Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 335 záznamů.  začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etické aspekty bezdomovectví: Důstojnost života a umírání z pohledu osob bez přístřeší
TAMPÍROVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá etickým rozměrem života a umírání člověka na ulici. Práce je věnována etickým otázkám, týkajících se fenoménu bezdomovectví, přičemž se zaměřuje na důstojnost a smysluplnost života na ulici, hodnotový systém těchto osob, který je ovlivněn způsobem jejich života, a na vnímání vlastní smrtelnosti. Cílem práce bylo analyzovat, jak osoby bez přístřeší v Českých Budějovicích vnímají smysluplnost života a vlastní smrtelnost v rámci svého hodnotového systému a zdali přičítají odpovědnost za svou situaci sobě samým, druhým, případně státu. Za pomoci kvalitativní výzkumné techniky jsou analyzovány uskutečněné řízené rozhovory s osobami bez přístřeší v jejich přirozeném prostředí, které napomáhají k objasnění vnímání jejich života a umírání na ulici. Výzkumný soubor byl tvořen 15 osobami bez přístřeší, na území města České Budějovice.
Sociální práce jako profese lidských práv
HUDCOVÁ, Erika
Práce se zabývá zákony na ochranu lidských práv, občanskou společností, teorií i praxí sociální práce a hodnotami, které jsou východiskem pro praxi sociální práce. Hledá odpověď na otázku, zda je sociální práce profesí lidských práv, a jestli sociální pracovníci plní úlohu prostředníků mezi společností a klienty sociální práce.Sociální práce rezignovala na teoretický rozvoj, je degradována na výkon sociální politiky. Neplní roli prostředníka mezi společností a klienty. V České republice dochází k porušování lidských práv, nebo nejsou naplňována zcela. Sociální práce selhává v oblasti prevence porušování lidských práv.
Sociální práce jako práce řízená profesními hodnotami
VACHOVÁ, Monika
Identita profese sociální práce se jeví jako nejednotná. Příčinou je odlišné vnímání pojetí uvnitř profese. Jedním ze způsobů utvoření větší stability identity sociální práce může být důraz na význam hodnot v profesi a jejich jednotné definování. Tyto dva aspekty jsou hlavní náplní této diplomové práce, jejímž cílem je reflektovat pojetí hodnot v sociální práci v souvislosti s vnímáním a přístupem k profesní identitě sociální práce. Osnovu této práce tvoří vymezení pojmu hodnota, jejíž neshodný význam brání v definování konkrétních hodnot v sociální práci. Tématem následujících kapitol je role hodnot a vymezení jednotlivých hodnot sociální práce na základě profesních cílů, etických kodexů, zahraničních a českých autorů píšících o etice sociální práce. Práce je doplněná o názory sociálních pracovníků, kteří byli zapojeni do výzkumné části projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity č. 117/2013/H zkoumajícím pojetí kvality sociální práce v souvislosti se sebedefinováním sociálního pracovníka a jeho pomáhající profese.
Svátky a tradice v současné rodině s předškolními dětmi
SHORNÁ, Blanka
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké svátky a tradice se dodržují v současné rodině s předškolními dětmi. Velice důležité je pak zjištění, jakou formou se tyto vybrané oslavy a tradice slaví. V teoretické části jsou charakterizovány jednotlivé svátky a tradice, které se slaví v průběhu roku. Tyto oslavy mohou být chápány jako slavnostní rituály, ve kterých je možno najít nespočet hodnot pro další život. Část práce se dotýká i rodiny, převážně její socializační a vzdělávací funkce, což má přímou souvislost s předáváním tradic z generace na generaci. V praktické části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu, prováděného s rodiči předškolních dětí. Toto výzkumné šetření přispělo k poznání, jaké svátky a tradice jsou v současné době v českých rodinách aktuální a jakým způsobem se slaví. Přínosem tohoto zjištění je hlubší poznání současné rodiny a jeho využití v předškolním vzdělávání, které rodinnou péči doplňuje.
Souvislost volnočasových aktivit a kriminality mládeže
KUBINEC, Patrik
Diplomová práce prezentuje souvislosti mezi projevy kriminality a využíváním volného času u mládeže, které byli vyhledány, v rámci výzkumu, v delikventním chování nezletilých dětí a mladistvých, kteří se delikvence dopouštěli na Prachaticku, v letech 2009 až 2012, za předpokladu, že mladí delikventi se dopouštějí kriminálních činů, jako nejzávažnějšího stupně rizikového chování, téměř vždy ve svém volném čase. V práci se autor pokouší zjistit, jaké souvislosti lze nalézt mezi kriminálními projevy mládeže a využíváním volného času mládeží.
