Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 733 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 

Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení pro výuku německého jazyka na 2. stupni základní školy.
SEDLÁŘOVÁ, Kateřina
Teoretická část diplomové práce se věnuje popisu specifických poruch učení (dále jen SPU) - zejména dyslexie, příčinám vzniku poruch, diagnostice a reedukaci. Snaží se popsat osobnostní charakteristiku dětí se SPU či jejich vnímání barev. Dále se zabývá možností práce s dítětem se SPU v hodinách cizího jazyka na základní škole. Praktická část je zaměřena na tvorbu pomůcek. Jedná se o učebnici, CD, listy s přílohami atd. Každá vytvořená pomůcka je popsána, je uvedeno, jaký je její přínos pro žáka i učitele a jak se s ní dá pracovat během vyučování.

Sestavení technologického procesu pro součást "převodovka"
Hoffmann, Jiří ; Osička, Karel (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavení technologického procesu na výrobu součásti skříně převodovky. Hlavním bodem je vypracování technologického postupu s volbou vhodných nástrojů na obrobení odlitku. Dále sestavení NC programu, technicko-ekonomické porovnání, návrh upínacích přípravků a řešení jiných zjištěných problematik.

Řezná keramika a její efektivní využití
Heča, Jan ; Prokop, Jaroslav (oponent) ; Humár, Anton (vedoucí práce)
Diplomová práce zabývající se řeznou keramikou a jejím efektivním využitím. Úvod popisuje obecnou charakteristiku řezné keramiky, její historii a vývoj, jednotlivé druhy a výrobu. V této části jsou uvedeny i mechanicko-fyzikální vlastnosti s možným použitím v obrábění. V druhé části následuje přehled řezné keramiky v sor-timentu vybraných světových výrobců. Další část je zaměřena na obecné hodnocení řezivosti řezných nástrojů a porovnání jiných materiálů. Čtvrtá část se zabývá porov-náním pracovních podmínek jednotlivých výrobců a jejich nástrojů určených k obrábění.

Doplnění vývojového prostředí BlueJ o funkce využitelné v úvodních kurzech programování
Chadim, Marek ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem této práce je navrhnout a následně vyvinout nástroj, který bude součástí vývojového prostředí BlueJ a který uživatelům umožní v interaktivním režimu zobrazit kopenogram zvolené metody. To by mělo přispět ke zlepšení podpory metodiky Architecture First, v prostředí BlueJ. Práce je zahájena teoreticky, kdy je nejprve popsána metodika Objects First, se kterou je zmíněné vývojové prostředí spjato. Na to navazuje část věnující se metodice Architecture First, odstraňující některé nedostatky metodiky Objects First, a k jejíž podpoře má tato práce přispět. Následuje analýza nástroje umožňujícího v interaktivním prostředí BlueJ generovat zdrojový kód. Na ni navazuje část popisující kopenogramy z teoretického hlediska. Poté se práce dostává ke svému hlavnímu cíli, kdy je nejprve navrhnut zmíněný nástroj, jehož realizace je popsána v další kapitole. Tento nástroj by měl sloužit pro účely výuky objektově orientovaného programování v prostředí BlueJ v souladu se zásadami metodiky Architecture First.

Přístupy k výuce programování v ČR a ve světě
Šárka, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Virius, Miroslav (oponent)
Práce obsahuje informace o přístupu k výuce programování především na vysokých školách. Cílem této práce je přehled výuky programování na veřejných a soukromých českých vysokých školách, včetně porovnání s vybranými zahraničními vysokými školami. Práce také obsahuje přehled používaných nástrojů ve vstupních kurzech programování, jak pro začátečníky, tak v prostředí univerzit. V práci je zahrnut přehled používaných metodik výuky informatiky. Výstup slouží školám a studentům ke srovnání stylu výuky mezi školami.

Výtvarné umění jako nástroj české kulturní diplomacie
Kottová, Kristýna ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Po celá staletí hrálo umění důležitou roli nástroje kulturní diplomacie a i v současnosti je nedílnou součástí zahraniční kulturní politiky mnoha zemí. Současné a moderní výtvarné umění se často vyjadřuje k aktuálním společenským i politickým tématům, a to jak na národní, tak mezinárodní úrovni. Tato práce se snaží ukázat, že výtvarné umění, jakožto vyjadřovací prostředek, má své místo v mezinárodních vztazích, mimo jiné v rámci kulturní diplomacie. Cílem práce je zjistit, jakými způsoby a přes jaké instituce je výtvarné umění využíváno jako nástroj kulturní diplomacie a jak může výtvarné umění přispívat pozitivním vztahům mezi státy a budování kladné image státu v zahraničí. V kontextu české kulturně-diplomatické praxe se práce na využití umění zaměřuje z několika rovin. Jednou z nich je rovina historická, která se zabývá využitím umění v procesu budování československého státu, rovina institucionální pak představuje aktéry, státní i nestátní, kteří se propagací výtvarného umění velkou měrou podílejí na kulturní diplomacii ČR. Závěrečná kapitola se zaměřuje na prostředí New Yorku, jakožto světového kulturního centra, a věnuje se vybraným českým projektům a činnostem, organizací i jednotlivců, kterým se úspěšně daří českou výtvarnou tvorbu zasazovat do mezinárodního kontextu. Přínosem práce je její zaměření na bohužel nepříliš diskutované téma - na specifickou oblast umělecké tvorby, její roli a postavení v mezinárodních vztazích a kulturní diplomacii České republiky.

