. Práca v úvode preskúma navigačné princípy, ktoré boli využívané existujúcimi vozidlami. Neskôr preskúma využitie algoritmu na princípe súčasnej lokalizácie a mapovania a jeho implementáciu v MATLAB-e. Tento algoritmus bude integrovaný do simulátora, ktorý umožní neskoršiu integráciu do reálneho prostredia pomocou Robot Operating System. V simulátore bude navrhnutá platforma vozidla so simulovanými senzormi a šesť-kolesovým podvozkom, ktorá bude slúžiť na testovanie integrovaného algoritmu. V závere sa vyhodnotí kvalita navrhnutého algoritmu a zaháji sa diskusia o budúcich vylepšeniach.
Futuristic Aircraft Cockpit Design
Hlipala, Martin ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This thesis is analysing the historical evolution of flight instruments and aims at the design of a new, enhanced cockpit that includes basic flight instruments supplemented by data from selected aircraft subsystems. The design is based on currently available electronic instruments, known as EFIS, presently used onboard Boeing 737-800 cockpit. The proposed design aims at improvements to graphic style of EFIS, and accomodation of new data into newly designed displays. As a result of this effort, a set of design concepts is created. Those are then implemented as fully functional set of displays using custom made user interface system design tool.

National Repository of Grey Literature : 82 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.