Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Laser cutter interface with augmented reality elements
Kajan, Matej ; Richter, Miloslav (oponent) ; Zemčík, Tomáš (vedoucí práce)
User interface of a laser cutter with elements of augmented reality, allows for a faster and safer execution of the process of cutting. This proposal is accomplished by using methods of computer vision together with the design of a graphical user interface
Tracking People in Video Captured from a Drone
Lukáč, Jakub ; Orság, Filip (oponent) ; Goldmann, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis deals with the problem of determining the location of a person through their distance from camera approximation. The location is derived from video which is captured using a drone. The goal here is to propose and test existing solutions, and state-of-the-art algorithms for each encountered subproblem of the tracking. This means overcoming challenges such as object detection, re-identification of persons in time, estimating object distance from the camera and processing data from various sensors. Then, I am using these methods to design the final solution which can operate in nearly real-time. Implementation is based on the use of Intel NCS accelerator unit with the cooperation of small computer Raspberry Pi. Therefore, the setup may be easily mounted directly to a drone. The resulting application can generate tracking metadata for detected individuals in the recording. Afterwards, the positions are visualised as paths for better end-user presentation.
Ovládání počítače pomocí gest
Lacko, Peter ; Herout, Adam (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou systému pro ovládání počítače přes webkameru pomocí gest, přičemž gesto je zde chápáno jako pohyb ruky utvářející nějaký vzor. V úvodu jsou popsány metody pro detekci ruky v obrazu, sledování ruky a pro vyhodnocení pohybu použity v této práci. Následuje popis systému a jeho implementace, provádění a vyhodnocení testů. Výstupem práce je program umožňující jednoduché ovládání prohlížeče dokumentů a multimediálního přehrávače.
3D monitor pomocí detekce pozice hlavy
Zivčák, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
S vývojem možností zpracování obrazu, stereoskopického zobrazení, cen webových kamer a výkonu počítačů vyvstala možnost jak znásobit zážitek uživatele během práce s 3D programy. Z obrazu z webové kamery lze odhadnout polohu uživatelovy hlavy a podle této polohy natočit trojrozměrnou scénu zobrazovanou na monitoru počítače. Uživateli se potom při pohybu hlavy bude zdát, jako by byl monitor okno, skrze které může nahlížet na scénu za ním. Pomocí systému, který je výsledkem této práce, bude možné jednoduše a levně dodat uvedené chování libovolnému 3D programu.
Počítání průchodů osob dveřmi s využitím stacionární kamery
Tichý, Ľuboš ; Behúň, Kamil (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá počítáním lidí, kteří procházejí dveřmi. To může být využito v případě, když chceme vědět, kolik osob se nachází ve sledované místnosti. První část je opis existujících metod počítání lidí a druhá se zabývá využitými metodami počítačového vidění. Navrhnutý systém dokáže počítat lidi, a to včetně určení jejich směru pohybu. Poslední část obsahuje vyhodnocení systému.
Multipurpose bicycle alarm
Albert, Matej ; Novotný, Radovan (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
This diploma project is about designing a concept of an anti-theft tracking device for a bicycle. The device is equipped with a GNSS module for tracking of current location, GSM module for sending the location data in case of a theft and a BT module for user settings via mobile phone. The bike theft detection is detected by an accelerometer. The final goal of this project is a concept of such a device for evaluation and improvement purposes.
Detekce automobilů v obraze
Špaňhel, Jakub ; Juránek, Roman (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl implementovat metodu detekce a sledování automobilu založenou na modelu pohybu, vhodnou pro zpracování v reálném čase. Je zde uveden rozbor běžně užívaných metod detekce a představen princip této metody, který se skládá z detekce nízkoúrovňových klíčových bodů, časoprostorového profilování snímků i klíčových bodů a~klasifikací získaných stop pomocí HMM. Následně byly s metodou prováděny experimenty sloužící k nalezení oblastí potenciálního zlepšení metody.
Sledování objektů v zorném poli kamery
Takács, Ákos ; Drahanský, Martin (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá teoretickým popisem, návrhem a implementací systému pro sledování objektů v zorném poli kamery pomocí jednoduché webkamery. Při zpracování obrazových dat je použitá knihovna OpenCV. Systém je schopný řídit otáčení kamery tak, aby uživatelem vybraný objekt byl v středu obrazu. Pro řízení kamery je využívána řídící deska FITkit. Program je implementován v jazyce C++.
Augmentovaná realita a její využití
Ibehej, David ; Holoubek, Tomáš (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Augmentovaná realita je jednou z nejvíce rozvíjených technologických oblastí. S tím koresponduje to, že o ní slýcháváme čím dál častěji, a právě proto bychom s ní měli do budoucna počítat. Tato práce se pokouší poskytnou stručnou rešerši v okruzích její definice, historie, současného využití, nedostatků a možností v oblasti herních enginů a vývojářských nástrojů. V druhé části pak demonstruje možné využití v průmyslu řešením projekce a interakce mechanické součásti.
Rozšířené uživatelské rozhraní
Zahrádka, Jiří ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou rozhraní mezi člověkem a počítačem. Zaměřuje se na moderní rozhraní, která využívají projektor a kameru pro rozšíření reálných předmětů o virtuální informace. Součástí práce je také popis kalibrace těchto zařízení. Hlavním cílem této práce je implementace rozšířeného uživatelského rozhraní pro správu aplikačních oken. Systém zahrnuje kameru, projektor a uchopitelné předměty např. papírové desky. Předměty jsou označeny výchozími značkami kvůli jejich sledování ve videosekvenci. Projektor promítá prvky uživatelského rozhraní na stůl a uchopitelné předměty např. aplikační okna na papírové desky. Aplikační okna jsou následně přesouvána a otáčena společně s deskami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.