Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,339 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.37 vteřin. 

Školní zahrady (Prostor a skladba zahrady mateřské školy na panelovém sídlišti)
TONCAROVÁ, Marie
Tato bakalářská práce {\clq}qŠkolní zahrady`` je zaměřena na problematiku vhodného vybavení školních zahrad pro děti předškolního věku. Vystihuje potřebu a důležitost školních zahrad, jak pro děti, tak i pro okolí lidí, kteří bydlí v její blízkosti. Je zde uvedeno naplňování Rámcově vzdělávacího programu při pobytu venku. V praktické části je využita dotazníková metoda pro sestavení návrhu ideální zahrady.

Význam ohrožených druhů rostlin lesních biotopů ŠLP Křtiny pro místní komunity
Táborská, Kateřina
Moje diplomová práce se zabývá vybranými ohroženými druhy ŠLP Křtiny, především druhy území, které je v CHKO Moravský kras, návrhem certifikace místní lesní školky logem regionálního produktu Moravského krasu pro jejich prodej, a také významem pro místní komunity. Práce je zaměřena na zjišťování ohrožených druhů ŠLP Křtiny z Červeného seznamu cévnatých rostlin ČR, které místní obyvatelé na svých pozemcích ve vybraných obcích pěstují. Zabývá se legislativním omezením v nakládání s ohroženými druhy rostlin. Je zde vysvětlen pojem "nedřevní lesní produkt", a jeho význam pro lesní hospodářství a biodiverzitu. V práci je popsán provedený terénní průzkum, při kterém byla sebrána semena vybraných ohrožených druhů v CHKO Moravský kras na ŠLP Křtiny. Semena byla vyseta v pařeništi Botanické zahrady a arboreta Mendelovy univerzity v Brně a provedeny na nich testy klíčivosti. V poslední části je diskutována možnost certifikovat některou lesní školku Moravského krasu nebo jeho okolí logem "MORAVSKÝ KRAS regionální produkt". Tato lesní školka by vybrané ohrožené druhy pěstovala a prodávala za účelem zvýšení počtů těchto rostlin v přírodě a tím zachování biodiverzity.

Inovativní edukační materiály ve výuce literární výchovy na 2. stupni ZŠ
KLŮSOVÁ, Andrea
Tato diplomová práce se zabývá výukou literární výchovy. V teoretické části mapuje spektrum edukačních podkladů pro tuto výuku na druhém stupni základních škol. V práci jsou také porovnány hlavní didaktické aspekty v 70. a 80. letech 20. století a proměn po roce 1989 do doby současné. V těchto obdobích jsou podrobně analyzovány čítanky a užívané metody. Rovněž je diskutována otázka povinné četby. V rámci praktické části byla vytvořena sada dvaceti didakticky zpracovaných pracovních listů pro moderně pojatou výuku literární výchovy na druhém stupni základní školy (pro každý ročník pět pracovních listů). Tyto listy jsou vypracovány v souladu s osvědčenými, ale i inovativními metodami pro práci s textem. Jejich cílem je rozvíjet čtenářskou gramotnost a komunikační kompetenci v souladu s požadavky na vzdělávání uvedenými v RVP pro základní vzdělávání. Nabízejí tak vyučujícím literární výchovy inspirační a prakticky využitelný zdroj. Použitelnost většiny pracovních listů pro výuku literární výchovy byla rovněž ověřena v praxi.

Modelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠ
Jiříčková, Anna ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
I. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...

Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky

Hygienické návyky u dívek z pohledu prevence zánětlivých gynekologických onemocnění.
KŘIVKOVÁ, Lucie
Zánětlivá gynekologická onemocnění jsou jednou z nejčastějších příčin návštěvy v ordinaci gynekologa. Za vznikem tohoto intimního a nepříjemného problému může stát řada faktorů. Jedním z nich může být i vliv nesprávných hygienických návyků. Každá dívka by měla vědět, jak takovýmto onemocněním předejít. To znamená mít znalosti o správné intimní a menstruační hygieně, hygieně odívání, ochraně při pohlavním styku a uvědomit si důležitost preventivních gynekologických prohlídek. Teoretická část se zaměřuje na zánětlivá gynekologická onemocnění, jejich prevenci a edukaci dívek o prevenci. Praktická část se zaměřuje na zjištění znalostí dívek v oblasti správné hygieny a jejím vlivu na vznik zánětlivých gynekologických onemocnění ve vybraných středních školách a učilištích jihočeského kraje. Výzkumná data byla získána pomocí kvantitativního výzkumného šetření prováděného formou dotazníků. Dotazník byl anonymní a určený pro dívky ve věku 15 ? 18 let. Dotazníky byly rozdány na Střední zdravotnické a vyšší odborné škole zdravotnické studentkám oboru Zdravotnický asistent, Česko-anglickém gymnáziu, Soukromé střední škole a jazykové škole s právem Státní jazykové zkoušky studentkám oboru Kadeřnice a na Střední škole obchodní studentkám oboru Prodavačka. Byl stanoven jeden cíl a čtyři hypotézy. Cílem bylo zjistit znalosti v oblasti správné hygieny a jejím vlivu na vznik zánětlivých gynekologických onemocnění ve vybraných školách a učilištích jihočeského kraje. Cíl byl splněn. Potvrdila se pouze hypotéza 2, která zní ? Dívky ví, že časté střídání sexuálních partnerů je rizikovým faktorem vzniku zánětlivých gynekologických onemocnění?. Nepotvrdilo se, že dívky znají zásady správné intimní hygieny, správné menstruační hygieny a že studentky středních zdravotnických škol mají lepší znalosti v oblasti hygieny než studentky ostatních středních škol. Tato bakalářská práce by se dala využít jako výukový či informační materiál studentům vysokých i středních škol. Informační leták, který je výstupem práce, může sloužit jako informační materiál studentkám středních škol a učilišť.

Integrovaná fotonika
Čtyroký, Jiří
V přednášce pro středoškolské učitele fyziky jsou objasněny principy šíření optického záření v dielektrických vlnovodech, dále jsou popsány principy funkce typických pasivních, dynamických a aktivních fotonických vlnovodných součástek, zejména součástek pro aplikace v optickém sdělování. V závěru jsou zmíněny struktury s vysokým kontrastem indexu lomu perspektivní pro fotonické součástky s vysokým stupněm integrace.

Komparace učebnic fyziky pro základní školy
MAZANEC, Radim
Diplomová práce se zabývá komparací učebnic fyziky na základních školách. Cílem této diplomové práce je zjištění zastoupení jednotlivých sad učebnic na základních školách v Jihočeském kraji, vytvoření a ověření vlastního návrhu pojetí výuky vybraného tematického celku Jednoduché stroje. Tato práce je určena především pro vyučující jako pomůcka pro zvýšení efektivity výuky, pro podporu představivosti a zvýšení zájmu o fyziku u žáků. Pro tyto potřeby byl vytvořen návrh pojetí výuky tematického celku Jednoduché stroje formou interaktivní prezentace, jehož přínos a efektivita byla prakticky ověřena přímo ve výuce fyziky na několika vybraných základních školách. Ověření přínosu bylo zjištěno pomocí vytvořeného didaktického testu. Tyto testy byly následně vyhodnoceny a výsledky zpracovány v závěru této práce.

Práce učitele na základní škole při nemocnici
MICHALOVÁ, Ludmila
Důležitost nemocničních škol je doložena jejich mnohaletou historií. Jejich zřízení si vyžádal dlouhodobý pobyt dítěte na nemocničním lůžku a nesnadné začlenění vyléčeného dítěte do školy. Existuje rozsáhlá skupina pedagogů, kteří odvádějí velmi potřebnou, ale i namáhavou práci. Jejich práce není veřejností dostatečně doceněna. Je mnoho otázek okolo práce speciálních pedagogů v nemocnicích. Jsem si vědoma nedokonalosti své práce, ale pokusila jsem se o průzkum práce učitelů v nemocnici Na Bulovce.

Porovnání herních parametrů mezi Soccer Five a Malý fotbal v kategorii přípravka
PRESL, Aleš
Tato práce je zaměřena na porovnávání herních parametrů mezi dvěmi formami fotbalu u dětí. Cílem je zjistit výhody a nevýhody obou typů herních systémů, vyhodnotit výsledky z videozáznamů a určit vhodnější typ pro malé fotbalisty.