Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,253 záznamů.  začátekpředchozí33238 - 33247další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.71 vteřin. 

Development of reading skills in classes German as foreign language for adults
Sojková, Martina ; Dovalil, Vít (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomova prace se zabYva problematikou rozvoje CtenarskYch dovednost1 ve vyuce eizfho jazyka pro dospele. Je zde tedy nekolik dflCfch temat, na ktere je tfeba se zamerit, aby bylo mozne zhodnotit jak'fm zpösobem je treba postupovat, aby se v oblasti aenf v cizim jazyce dosahovalo optimalnieh vYsledkö. Na jedne strane je to otazka vzdelavani dospelYeh. Tato oblast vzdelavanf se v poslednf dobe tesi stale vetsfmu zajmu jak ze strany odborne verejnosti a zamestnavatelö, tak ze strany verejnosti laieke, coz souvisi zejmena s ryehlym rozvojem v oblasti ved a technologif, ktere cim dal ve vetSi mire ovlivnuji zivot kazdeho jednotlivee. Druhym aspektem teto praee je ctenf a Prlstup k textu. Existuje rada studii a vYzkumu varujideh pred pOdcenovanfm aenarsk'/eh dovednostf a upozornujidch na fakt, ze zejmena ve aenf s porozumenfm nedosahujf nektere skupiny zkoumanyeh osob prflis povzbudivYeh vYsledkö. V teto souvislosti bYva zminovan i tzv. sekundarni analfabetismus. Lide postizeni tfmto jevem se sice naucili ve skole zakladöm aeni, nikdy vsak nedosahli vyssf urovne v praei s textem, nez pouheho rozlustenf znaku. Svoje sehopnosti nadale nerozvfjeli a naopak, tim ze aeni ve svem zivote nevyuZlvali se "dopraeovali"k opetovne nesehopnosti eist. Jako protiklad k tomuto trendu se pak jevf fakt, ze se neustale...

České střední školy, jejich studenti a profesoři v letech 1867 až 1918
Řezníčková, Kateřina ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Rýdl, Karel (oponent)
bouřlivým vývojem i rozvojem. Během tohoto období se zněkolikanásobil jejich počet a rozrostla jejich síť. V roce 1848 existovalo v Čechách pouze devět gymnázií, na nichž se alespoň částečně prosazovala ve vyučování čeština a jedna reálka (reálky se ovšem staly středními školami až po zavedení Bonitz-Exnerova nástinu). Těsně před první světovou válkou už bylo českých středních škol přesně sedmdesát. Rozšiřování nabídky středoškolského studia ale samozřejmě nebylo jen záležitostí Čechů, k podobnému rozvoji docházelo v celém Rakousku-Uhersku, i když přece jen o něco rychleji se rozrůstalo školství národní, vždyť úspěchy v boji za české školy byly také politickou záležitostí. V této době se také krystalizuje obsah středoškolského studia do té podoby, která posléze ovlivnila i celou první polovinu dvacátého století. Klasická gymnázia se definitivně odpoutala od středověkého modelu, když do svých zdí začala vpouštět také přírodovědné předměty a moderní jazyky. Hledaly se také nové cesty, jak sblížit reálné, původně především prakticky zaměřené vzdělání a klasické, humanitně orientované vzdělání. Osnovy některých předmětů na reálkách se proto začaly do značné míry připodobňovat gymnaziálním. Jiným řešením téhož problému bylo vytvoření nového typu školy, který alespoň zčásti nabízel svým studentům obojí...

Důkazy existence Boží v Descartových Principech filosofie
Křížek, Pavel ; Svoboda, David (vedoucí práce) ; Sousedík, Prokop (oponent)
RNDr. Pavel KŘÍŽEK DŮKAZY EXISTENCE BOŽÍ V DESCARTOVÝCH PRINCIPECH FILOSOFIE Bakalářská práce, září 2006 Resumé V předložené bakalářské práci, která je svým zaměřením především historická, jsou systematicky probrány tři typy argumentů ve prospěch Boží existence, podaných René Descartem v jeho nejdůležitějších spisech obsahujících pasáže věnované přirozené teologii jako metafyzické disciplině. Zvláštní pozornost je věnována variantám důkazů uvedených v Descartových Principech filosofie. Descartes je zařazen do dobového kontextu a jsou ukázány souvislosti se středověkým myšlenkovým dědictvím, bez jejichž znalostí se jednak stává obtížnou interpretace jeho učení, jednak je chápán zkresleně jeho význam v dějinách evropské filosofie. Podrobně je provedena zejména analýza ontologického důkazu a vyloženo často nedostatečně známá scholastická teorie racionální distinkce ve vztahu esence a existence stvořených věcí, zobecněná Descartem i na případ nekonečné substance. Po osvojení tohoto jemného Descartova metafyzického nástroje je možné i lépe pochopit určitou povrchnost Kantovy a Russellovy kritiky ontologického důkazu v Descartově provedení. Kosmologické argumenty jsou probrány méně podrobně, je ale popsána jejich logická struktura. K ontologickému argumentu, který je ve verzi z Principů mimořádně jednoduchý, je...

