Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích
Franková, Monika ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích" pojednává o problematice agrese a násilí ve školním prostředí. V teoretické části se zabývá agresí a násilím v obecné rovině a poté se konkrétně zaměřuje na školní agresi a násilí mezi žáky a studenty (šikanu a kyberšikanu) a další možné formy tzv. školního násilí. Hlavním výzkumným problémem předkládané práce jsou dvě formy školního násilí, a to agrese a násilí ze strany studentů vůči pedagogům a agrese a násilí rodičů vůči pedagogům. Pozornost je zde věnována různým druhům verbální i fyzické agrese uplatňované vůči pedagogům. V souvislosti s agresí a násilím vůči pedagogům se tato práce věnuje také tzv. kyber-obtěžování a závažnému násilí na školách neboli tzv. střelbě na školách. V empirické části práce je podrobně zkoumána agrese a násilí ze strany studentů (a také ze strany rodičů) na gymnáziích vůči jejich pedagogům. Zde je analyzováno, zda pedagogové považují problematiku agrese a násilí vůči své osobě za aktuální, zda a s jakými formami agrese a násilí ze strany studentů nebo jejich rodičů se setkali, zda a jakým formám kyber-obtěžování byli vystaveni a jaký mají názor na prozatím zahraniční fenomén střelby na školách.



Rodina a možnosti prevence sociálně deviantního chování dětí a mládeže
Fáberová, Jana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Část teoretickou tvoří čtyři kapitoly, část praktickou tvoří empirické šetření. První kapitola teoretické části je zaměřena na vysvětlení pojmu rodina a jejího významu. Kromě objasnění pojmu jsou zde popsány základní charakteristiky rodiny v současnosti, základní funkce rodiny a výchovné styly. Závěr první kapitoly pohlíží na rodinu jako na možný rizikový činitel vzniku a rozvoje sociálně patologického chování dětí a dospívajících. Druhá kapitola je věnována vysvětlení základních pojmů sociální deviace a sociální patologie a popisuje hlavní příčiny vzniku sociálně patologických jevů. Třetí kapitola charakterizuje jednotlivé sociálně patologické jevy, které představují největší riziko pro věkovou skupinu dětí a dospívajících. Podrobněji jsou zde popsány: závislosti na psychoaktivních látkách, agresivita a násilí, vandalismus, šikana, kyberšikana, kriminalita a delikvence a patologické hráčství. Poslední čtvrtá kapitola je věnována problematice prevence, zejména pak možnostem preventivního působení v rámci rodiny. Praktickou část diplomové práce tvoří empirické šetření, v jehož rámci byly zpracovány případové studie deseti dětí a dospívajících, kteří se dopustili některé z forem sociálně patologického chování.