Koučink jako nástroj sociální práce a jeho etické aspekty ve vztahu k jednotlivci
VÁGAIOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá koučinkem jakožto nástrojem sociální práce ve vztahu k jednotlivci spolu s jeho etickým rozměrem. Je rozdělena na tři oddíly. V prvním oddíle je definován koučink, jeho východiska a modely. Koučink je zde odlišen od jiných nástrojů sociální práce, jako je poradenství a terapie a zároveň je zasazen do rámce pomáhání v sociální práci. Druhý oddíl se zaměřuje na vztah pomáhajícího pracovníka a klienta při využití koučinku. Jsou zde uvedena paradigmata vztahu, dále rovina pomáhajícího pracovníka s důrazem na kompetence a osobnostní dispozice a rovina klienta se zaměřením na jeho pojetí a vnitřní svět. Pojednává také o tématu pomoci a kontroly. Třetí oddíl se věnuje etickým aspektům, které jsou ve vztahu pomáhajícího pracovníka a klienta klíčové a které vyplývají z definování tohoto vztahu v druhém oddíle této práce. Mezi tyto aspekty patří svoboda, lidská důstojnost, respekt, autonomie, sebeurčení, osobnost pomáhajícího pracovníka, hodnoty, odpovědnost, svědomí a moc.
Kvalitativní výzkum socializace hodnot v aktivitách a rituálech v Mateřské škole kardinála Berana v Plzni
MAYEROVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám socializací hodnot u předškolních dětí v prostředí alternativní mateřské školy s křesťanským zaměřením. Práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou. V teoretické části objasňuji pojmy, které se daného tématu bezprostředně týkají, a nastiňuji vývojové teorie, jež jsou důležité pro pochopení dítěte předškolního věku. V praktické části stanovuji výzkumné otázky, odkrývám použité metody kvalitativního výzkumu, jeho průběh a výsledky. Seznamuji s Mateřskou školou kardinála Berana v Plzni, její filosofií a skutečnou činností. Ve svém výzkumném šetření se zaměřuji na specifika jejího působení, ze kterého pak vyvozuji závěry pro celkový obraz vlivu této výchovy na utváření hodnot v životě dítěte.
Sociální práce v kontextu hodnot se zaměřením na matky s dětmi bez domova
KRÝCHOVÁ, Vlasta
Studie se zabývá sociální prací jako prací s hodnotami. V teoretické části je vymezen pojem hodnota a dále jsou popsány hodnoty v sociální práci, v rodinách a azylových domech pro matky s dětmi. V rámci výzkumného šetření jsou zjišťovány hodnoty azylových domů pro matky s dětmi a hodnoty uživatelek těchto zařízení, poté jsou navzájem porovnávány, nakolik se shodují či se naopak liší. Výzkum byl realizován ve třech azylových domech pro matky s dětmi pomocí rozhovorů s jejich uživatelkami. Obsahovou analýzou dokumentů jsou zjišťovány hodnoty azylových domů ze standardů kvality sociálních služeb. Otázky použité v rozhovorech jsou rozděleny na několik oblastí. Konkrétně jde o rodinné vztahy, vztah matky k vlastnímu vzdělávání a zaměstnání v dětství i dospělosti, vztah matky k jejím dětem, jejich vzdělání a budoucímu povolání, partnerské vztahy a doplňující otázky. Tyto oblasti by měly poukázat na to, co je pro matky s dětmi důležité. Pomocí získaných informací se mohou hodnoty porovnat a sociální pracovníci v azylových domech je mohou zapracovat do koncepce jejich náplně sociální práce.
ANALÝZA SOUČASNÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU PODLE GILLESE LIPOVETSKÉHO A MICHELA MAFFESOLIHO: KOMPARACE A KONFRONTACE VYBRANÝCH TÉMAT, PROBLÉMŮ A KONTROVERZÍ
VOLEK, Jan
Práce analyzuje a srovnává přístupy dvou autorů zabývajících se jevy v soudobé společnosti. Soustřeďuje se převážně na témata životního stylu a hodnot. Klade si otázky týkající se socializace a individualizace společnosti. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části jde o seznámení se základními termíny (postmoderna, životní styl, hodnoty) a jejich vymezení. Druhá část práce je věnována koncepci Gillese Lipovetského. Třetí část se zaměřuje na koncepci Michela Maffesoliho. Ve čtvrté části jde pak o komparaci těchto dvou myšlenkových konceptů, kdy se práce soustředí především na vysledování argumentačních střetů a třecích ploch. Na základě této komparace vyvstávají otázky a myšlenky, které jsou v závěrečné části práce prezentovány.
Rozvoj tvořivého myšlení ve službě výchovy k humanistickým hodnotám (Příspěvek k výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny)
JOZOVÁ, Vladislava
Práce se zabývá rozvojem tvořivého myšlení při výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny. Teoreticky se zaměřuje na základní vymezení humanismu a výchovu k hodnotám, přibližuje hodnoty bytí, dávání a vlastnění. Dále vymezuje tvořivost a faktory, které mají významný podíl na rozvoji tvořivosti a tvořivého myšlení. Charakterizuje prostředí školní družiny, její náplň, časovou organizaci a psychický vývoj dítěte mladšího školního věku. Rozvíjení vlastního lidství dětí ve školní družině podporuje výchova především kreativním promýšlením mezilidských vztahů, komunikací a klidnou atmosférou. Inspiraci k rozvíjení vlastní lidskosti dětí přinášejí metody aktivizující myšlení. Práce se zaměřuje na metodu Brainstormingu, techniku laterálního myšlení Šesti myslících klobouků a Filosofii pro děti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 335 záznamů.   začátekpředchozí252 - 261dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.