Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Paměť věcí - odkazy minulosti a Výtvarná výchova
Švidroňová, Žaneta ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na věci z dávné i nedávné minulosti jako na nositele vlastních vzpomínek a historie. Zabývá se proměnami v zobrazování a významu věcí z umělecko-historického hlediska na příkladu zátiší a tématu vanitas, symbolizujícího prchavost okamžiku a pomíjivost. Soustředí se nejen na předměty, ale také na jejich prostředí jako na zdroj inspirace kulturní paměti. Dává do souvislosti prostředky zobrazování věcí v současném výtvarném umění a aktuální tendence ve výtvarné výchově. Didaktická část reflektuje postoj žáků ve věku 14-15 let k věcem z dávné i nedávné minulosti a jejich hodnotě. Výtvarná část představuje kombinaci grafických tisků s fragmenty autorských fotografií, znázorňujícími útržky vzpomínek ve ztracených souvislostech z pohledu autorky.
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školy
Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek
Jakešová, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna vizuální podoby americké prezidentské volební kampaně v týdenících Time a Newsweek se zabývá vizuálním zobrazením témat souvisejících s volbou amerického prezidenta ve zpravodajských časopisech v letech 1992 - 2012. Nejprve je v práci nastíněn vývoj moderní politické komunikace, politického marketingu a volebních kampaní s důrazem na současnost. Následující část práce se věnuje charakteristice zkoumaných periodik a současnému postavení zpravodajských časopisů na mediálním trhu. Na příkladu nedávné historie a současnosti časopisu Newsweek je popsán stav zpravodajských časopisů v digitální éře. V závěru teoretické části práce je stručně přiblíženo fungování amerického volebního systému. Praktická část práce pak prostřednictvím kvalitativní analýzy podrobně zkoumá obrazové materiály v časopisech Time a Newsweek týkající se amerických prezidentských voleb. Závěrem analýzy je vyhodnocení vývoje těchto materiálů mezi roky 1992 a 2012 v kontextu vývoje politické komunikace a aktuálního stavu mediální krajiny.
Čas a prostor v psaných dětských projevech
Švarcová, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak žáci pátých a devátých tříd ztvárňují v psaném vyprávění čas a prostor. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první z nich jsou shrnuty poznatky z oblasti naratologie, vývojové psychologie a výzkumu osvojování jazyka s ohledem na věkovou skupinu žáků druhého stupně ZŠ. V praktické části jsou analyzovány psané projevy žáků pátých a devátých tříd. Postupně jsou charakterizovány oblasti jako koherence projevu, čas, prostor a postava. V závěru této části práce jsou obě věkové skupiny srovnány. Diplomovou práci uzavírají náměty pro školní výuku formulované na základě poznatků získaných z analýzy žákovských vyprávění.
Kantova nauka o schematismu
Bis, Ondřej ; Kouba, Pavel (vedoucí práce) ; Chotaš, Jiří (oponent)
Tato práce se soustředí na výklad kapitoly Kritiky čistého rozumu "O schematismu čistých rozvažovacích pojmů". Kant vychází z nezávislosti dvou zdrojů poznání, rozvažování a smyslovosti. Nezávislost těchto zdrojů poznání je třeba překonat. Schematismus je úzce spojen s kapitolou o dedukci kategorií. Proto samotnému rozboru schémat předchází analýza této kapitoly. Na kapitolách o dedukci a schematismu se ukazuje, že smyslovost postupně získává ve vztahu k rozvažování jasnější podobu. Kant nejprve dokazuje platnost kategorií pro každý možný názor. Následně dokazuje platnost kategorií pro formy názoru prostoru a času. Ve schematismu jsou řešeny samotné způsoby, jimiž se kategorie vztahují na smyslovost. Kant do výkladu zavádí transcendentální schéma, jež překonává heterogenitu rozvažování a smyslovosti. Vztah mezi kategorií a schématem je chápán jako vztah analogický, přičemž kategorie jsou diskurzivní pravidla jednoty názoru vůbec, zatímco schémata jsou určeny jako perceptivní pravidla jednoty smyslovosti. Smyslovost je tak prostřednictvím schématu obrazotvornosti přiváděna pod jednotu apercepce. Nedílnou součástí práce je i rozbor schematismu empirických a geometrických pojmů. Ukazuje se, že schematismus těchto dvou druhů pojmů představuje modifikaci původního problému, neboť nemusí překonávat...
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Chodíme kolem nich, ale žijeme s nimi?
Kolebabová, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá konkrétním městem - Zdicemi, které zkoumá z hlediska historického, geologického a výtvarného. Zachycuje vývoj a současnou podobu objektů ve veřejném prostoru Zdic, vybraných na základě ztráty nebo změny původní funkce a ztráty zájmu obyvatel města. S problematikou vztahu k místu pracuje výtvarně didaktická část práce, která se snaží obnovit zájem o životní prostor prostřednictvím výtvarného projektu a z něj vycházejících pracovních listů.
Dialog s krajinou
Lojková, Ester ; Velíšek, Martin (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám jinými pohledy na krajinu. Snažím se je nastínit z různých hledisek. Zabývám se historií, náboženstvím a uměním. Je o hledání svého místa v krajině. O nalezení sama sebe prostřednictvím cesty, putování. O vnímání krajiny. O paměti krajiny. Jak se nám postupně odkrývá. Je ukrytá v jejích prvcích, jako jsou kameny, voda, stromy a jiné. O navrácení k základním věcem, k vnímání, což je jev předcházející samotnou tvorbu, jako je např. Malba, tělové či akční umění. Tyto prvky se snažím pak převést do tvorby ve škole - v navržených výtvarných řadách.
Utopie v Denících Kryštofa Kolumba
Legátová, Iveta ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
RESUMÉ: Utopie v Denících Kryštofa Kolumba Prvotní seznámení s kontextem doby přibližuje 15. století v e Španělsku a složitou cestu Kryštofa Kolumba. První kapitola popisuje jeho hlavní životní moment y, spolu s renesančním přerodem m yšlení. Druhá kapitola se zab ývá vznikem hispanoamerické literatury na základě Kolumbova lodního deníku a jeho zpráv. Anal ýzou obsahové a formální stránk y díla potvrdíme Kolumbův v ýznamn ý podíl na tvorbě slovní zásob y, ale též upřesníme v ýznam y, které přinesl idealistick ý popis krajin y a Indiánů. O důležitosti náboženství svědčí Kolumbova korespondence, ale zejména st yl, který udržuje Krále v naději. Hlavní část je věnovaná utopii, jejímu et ymologickému v ýznamu, definici, ale především jako literárnímu žánru. Je představen literární i m yšlenkov ý fenomén: Utopie Amerik y. Přesvědčujeme se reaktualizaci mýtu, vracíme se k samému Počátku. Dozvíme se rozdíl y mezi utopií a m ýtem a potvrdíme, že jedno od druhého lze stěží oddělit. Víra, naděje a návrat k biblickému ráji jsou přenesen y na společné izolované místo a čas, literatura v tomto případě hraje roli tvořivé síl y, která umocňuje a šíří t yto naděje. Mezitím se zastavíme u archaick ých společností, kde opakováním archet ypů nab ývá konání účinnosti, a tak se zrodí ex emplární úkon a zruší profánní čas. Úvah y...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.