Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí626 - 635dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče
PEČLOVÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce jsou možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče. Je to téma pro tuto dobu velmi aktuální. Jako každé jiné povolání i ošetřovatelská profese vyžaduje určité vzdělání. Rozvoj nových postupů v léčbě a ošetřování nemocných v domácím prostředí klade stále vyšší nároky na přípravu sester, které v agenturách domácí péče pracují. Cílem práce bylo zjistit současný stav vzdělávání sester v agenturách domácí péče, odborné zaměření sester, možnosti vzdělávání, zda sestry pociťují potřebu dalšího vzdělávání a zjistit, zda zaměstnavatel umožňuje sestrám v agenturách domácí péče další vzdělávání v oboru. Cíle výzkumné práce se podařilo splnit.
Činnost romského mentora na okrese Český Krumlov
ŠTINDLOVÁ, Jana
Práce se zabývá činností romských mentorů na okrese Český Krumlov. Teoretická část popisuje službu romský Mentor, projekty Sdružení pro probaci a mediaci v justici, o. s. v rámci romského mentoringu a dále poukazuje na potřebnost služby pro cílovou skupinu, prostřednictvím témat kriminalita Romů, romská rodina/rod, vzdělání a hodnotový systém. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu a prezentaci výsledků polostrukturovaných rozhovorů. Diskuze se věnuje závěrečnému hodnocení a možnostem zkreslení výzkumu.
Prvky psychoterapie v práci sociálního pracovníka
KUCHARSKÁ, Eva
V práci poukazuji na propojení psychoterapie a sociální práce. Nejen psychoterapeuti pracují s klienty, kteří trpí duševními chorobami, i v sociální práci jsou klienti s psychickými problémy. Sociální pracovník si musí umět poradit i s problémy souvisejícími s jejich rodinou. V bakalářské práci jsem se snažila o zodpovězení otázky, zda sociální pracovník může provádět prvky psychoterapie ve své práci. Z výsledků usuzuji, že sociální pracovník může užívat některé prvky psychoterapie ve své práci a že je správné, aby je sociální pracovník používal. Je patrné, že v pomáhajících profesí je sice důležité využívat prvky psychoterapie ale pouze v případě, že má jedinec potřebné vzdělání, dostatečné zkušenosti a osobnostní předpoklady, aby nepoškodil sebe ani klienta.
Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
WEINFURTOVÁ, Soňa
Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.
Postoj svobodných mladých žen k problematice nechtěného rodičovství a k potratům
CIPÍNOVÁ, Dagmar
Problematika interrupcí vyvolává řadu protichůdných názorů. Ač mohou ženy v západní společnosti využívat metody kontroly porodnosti, stále dochází k nechtěným těhotenstvím končícím interrupcí. Tento zákrok je v naší společnosti legální, mnoho lidí jej ale odsuzuje. Na základě své diplomové práce jsem proto chtěla zjistit názory a postoje současných mladých žen k problematice nechtěného rodičovství a k potratům. Zajímalo mne především, zda jsou jejich názory ovlivněny výší dosaženého vzdělání. V souvislosti s cílem práce se jedna ze dvou formulovaných hypotéz nepotvrdila. Výzkum ukázal, že názor svobodných mladých žen na tuto problematiku není ovlivněn jejich vzděláním. Většina žen si myslí, že právo podstoupit interrupci má každá žena bez ohledu na to, jaký důvod ji k tomu vede. Zároveň však tento zákrok vnímají jako zoufalé řešení bezvýchodné situace, který by ony samy podstoupily jen ze závažných důvodů, jako jsou například zdravotní problémy či těhotenství po znásilnění. Ekonomické a sociální důvody již pro ně nejsou dostatečným argumentem.
Zaměstnávání osob zdravotně postižených
Vondrová, Alžběta ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Diplomová práce, která se věnuje tématu zaměstnávání osob se zdravotním postižením, je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je uvedené kdo se mezi osoby se zdravotním postižením řadí, kdy mají zaměstnavatelé povinnost takové osoby zaměstnávat a jaký je povinný podíl takových osob. Druhá kapitola se věnuje zaměstnávání osob se zdravotním postižením a událostem, které mu předcházejí - tedy vzdělání a jednání s úřady. Třetí kapitola se zabývá konkrétními druhy zaměstnání, která jsou státem podporovaná.
Analýza systému středního vzdělávání v ČR, možnosti jeho ukončování a komparace se systémy Slovenska, Polska a vybraných spolkových zemí Německa a Rakouska
Kudiveisová, Klára ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z nejvíce diskutovaných témat posledních let v oblasti školství. Téma se soustřeďuje na problematiku koncepce státní maturitní zkoušky v ČR a její porovnání se systémy Slovenska, Polska, Bavorska a Rakouska. K tomuto porovnání je v práci vytvořena analýza vzdělávacích systémů uvedených zemí dle jednotných charakteristik. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se tematicky prolínají. První kapitola diplomové práce objasňuje teoretická východiska vzdělávání, vysvětluje základní pojmy a zdůrazňuje význam vzdělávání pro společnost. Druhá kapitola následně poskytuje přehled o vzdělávacím systému ČR, popisuje základní legislativní principy a institucionální zabezpečení vzdělávání a charakterizuje vzdělávací systém se zaměřením na střední školství a jeho ukončování v podobě státní maturitní zkoušky. Třetí kapitola se věnuje popisu vzdělávacích systémů ve vybraných zemích dle stejných charakteristik použitých v kapitole druhé. Empirická část diplomové práce je prezentována poslední kapitolou diplomové práce, která srovnává a hodnotí jednotlivé vzdělávací systémy ve vybraných zemích se systémem ČR a porovnává způsoby ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou. Tato kapitola se zaměřuje také na problémové otázky provázející státní maturitní zkoušky u nás i v zahraničí a porovnává pozitiva a negativa těchto zkoušek tamtéž. Výsledkem této kapitoly jsou návrhy řešení v oblasti státních maturitních zkoušek.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí626 - 635dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.