| |
|
Metodika dokumentace městských domů
Rykl, Michael
Metodika je určena pro dokumentátory a pracovníky odborných institucí, kteří se zabývají ochranou kulturního dědictví (Ministerstvo kultury, Národní památkový ústav, muzea zaměřená na dějiny měst, urbanismu, regionální dějiny), úřady , do jejichž kompetencí náleží problematika ochrany kulturních památek, zpracovatelům stavebně historických průzkumů, zpracovatelům operativních průzkumů a dokumentace, pracovištém, zaměšřeným archeologicky s podílem práce dokumentační a stavebně historické, pedagogy a studenty vysokých škol, vlastníky objektů, stavební úřady.
Plný text: PDF
|
|
Typologie slovenských sídelních tkání
Závracká, Andreja ; Komrska, Jan ; Moučka, Jan
Výzkumný projekt 1995 – 1996 byl zpracován s podporou RSS - Research Support Scheme, HESP - Higher Education Support Programme grant RS/HESP/1074/693/1995. Byla zpracována typologie "sídelních tkání" - t.j. středně velkých částí sídel, homogenních z hlediska hlavních kvanitatívních charakteristik - COS, CES, a výšky zástavby, definované jako průměrná výška budov VyHL (výšková hladina). Typologie byla zpracována pro soubor několika desítek tkání identifikovaných na Slovensku v průzkumech Fakulty architektury v Bratislavě a pro obdobný soubor západoevropských tkání.
Plný text: PDF
|
| |
| |
| |
|
Zoning v USA: Kapitola 1 - Územní řád USA
Moučka, Jan
Kapitola 1 uvádí celou Knihu "Zoning v USA", založenou na informacích z internetu. Kapitola 1 je pokusem o souhrn všech poznatků o zoningu, jako metodě správy území USA. Kniha byla dokončována v průběhu tzv. hypotékové krize v USA, která později přešla do celkové globální krize a globální recese. Již první fáze - hypotéková krize - hluboce zasáhla do bydlení, tím i hospodaření s bytovým fondem samozřejmě i do správy území. Celkový obraz řádu v území USA se tím pravděpodobně změní. Co se nezmění, je závažnost tématu správy území, a zájem obyvatel ISA i institucí na všech úrovních, tak jako tomu bylo dosud. Zainteresovaným čtenářům - odborníkům autor proto doporučuje se po seznámení s Kapitolami 2, 3 a 4 ke Kapitol 1 vrátit a případně diskutovat některé její závěry.
Plný text: PDF
|
| |
| |
| |