Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užívání tabáku a jeho souvislosti u 8-12letých žáků. Prevalence a formy kouření, znalost značek a zdrojů cigaret, iniciace kouření.
Kučerová, Jarmila ; Králíková, Eva (vedoucí práce) ; Pánková, Alexandra (oponent) ; Janata, Hana (oponent)
Úvod: Prevalence a formy kouření, zdroje cigaret a vliv marketingu jsou u dětí mladších 12 let v České republice popisovány jen ojediněle nebo poznatky zcela chybí. Metody: Data byla sbírána v období let 2009-2012 pomocí anonymního dotazníku v 51 základních školách z Prahy a Ústeckého kraje v rámci preventivního programu pro 3. -5. třídy. Celkem bylo pro děti věkové kategorie 8-12 let vyhodnoceno 3 887 dotazníků z Prahy a 592 z Ústeckého kraje. Výsledky: Zkušenost s kouřením uvedlo 23,3 % všech respondentů ve věku 8-12 let a více zkušeností měli chlapci a děti z kuřáckých rodin. Cigarety byly nejčastější formou kouření (17 % všech respondentů). Druhou nejčastější formou byla vodní dýmka (prevalence v Praze byla 7,4 % oproti 4,9 % na Ústecku (p = 0,030)). Necelé 1 % dětí mělo zkušenost s marihuanou. Jako nejčastější zdroj první cigarety uváděly děti své příbuzné (43,1 %). Pro děti, které kouří jednou za měsíc a častěji, byli příbuzní také hlavním zdrojem cigaret (32,0 %), 15,5 % dětí uvedlo, že si cigarety kupuje. Více než třetina dětí vypověděla, že si s nimi ještě nikdo o kouření nepovídal. Jmenovat konkrétní značku cigaret dokázalo celkem 59 % všech dotázaných. Nejznámějšími značkami byly Marlboro a Petra, která byla častěji jmenována dívkami a kopírovala tak aktuální marketingové aktivity...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.