| |
|
Zvuk jako nástroj herce
Čtvrtník, Jan ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám využíváním zvuku v divadle, a to především zvuku, který tvoří herec. Práce se skládá z náhledu do teorie zvuku na divadle, který obsahuje obecnější pohled na problematiku a snaží se formulovat pojmy. Ty posléze využívám v části druhé, kterou je reflexe praktické tvorby, pro níž jsou vybrány tři konkrétní příklady realizovaných inscenací.
|
|
Zvuková postprodukce v oblasti reklamy a filmu, případová studie firmy Studio Beep s.r.o.
Struhařová, Michaela ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem diplomové práce je popis zvukové postprodukce v oblasti reklamy a filmu a případová studie společnosti Studio Beep s.r.o. Prvním cílem práce je co nejsrozumitelněji popsat teorii zvuku a zvukové postprodukce v oblasti reklamy a filmu a ukázat jednotlivá specifika provázející výrobu zvukové složky daných oborů. Teoretická část obsahuje základní přehled o historii zvuku, zvukové dramaturgii a obecných principech zvukové postprodukce. Druhým cílem je praktické popsání problematiky na konkrétních reklamních projektech a filmu, které byly realizovány ve společnosti Studio Beep s.r.o.. Praktickým popisem docílíme úplného pochopení tématu a doplnění teoretické části.
|
|
Historie filmové postprodukce
Mencl, Tomáš ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Tato práce se zabývá historií filmové postprodukce. Teoretická část představuje přehled světového vývoje záznamu, střihu, zvuku a celkových filmových úprav. Pojednává jak o vývoji technlogickém, tak o vývoji metodologickém. Zpřehledňuje tak histoii filmu, která je pro svět velice důležitá a zachycuje jí v ohledu na události, které ji zasáhly. Praktická část poté popisuje průběh realizace reportážních videí pojednávajících o zajímavých pražských místech. Tyto videa jsou využity jako hlavní informační médium v našem projektu TruePrague, který je určen pro světové turisty toužící zažít město jinak. v této části jsou také zahrnuty technické a finanční rozdíly realizace digitálním záznamem a záznamem filmovým.
|
| |
|
Zemědělské provozy a jejich vliv na životní prostředí
BÁRTŮ, Lukáš
Diplomová práce je zaměřena na zemědělské provozy z hlediska jejich hlukové zátěže a vlivu na životní prostředí. Zemědělské provozy jsou v tomto případě bioplynová stanice, sušička zemědělských komodit a odchovna mladého dobytka. Hlavním cílem práce je praktické měření hluku na různých stanovištích ve dvou vegetačních obdobích - období s vegetací a období bez vegetace. V práci jsem se soustředil na výběr vhodných stanovišť pro měření, dále na měření u zdroje hluku, měření u nejbližší zástavby a měření klimatických podmínek. Následoval výpočet ekvivalentní hladiny hluku a vyhodnocení podle platné legislativy. Na základě naměřených a vypočtených hodnot lze říci, že hluková zátěž měřených zemědělských provozů pouze přispěje ke stávající hlukové zátěži. Nejde však o hodnoty, které by se významně přiblížily k hygienickým limitům pro chráněné venkovní prostory. V rámci práce byla navržena protihluková opatření, která by částečně pomohla snížit hlukovou zátěž zemědělských provozů.
|
|
Porovnání akustických vlastností prostor se zaměřením na srozumitelnost lidské řeči
KOZLOVÁ, Miroslava
Tato bakalářská práce se věnuje zkoumání akustických vlastností různých prostor a jejich následnému vyhodnocení dle účelu využití daného prostoru. Práce je rozdělena na část teoretickou, ve které je přiblížena fyzikální podstata zvuku, jeho vlastnosti a způsoby měření akustických veličin určených k jeho popisu, a část praktickou, kde jsou zpracovány výsledky akustického měření ve vybraných prostorech s různou účelností. Akustické měření je zaměřeno na dobu dozvuku a srozumitelnost.
|
|
Zdroje hluku a biohluk v chovu prasat.