České střední školy, jejich studenti a profesoři v letech 1867 až 1918
Řezníčková, Kateřina ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent) ; Rýdl, Karel (oponent)
bouřlivým vývojem i rozvojem. Během tohoto období se zněkolikanásobil jejich počet a rozrostla jejich síť. V roce 1848 existovalo v Čechách pouze devět gymnázií, na nichž se alespoň částečně prosazovala ve vyučování čeština a jedna reálka (reálky se ovšem staly středními školami až po zavedení Bonitz-Exnerova nástinu). Těsně před první světovou válkou už bylo českých středních škol přesně sedmdesát. Rozšiřování nabídky středoškolského studia ale samozřejmě nebylo jen záležitostí Čechů, k podobnému rozvoji docházelo v celém Rakousku-Uhersku, i když přece jen o něco rychleji se rozrůstalo školství národní, vždyť úspěchy v boji za české školy byly také politickou záležitostí. V této době se také krystalizuje obsah středoškolského studia do té podoby, která posléze ovlivnila i celou první polovinu dvacátého století. Klasická gymnázia se definitivně odpoutala od středověkého modelu, když do svých zdí začala vpouštět také přírodovědné předměty a moderní jazyky. Hledaly se také nové cesty, jak sblížit reálné, původně především prakticky zaměřené vzdělání a klasické, humanitně orientované vzdělání. Osnovy některých předmětů na reálkách se proto začaly do značné míry připodobňovat gymnaziálním. Jiným řešením téhož problému bylo vytvoření nového typu školy, který alespoň zčásti nabízel svým studentům obojí...

Fúze - právní, účetní a daňové aspekty
Khazarova, Sofya ; Vomáčková, Hana (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent)
Práce je určena především těm, kdo se s problematikou fúzí a akvizic setkávají prvně a chtějí se dozvědět, jaké výhody a jaká rizika obnáší a jak celý proces probíhá. Za cíl si klade zmapovat základní pravidla z pohledu práva, účetnictví a daní, tří vzájemně provázaných oborů společně tvořících základní soubor znalostí, metodik a know-how nezbytný k úspěšnému provedení jakékoliv fúze, a identifikovat možnosti a omezení fúzí a popsat legislativní novinky poslední doby.

Analýza přístupu firem ke společenské odpovědnosti v porovnání s požadavky standardu Global Reporting Initiative
Holinková, Jana ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou úrovně zpráv o společenské odpovědnosti (CSR), zpráv o trvale udržitelném rozvoji, vybraných v České republice působících organizací. První kapitoly práce přibližují tématiku trvale udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti organizací. Podrobněji se práce zabývá jednotlivými nástroji (normy, standardy, přístupy) na poli trvale udržitelného rozvoje. Největší pozornost je věnována samotnému konceptu G3 Global Reporting Initiative, který je pro analýzu klíčový. Směrnice GRI přestavuje mezinárodně uznávaný nástroj pro tvorbu CSR zpráv. Práce nabízí zajímavé výsledky výzkumů na téma CSR. Tvorba CSR zpráv zatím není u v ČR působících organizací běžnou praxí. Mezi organizacemi však existují výjimky, které CSR zprávy tvoří, jaká je kvalita těchto zpráv? Stěžejní část práce je zaměřena na vlastní analýzu pěti CSR zpráv dle struktury požadavků Směrnice GRI. Z výsledků analýzy vyplývá několik doporučení, kterými by se organizace při tvorbě CSR zpráv měly řídit, chtějí-li se přiblížit požadavkům mezinárodně uznávané Směrnice GRI.

Pražské soubory soudobé hudby v letech 1990-2004
Škarda, Robert ; Douša, Eduard (oponent) ; Slavický, Milan (vedoucí práce)
Na soudobou vážnou hudbu je v dnešní dobe nahlíženo jako na okrajový fenomén, který vetšinová spolecnost nijak nereflektuje. Hudební život masove ovládají produkty nonartificiální hudby, které jsou rízeny tržním mechanismem nabídky a poptávky. Tato situace zpusobuje, že vážná hudba jako taková, spolecne s moderním jazzem a alternativními hudebními žánry, stojí sama o sobe v pozadí povedomí hudební verejnosti. Soudobá hudba pak predstavuje v oblasti vážné hudby další pomezí. Skladatelé v dnešní dobe komponují z vlastních vnitrních potreb spíše pro sebe a pro budoucnost než pro své bezprostrední okolí. Nové kompozice nevznikají z tlaku sociální poptávky, ale z vnitrního presvedcení skladatele. Velké symfonické, oratorní ci operní partitury nemají v dnešní koncertní praxi príliš šancí na provedení, pokud se nejedná o konkrétní objednávku urcitého telesa. Temito znaky je znacne zrelativizován vztah skladatele a nové tvorby smerem k posluchacum, nebot nove vznikající skladby, pokud se je podarí provést, nacházejí pouze omezený okruh recipientu. Práve izolovanost a omezenost možnosti zprítomnovat novou tvorbu ohrožuje soudobou hudební tvorivost nejvíce. Není divu, že si skladatelé pomáhají vlastními silami. Po roce 1989 zacínají zakládat vlastní komorní soubory, kde svou tvorbu mohou prezentovat a konfrontovat s...