Podnikatelský plán
Bekesheva, Karina ; Trachta, Václav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Táto bakalářská práce je podnikatelským plánem event agentury. Je složena z dvou čás-tí: praktické a teoretické. Teoretická část je zaměřena na teorie z knih a jiných zdrojů. V teoretické části jsou definice pojmů podnikání, podnikatelského plánu a některých strategických nástrojů. Je tam navíc zahrnuta historie podnikání v Kazachstánu. Prak-tická část zaměřená na tvorbu samotného podnikatelského plánu. Ona zahrnuje externí a interní analýzu, marketingovou strategie a finanční plán. Na základě podnikatelského plána musí být stanoveno, jestli podnik bude ziskový.

Product placement v české kinematografické tvorbě
Suková, Martina ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce se zaobírá analýzou právní úpravy product placement a jeho působení na spotřebitele. Na začátku je vysvětlený pojem product placement ze všeobecného hlediska - je uvedena jeho definice, umístění, dělení a také přednosti a nedostatky, které product placement skýtá. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit veškerou právní úpravu, která se dotýká problematiky fenoménu dnešní doby - product placement, vymezení přesné definice a jeho působení na diváka v roli spotřebitele. Product placement byl na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES do českého práva transponován jako "umístění produktu". Implementace směrnice se projevila hlavně schválením nového zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, ale i v novele zákona č. 231/2001 Sb. Na určitém vzorku české kinematografické tvorby bylo identifikováno, v jaké míře je product placement využíván a jaké typy produktů jsou nejhojněji v českých filmech zobrazovány, tyto výsledky byly následně porovnány s audiovizuální tvorbou ze Spojených států amerických. V rámci dotazníkového šetření bylo záměrem posoudit, jaké je obecné povědomí českých spotřebitelů o tomto marketingovém nástroji.

Analýza reklamních spotů v rámci Super Bowlu
Maršánová, Petra ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o světově známém mediálním prostoru na finále amerického fotbalu zvaného Super Bowl. Tento prostor využívají světové značky k propagaci svých produktů a zároveň mezi sebou soutěží o největší přízeň diváků. Divácké ohlasy jsou měřeny pomocí různých mediálních ukazatelů, které vyhodnocují umístění reklam na žebříčku divácké oblíbenosti. Hlavním atributem všech spotů je kreativita a originalita. Cílem praktické části je představit společnosti, které zde vystupovali se svými reklamními spoty od roku 2006 do roku 2015. Dále jsou rozebírána jednotlivá zaměření reklamních spotů ve stejném časovém rozmezí. Televizní reklamy jsou v posledních letech zaměřené zejména na automobily a nápoje. V teoretické části je představena podstata moderní marketingové komunikace a komunikační nástroje. Poté se podrobněji zaměřuji na reklamu a moderní trendy její propagace při využití event marketingu.

Proces vzniku druhových standardů kvality sociálních služeb v oblasti telefonické krizové intervence
Urbánková, Michaela ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku druhových standardů a procesu, kterým druhové standardy vznikají. Konkrétně je zacílena do oblasti telefonické krizové intervence. Druhové standardy kvality sociálních služeb jsou jedním z nástrojů řízení kvality, který lze uplatnit v oblasti sociálních služeb. Na rozdíl od jiných nástrojů jsou tvořeny, vyžadovány a kontrolovány zastřešující organizací poskytovatelů jednotlivých sociálních služeb - v českém prostředí nejčastěji asociací. Práce zasazuje druhové standardy kvality do kontextu jiných nástrojů řízení kvality, zejména je vymezuje vůči zákonným standardům kvality sociálních služeb. Vzhledem k zaměření na oblast telefonické krizové intervence práce čtenáři tuto oblast přibližuje. Cílem této práce je pečlivé zmapování a shrnutí dostupných informací o druhových standardech kvality a především vytvoření materiálu, který bude sloužit České asociaci pracovníků linek důvěry jako podklad pro tvorbu druhových standardů. Dílčími cíli jsou odpovědi na otázky: Jak by měla vypadat tvorba druhových standardů v ČAPLD? Jakou podobu by měly tyto druhové standardy mít? Jak by měl vypadat proces jejich zavádění na jednotlivých linkách důvěry? Co by mělo být pro linky důvěry, které druhové standardy kvality naplní, výstupem? Kdo a jak bude provádět inspekci naplňování...