VESELÝ, Vojtěch
Cílem mé bakalářské práce bylo změřit hluk a biohluk v chovu prasat. Jednou se zapnutým ventilačním systémem a jednou bez něho. Měření probíhalo v podniku AGROPIG s.r.o. a v jednom z areálů firmy - UNIAGRA Jarošovice v Čihovicích v Týně nad Vltavou, kde byl k dispozici výkrm prasat. Hluk a biohluk byl měřen po dobu jedné minuty a proces byl registrován každých 5 vteřin. Měřilo se ve 3 místech a to na začátku každé stáje, uprostřed a na konci ve stejnou denní dobu. Výsledky byly vloženy do grafu a vývoj v jednotlivých křivkách byl porovnán. U všech grafů byla z naměřených hodnot určena minima a maxima a vypočítala se ekvivalentní hladina akustického tlaku. Zjistilo se, že hluk a biohluk byl vyšší ve stáji v Chmelné, ať už vzhledem k tomu, že je tam větší kapacita stáje než v Čihovicích, tak už z důvodu většího počtu ventilátorů, které při vypnutí znervózní prasata.
|
|
Návrh vnitřní akustické stěny
Turoňová, Světlana
Bakalářská práce zahrnuje obecný popis vzniku a šíření zvuku, uvádí různé typy akustických materiálů a především řeší dva různé návrhy akustické stěny (příčky), která odděluje přednáškový sál od vestibulu u konkrétního firemního objektu, kde se shromažďují posluchači seminářů u občerstvení. Důvodem instalace dělící stěny je odhlučnění vestibulu, který je rušivým elementem pro přednáškový sál. Cílem práce je experimentálně navrhnout dvě varianty skladby stěny za pomocí akustických materiálů. V práci jsou zpracovány dvě různé skladby stěn i cenová kalkulace na kompletní výrobu a montáž dělící stěny. Akustické stěny jsou sestaveny z různých akustických materiálů firem, které své produkty běžně nabízí na českém trhu.
|
|
Vliv reprodukce sluchátek a reproduktorů na mix klasické hudby
Hadraba, Jakub ; ZIKMUND, Tomáš (vedoucí práce) ; SYROVÝ, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá srovnáním poslechu na reproduktory a sluchátka a vlivem jejich rozdílných reprodukčních vlastností na vyvážení mixu nahrávky klasické hudby.
Těžištěm práce je poslechový test, v němž skupina zvukových mistrů smíchala vybrané hudební nahrávky na sluchátka a reproduktory. U zaznamenaných mixů je analyzováno, zda mezi mixy pořízenými na sluchátka a reproduktory dochází k systematické změně v nastavení. V rámci vyhodnocení byl zjištěn systematický rozdíl v preferenci dozvukové složky mezi oběma typy poslechu. Grafické zpracování výsledků podrobně dokumentuje individua-litu přístupů jednotlivých zvukových mistrů, stabilita individuálních modelů je ověřena opa-kovanými testy u vybraných respondentů.
Vybrané páry sluchátkových a reproduktorových mixů byly v následném testu hodnoceny poslechovou skupinou. Hodnocení probíhalo na reproduktory i na sluchátka. U odpovědí res-pondentů je zkoumáno, zda při poslechu na sluchátka byly účastníky častěji preferovány mixy smíchané na sluchátka a při poslechu na reproduktory častěji mixy smíchané na reproduktory. V rámci analýzy hodnocení nebyly zjištěny výraznější preference dle typu poslechu a neprokázalo se tedy, že by mixy byly optimální vždy pro typ poslechu, na němž byly smíchány, a na základě subjektivního hodnocení je šlo od sebe rozlišit.
Disertační práce dále přináší vyhodnocení vlastního internetového průzkumu, který statisticky dokumentuje současnou praxi využívání reproduktorů a sluchátek při míchání hudby. Zvláštní pozornost je v analýze věnována respondentům, kteří uvedli, že se profesně zabývají mícháním klasické hudby. Samostatná teoretická část práce je věnována umělecko-technickému přístupu zvukových mistrů k tvorbě zvukového obrazu klasické hudby, popisu užívaných technických prostředků a stylizačních postupů.
|