Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketingová komunikace univerzit třetího věku
SEDLÁČKOVÁ, Iveta
Tato práce se zaměřuje na analýzu marketingové komunikace univerzit třetího věku a také porovnání komunikace vybraných univerzit, které jsou součástí Asociace univerzit třetího věku. Bakalářská práce obsahuje teoretický výklad důležitých pojmů z oblasti marketingového mixu, marketingové komunikace a univerzit třetího věku. Další částí práce je teoretická část. Ta se zakládá zejména na dotazníku, jenž vybrané univerzity vyplnily. V této části se nachází také porovnání marketingové komunikace univerzit třetího věku a návrhy na její vylepšení.
"Změnu myšlení nelze nařídit": systém neformálního vzdělávání seniorů v ČR z pohledu veřejné politiky
Bílková, Kateřina ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje systému neformálního vzdělávání seniorů v ČR z pohledu veřejné politiky. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat aktuální stav, hlavní problémy a klíčová témata v oblasti neformálního vzdělávání seniorů v České republice. Systém neformálního vzdělávání seniorů představuje velmi rozvětvenou strukturu institucí, jež vzdělávací programy a aktivity nabízejí. Jak cílová skupina seniorů, tak škála nabízených programů, se vyznačují velkou diverzitou, což na jedné straně nabízí účastníkům i poskytovatelům velkou flexibilitu a autonomii v participaci, ale na straně druhé to také představuje výzvu pro veřejnou politiku, jak tento fenomén komplexně a inkluzivně uchopit. Neformální seniorské vzdělávání v ČR není definováno v legislativě, a gesce této agendy se tak štěpí mezi tři různé resorty: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy; Ministerstvo práce a sociálních věcí a Ministerstvo kultury. Vzhledem ke zmiňované diverzitě bylo pro analýzu systému využito kvalitativní šetření skrze expertní rozhovory a sekundární analýzu veřejněpolitických dokumentů. Vzorek expertů je sestaven tak, aby výstupy zachycovaly zkušenosti všech typů institucí, jež neformální seniorské vzdělávání v nějaké formě poskytují. Zahrnuje ale také experty, kteří se tématu věnují na teoretické a systémové...
Univerzity třetího věku jako možnost naplňování konceptu aktivního stárnutí.
Červenková, Zuzana ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem univerzit třetího věku v kontextu konceptu aktivního stárnutí. V teoretickém úvodu je téma zasazeno do problematiky stárnutí populace a sociálních aspektů odchodu do důchodu. Ve stručnosti je přiblížena historie U3V ve světě i v ČR. Samotný koncept aktivního stárnutí bývá definován různě, proto je pro účely výzkumu zvolena definice sestávající ze třech základních aspektů - aktivního životního stylu, inkluze a materiální zabezpečení. Kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů se studenty U3V na Univerzitě Karlově v Praze zjišťuje, jak jsou tyto aspekty naplňovány z pohledu samotných studentů. Aktivní životní styl je u seniorů podporován rozšiřováním znalostí, doprovodnými programy a pohybovou aktivitou. Studenti navazují ve škole nové přátelské vztahy, které často přesahují i mimo kurzy. V obou těchto aspektech je pro seniory důležitá především "kvalita" nabízených možností, tedy úroveň a odbornost poskytovaných poznatků a inteligence a zájmy nových přátel. Senioři, kteří studují dohromady s mladšími studenty i ti, kteří navštěvují oddělené kurzy, považují mezigenerační setkávání za přínosné a obohacující pro obě strany. Studium na univerzitě třetího věku pro pracující seniory představuje jakýsi bonus k jejich profesním znalostem, výrazně ale neovlivňuje jejich postavení...
Osobnostní odolnost seniorů účastnících se vzdělávání na univerzitách třetího věku
Škvorová, Klára ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Populace stárne. Prognózy předpovídají v budoucnu nárůst počtu lidí ve věkové kategorii 65+. Je proto potřeba uvažovat o zapojování seniorů do společenského dění a podpoře jejich soběstačnosti do vysokého věku. Jednou z cest je i vzdělávání. Tato práce se zaměřuje na vzdělávání v rámci univerzit třetího věku a zkoumá jej z nového pohledu. Zaměřuje se na hardiness (osobnostní odolnost) jako složku osobnosti, která pomáhá jedinci lépe zvládat zátěžové situace. Šetření v práci zjišťuje, zda senioři navštěvující univerzity třetího věku mají vyšší úroveň hardiness než senioři, kteří je nenavštěvují, a zda též pozitivněji vnímají své zdraví a smysluplnost svého života. Práce též zkoumá, zda úroveň hardiness závisí na pohlaví, výši dosaženého formálního vzdělání a zda souvisí s vnímanou sociální oporou. Výsledky šetření ukazují, že pohlaví nevytváří diferenci v úrovni hardiness a senioři studující na univerzitách třetího věku vnímají pozitivněji své zdraví a svůj život jako smysluplnější oproti seniorům, kteří na univerzitách třetího věku nestudují. Nebyl prokázán rozdíl ve výši úrovně hardiness mezi oběma skupinami, závislost na výši dosaženého vzdělání a souvislost s vnímanou sociální oporou. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání, hardiness, odolnost, senior, vzdělávání, U3V, univerzita třetího věku
Vzdělávání seniorů v oblasti nových médií
Tomczyk, Lukasz ; Mühlpachr, Pavel (oponent) ; Krystoň, Miroslav (oponent)
Tato práce obsahuje charakteristiku některých nejdůležitějších faktorů determinujících vzdělávání seniorů v oblasti nových médií. Učení se a vyučování cílové skupiny je zde znázorněno pomocí "neformálního systému vzdělávání", který tvoří tzv. univerzity třetího věku (U3V). Jednotlivé činnosti vzdělavatele a studentů, které souvisí s efektivním osvojováním obsluhy moderních technologií, jsou zde mimo jiné popsané v kontextu společenských změn, změny paradigmatu vzdělávání osob ve věku pozdní dospělosti, individuálních a skupinových charakteristik seniorů či institucionálních a teoretických řešení z oblasti andragogiky a geragogiky. Jedna z úvodních kapitol podrobně rozebírá fenomén celospolečenských změn, ovlivněných novými médii, a problematiku digitálního vyloučení seniorů. Hlavní část práce je jistým pokusem autora o praktickou odpověď na otázku, jakým způsobem je třeba vzdělávat starší osoby v oblasti nových médií v rámci struktur "neformálního vzdělávání". Je to návrh komplexního metodického konceptu, jenž vychází z teoretických poznatků v oboru andragogiky a z vlastní praxe autora, získané při práci v počítačových oddílech U3V. Tuto část doplňuje závěrečná kapitola, která se podrobně zabývá funkcí a rolí geragoga na U3V. Text věnuje zvláštní pozornost problematice kvality vzdělávání seniorů,...