Genetická variabilita a evoluční vztahy českých endemických zástupců rodu Dianthus
Kalůsková, Jana ; Suda, Jan (vedoucí práce) ; Chrtek, Jindřich (oponent)
Abstrakt Předkládaná diplomová práce se zabývá karyologickou, genetickou a fenotypovou variabilitou vybraných taxonů rodu Dianthus L. v České republice a sousedních zemích. Důležitou roli v evoluční historii rodu hrálo několik mikroevolučních procesů, jako jsou hybridizace, genomová duplikace či edafická speciace. Tyto procesy vedly ke vzniku velkého množství fenotypově podobných taxonů, které jsou často omezeny na malý areál. V České republice rostou 3 endemické hvozdíky a jeden subendemický. Tyto (pod)druhy posloužily jako modelová skupina pro studium mikroevolučních procesů v malých populacích. Práce se skládá ze tří částí, zabývající se každá jiným evolučním procesem: Dianthus arenarius subsp. bohemicus je kriticky ohroženou endemickou psamofytní rostlinou rostoucí na jediné původní lokalitě v Polabí sympatricky se široce rozšířeným D. carthusianorum. Hybridizace byla předpokládána na základě morfologických znaků, ale nebyla nikdy potvrzena jinou metodou. Vzhledem k odlišnému počtu chromozomů obou druhů byla hybridizace detekována pomocí průtokové cytometrie s barvivem DAPI (stanovení relativního obsahu DNA většiny rostliny z lokality). Na karyologicky potvrzených hybridech byly provedeny morfometrické analýzy a, s použitím sekvenace cpDNA, určen směr hybridizace. Výsledky ukázaly, že k...

Metodika vyšetřování sexuálních trestných činů (vybrané problémy)
Úlovec, Daniel ; Konrád, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Shrnutí Tato diplomová práce s názvem Metodika vyšetřování sexuálních trestných činů (vybrané problémy) si klade za cíl podat ucelený obraz o metodice vyšetřování znásilnění, na vlastním průzkumu poukázat na faktory ovlivňující proces poznání trestného činu znásilnění a srovnat míru výskytu sekundární viktimizace po přijetí zákona o obětech trestných činů se situací před tímto zákonem. Téma jsem si zvolil pro jeho aktuálnost a dobrý přístup ke spisům, což mi dalo možnost k provedení vlastního průzkumu. Práce je rozdělena do 11 kapitol tak, že prvních 10 kapitol je teoretických a 11. kapitola se věnuje praktickému průzkumu a analýze dat, která přinesl. První kapitola se věnuje teoretickým východiskům, je zde zmíněn vývoj trestněprávní úpravy znásilnění, jeho aktuální pojetí a kriminologické pojetí. Druhá kapitola obsahuje kriminalistickou charakteristiku znásilnění, ze které je potřeba při vyšetřování vycházet. Její velká část je věnována pachatelům tohoto trestného činu. Třetí až devátá kapitola popisují předmět vyšetřování, podněty k vyšetřování, typické vyšetřovací situace, časté kriminalistické úkony a metody užívané při vyšetřování znásilnění. Mezi nejčastějšími úkony jsou zmiňovány výslech, konfrontace, prověrka výpovědi na místě, rekognice, vyšetřovací pokus, rekonstrukce a expertizy. Desátá kapitola...

Delegitimization of the West in Al Qaeda's Magazine Inspire
Brzá, Magdaléna ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Ditrych, Ondřej (oponent)
Diplomová práce na téma Delegitimace západu v Al-Káida časopise Inspire, analyzuje techniku propagandy teroristické skupiny zaměřený na jednotlivce arabského původu a Islámského věrovyznání, kteří bydlí v některé ze západních zemí. Práce analyzuje šestnáct čísel digitálního časopisu Inspire zveřejňovaného online od roku 2010 pobočkou Al-Kajdy v Jemenu zvané AQAP - Al-Káida na Arabském poloostrově. Za poslední desetiletí teroristické útoky vykonané takzvanými osamělými vlky na území západních států mají rostoucí tendenci. Fenomén online propagandy a radikalizace prostřednictvím sociálních síti se postupně stává jedním z hlavních výzev pro západní bezpečnostní služby. Uchopení sociologických a psychologických aspektů v motivaci osamělých vlků k provedení teroristických útoků je proto zásadní. Práce se teoreticky opírá o rámcovací analýzu (framing analysis) spolu s konceptem delegitimace. Práce sleduje vytváření a používání pěti rámcovacích nástrojů (framing tools) - metafora, fráze, zobrazování, exempláře a vizuální obrazy (které jsou kombinací studie provedené Fairhurst & Sarr a Gamson & Modigliani 1989). Druhá část práce spojuje rámcovací nástroje s třemi fázemi delegitimace západu - krizi důvěry, kolizi legitimity a krizi legitimity. Konečný efekt rámování a delegitimace prezentované v digitální...