Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 419 záznamů.  začátekpředchozí262 - 271dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR
Obermayer, Jan ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Brych, Jan (oponent)
Název práce: Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR Cíl práce: Cílem této práce je popsání systému výcviku základních manipulačních činností se zbraní a vybraných střeleckých technik vyučovaných během střelecké přípravy v rámci kurzu základní odborné přípravy Policie České republiky. Metody: Základními metodami užitými v této práci je metoda sběru dat, která je uplatněna nejen při studiu literatury, ale i v následné selekci vlastních odborných zkušeností a vědomostí. Další metodou je metoda analýzy, která je využita v případech expertního posuzování, verifikace, kvantitativní, věcné, ale i interpretativní a komparativní analýze. Za účelem popsání základních metodicko-taktických postupů a také vytvoření souboru průpravných cvičeních je užita další základní vědecká metoda, syntéza poznatků. Výsledky: Výsledkem práce je vytvoření komplexního náhledu na problematiku výuky použití zbraně v základní odborné přípravy Policie ČR dle současné metodiky, úkolů a cílů kladených na tento vzdělávací kurz. I přesto, že osnovy a náplň služební střelecké přípravy jsou po dobu několika let stále stejné, lze zde spatřovat jisté zlepšení a snaha o přiblížení výuky reálným situacím a zákrokům. Jako velmi přínosné vidím zpracování metodických příruček a odborných publikací nejen z policejní, ale i...
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI
Možnosti elementárního výkladu obecné teorie relativity
Ryston, Matěj ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Elementární výklad obecné teorie relativity na úrovni pochopitelné pro středoškoláky či absolventy středních škol. Práce sestává z průzkumu dostupné literatury a v ní obsaženého přístupu k úvodnímu výkladu teorie relativity, sepsání učebního textu pokrývajícího nutné základy klasické mechaniky, speciální relativity a následně základní myšlenky a závěry obecné relativity. Součástí práce je také didaktický rozbor sepsaného učebního textu. Text předpokládá pouze základní znalosti z fyziky střední školy (převážně mechaniky), proto je vhodný pro široké pole zájemců z řad studentů SŠ i absolventů SŠ. Může posloužit také například jako studijní materiál pro učitele, kteří by rádi obohatili svůj výklad o modernější kapitoly fyziky.
Výuka basketbalu v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol
Hrubý, Josef ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Diplomová práce na téma Výuka basketbalu v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol se zabývá zmapováním podmínek pěti základních škol k výuce basketbalu a zjištěním úrovně basketbalových dovedností žáků. Cílem je na základě výzkumu zjistit, zda je možné správně nastaveným tréninkem v hodinách tělesné výchovy dosáhnout u žáků základních škol zřetelného zlepšení v basketbalových dovednostech, a tím u nich vzbudit větší zájem o tento sport. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a objasnění základních pojmů a charakteristiku věkového období 6 - 11 let. Výzkumná část popisuje testy, které byly vybrány na základě konzultace s basketbalovými odborníky, podmínky, za nichž bylo testování žáků uskutečněno, a vykazuje výsledky testů jednotlivých žáků a škol v tabulkách se slovním popisem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Testy vědomostí a dovedností v prostředí webových stránek a jejich využití v kombinatorice
Hamáček, Jan ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Slavík, Antonín (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvoření testovacího systému v prostředí webo- vých stránek. Vytvořený testovací systém, doplněný o testové úlohy, slouží k samostatné přípravě žáků. Dalším cílem je vytvoření testů na téma kombi- natoriky. Práce obsahuje přehled základních pojmů teorie didaktických testů a vlastností vytvořených testů. Dále obsahuje podrobný návod k vytvoření konkrétního testu za pomoci testovacího systému a krátký popis možností rozšíření testovacího systému. V závěru práce jsou uvedeny příklady vygene- rovaných testů z kombinatoriky a výsledky vyzkoušení testů žáky gymnázia. 1
Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR
Obermayer, Jan ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Brych, Jan (oponent)
Název práce: Výuka použití zbraně v základní odborné přípravě Policie ČR Cíl práce: Cílem této práce je popsat systém výcviku základních manipulačních činností se zbraní a vybraných střeleckých technik vyučovaných během střelecké přípravy v rámci kurzu základní odborné přípravy Policie České republiky. Metody: Základními metodami užitými v této práci je metoda sběru dat, která je uplatněna nejen při studiu literatury, ale i v následné selekci vlastních odborných zkušeností a vědomostí získaných při instruktorské činnosti. Další metodou je metoda analýzy, která je využita v případech expertního posuzování. Za účelem popsání základních metodicko- taktických postupů a také vytvoření souboru průpravných cvičení je užita další základní vědecká metoda, syntéza poznatků. Výsledky: Výsledkem práce je vytvoření komplexního náhledu na problematiku výuky použití zbraně v základní odborné přípravy Policie ČR dle současné metodiky, úkolů a cílů kladených na tento vzdělávací kurz. I přesto, že osnovy a náplň služební střelecké přípravy jsou po dobu několika let stále stejné, lze zde spatřovat jisté zlepšení a snaha o přiblížení výuky reálným situacím a zákrokům. Jako velmi přínosné vidím zpracování metodických příruček a odborných publikací nejen z policejní, ale i praktické a obranné střelby. Klíčová slova:...