Postoj posluchačů Univerzity třetího věku na Univerzitě Karlově k vlastnímu stáří
Kulhánková, Lenka ; Šiklová, Jiřina (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na postoje posluchačů univerzity třetího věku k vlastnímu stáří. Vymezení teoretických souvislostí v první části práce se zabývá problematikou stárnutí a stáří v souvislosti se zjišťováním kvality života seniorů. Tato část se věnuje také univerzitám třetího věku, jejich historickému kontextu i současné podobě. Ve výzkumné části jsou předloženy výsledky dotazníkového šetření. K dosažení výzkumného záměru byla použita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování. Konkrétně byl využit standardizovaný dotazník postojů ke stáří a stárnutí vyvinutý Světovou zdravotnickou organizací. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit postoje posluchačů Univerzity třetího věku na Univerzitě Karlově k vlastnímu stáří a následně tyto postoje porovnat se skupinou neaktivních seniorů. Zkoumán byl také vliv sociodemografických ukazatelů na postoje seniorů ke stáří a motivace posluchačů ke studiu na univerzitě třetího věku. Výzkumný soubor tvořilo 153 respondentek z Prahy. Seniorky pozitivně hodnotily cvičení ve stáří, začlenění do společnosti a možnost vyjadřování svých pocitů. Naopak negativně hodnotily tolerantnost vůči sobě, stárnutí považovaly za těžší, než si myslely a subjektivně se cítily staré. Posluchačky univerzity třetího věku hodnotily své postoje ke stáří a stárnutí ve...
Motivace seniorů ke vzdělávání na Klatovsku
ŘEZANKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání seniorů, konkrétně z oblasti Klatovského okresu. Zaměřuje se na motivaci seniorů a možnosti vzdělávání na Klatovsku. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a empirickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola popisuje motivaci, motivaci ke vzdělávání a komunikaci. Druhá kapitola se zaměřuje na seniora, stáří a stárnutí, vymezuje věkovou hranici a popisuje změny, které se stáří týkají. Třetí kapitola vysvětluje metody a formy vzdělávání pro seniory. Empirická část je věnována výzkumnému šetření vzdělávacích možností pro seniory na Klatovsku, motivací jejich účastníků ke vzdělávání a hodnocení poskytovaných aktivit. Zvláštní pozornost je věnována Virtuální univerzitě třetího věku, způsobu vzdělávání, motivaci a hodnocení programu účastníky a jejich tutory v konzultačních střediscích na Klatovsku. Výsledky hodnocení programu účastníků a tutorů virtuální univerzity jsou porovnány, interpretovány a uvedeny v závěru bakalářské práce.
Vzdělávání třetího věku: jeho potřebnost, kvalita a rozvoj
Kalousková, Soňa ; Drozenová, Wendy (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
1 Vzdělávání třetího věku: jeho potřebnost, kvalita a rozvoj Bc. Soňa Kalousková, DiS. Cílem diplomové práce je prozkoumat situaci vzdělávání třetího věku v České republice se zvláštním zřetelem na univerzity třetího věku (U3V) se zaměřením na Univerzitu Karlovu (UK) a Pedagogickou fakultu UK. Na základě těchto zjištění dospět k závěrům o tom, jak může management vzdělávání přispět k rozvoji U3V. Téma bylo vybráno na základě výzkumníkova zájmu o problematiku. V teoretické části se uvádějí potřebné znalosti o celoživotním vzdělávání, vzdělávání třetího věku, a je představeno téma stárnoucí společnosti. V praktické části se zpracovává sociologický výzkum s kvantitativním šetřením s použitím elektronických i tištěných dotazníků a řízeného rozhovoru, který má za cíl zmapovat současnou situaci U3V, jeho kvalitu a možnosti dalšího rozvoje. V závěrečné části jsou zhodnoceny poznatky z celého výzkumu. celoživotní vzdělávání, kvalita vzdělávání, senioři, Univerzita třetího věku, vzdělávání třetího věku

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.