Využití metod dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka
Tvrdíková, Lucie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Teoretická ást této diplomové práce je zam ena na seznámení s dramatickou výchovou jako samostatného p edm tu, s jejími principy a zásadami práce s ní, na její metody a techniky. P iblížíme si zde práci u itele dramatické výchovy a jeho možnosti vzd lávání v tomto oboru. Z hlediska psychologie se práce zabývá vývojem e i u d tí a schopnosti u ení se cizímu jazyku, tak abychom dosáhli co nejdlouhodob jšího efektu p i uchovávání si osvojených dovedností v pam ti. Nedílnou sou ástí této ásti práce je také didaktika výuky cizích jazyk a její charakteristika. Požadované znalosti v oblasti cizího jazyka pak stanovuje Rámcový vzd lávací program pro základní vzd lávání, který nám umož uje stanovit si výukové cíle. V teoretické ásti je také metodika postupu tvo ení výukových lekcí cizího jazyka s využitím dramatické výchovy a jejich reflexe. Praktická ást diplomové práce obsahuje odu ené lekce z vybraných témat anglického jazyka, kdy jsem využila dramatickou výchovu jako výukového prost edku.
Možnosti a meze využití ICT ve výuce na ZŠ
Kudrnová, Lenka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje v teoretické části informace o komunikačních a informačních technologiích, které zasahují do současného života našich škol. Seznamuje s pojmem ICT, zabývá se jeho historií, prezentuje jeho jednotlivé druhy, rozebírá didaktické funkce a následně poukazuje na pozitivní a negativní stránky, které s ICT úzce souvisí. Její praktická část zkoumá rozdíly v používání informačních a komunikačních technologií mezi učiteli prvního stupně základních škol jednotlivých krajů (Praha x Královéhradecký kraj). V závěru se zaměřuje pouze na učitele hlavního města Prahy, kde prezentuje jejich konkrétnější názory spojené s využíváním ICT v jejich práci.
Regresní modely a jejich výuka
Rybář, Marian ; Staněk, Jakub (oponent) ; Kopa, Miloš (oponent)
Název práce: "Regresní modely a jejich výuka" Autor: Mgr. Marian Rybář Katedra / Ústav: Katedra didaktiky matematiky Abstrakt: Regresní modely a jejich výstupy mají obrovské využití nejen v oblasti medicíny, vědy či manažerského rozhodování, ale i mnoha dalších oborech. Otázka srozumitelného vysvětlení regresních modelů absolventům nematematických oborů je potom velmi aktuálním a využitelným tématem z pohledu matematické didaktiky. Hlavním problémem je vysvětlení tématu pochopitelně a pouze s minimálním matematickým pozadím absolventů statistických školení, kteří často nejsou absolventy matematických či technických oborů, ale při své práci regresní modely pravidelně používají. Rigorózní práce se snaží na konkrétních příkladech navrhnout, jak přehledně laicky vysvětlit problematiku regresních modelů. Na praktických příkladech jsou názorně demonstrovány dopady nejčastějších chyb, kterých se laici při jejich použití v praxi dopouštějí. Hlavním výstupem práce je portfolio příkladů využitelných při školeních regresních modelů. Klíčová slova: regresní modely, regresní analýza, analýza závislostí, didaktika, výuka

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 419 záznamů.   začátekpředchozí262 - 271dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.