Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Volnočasová aktivita tělesně a mentálně postižených, plavání SK Kapři Jindřichův Hradec
MÁCHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá volnočasovou aktivitou tělesně a mentálně postižených. Představuje jindřichohradecký sportovní klub, který se věnuje dětem a dospělým s handicapem nejen v oblasti plavání. Teoreticky popisuje základní rozdělení tělesných a mentálních postižení, volného času, volnočasové aktivity a historii plavání ve světě i Čechách. Zabývá se vlivem volnočasové aktivity na zdravé i handicapované jedince.
Analýza výuky v plaveckých školách APŠ působících v Jihočeském kraji
DOLEŽALOVÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá vypracováním komplexní analýzy výuky plavání v plaveckých školách sdružených Asociací plaveckých škol v Jihočeském kraji, konkrétněji plaváním dětí na základních školách. Teoretická část se zabývá stručnou historií plavání, plaveckou výukou, základními plaveckými dovednostmi, výukovými metodami a využitím pomůcek k výuce plavání. Dále se teoretická část zabývá vhodným prvním plaveckým způsobem a následně je uveden základní nácvik plaveckých způsobů. Vše je v souladu s učebními texty poskytovanými Asociací plaveckých škol a metodických materiálů vydaných MŠMT. Syntetická část je zacílena na popis průběhu výuky v jednotlivých plaveckých školách ve srovnání s metodickými a učebními materiály.
Vliv pandemie Covid-19 na motivaci ke sportu u para plavců
Míčková, Dominika ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Vliv pandemie Covid-19 na motivaci ke sportu u para plavců Cíle: Cílem práce je hledání existence změny míry motivace ke sportu u skupiny para plavců důsledkem pandemické krize v České republice. Metody: Předmětem výzkumu je vyhodnocení dat opakovaně předloženého standardizovaného dotazníku Sport motivation scale výzkumnému souboru 22 tělesně postižených para plavců ve věkovém rozmezí 19 - 48 (k roku 2021). Dále bylo vypracováno porovnání tohoto vyhodnocení s odpověďmi získanými pomocí strukturovaného rozhovoru vedeného na konci výzkumného šetření v srpnu 2021. K určení rozdílu míry motivace slouží grafické zpracování a vhodně zvolená forma t-testu. Výsledky: Ačkoliv statistické vyhodnocení dat celého souboru neprokázalo významný rozdíl mezi dvěma zkoumanými obdobími, ani mezi muži a ženami, u samostatně zkoumané skupiny mužů se projevila změna míry vnitřní motivace něco vědět. Dále byla nalezena korelace vnitřní motivace něco prožít s věkem. Při porovnání těchto výsledků se souborem popisů subjektivních pocitů respondentů nejsou odpovědi na vědecké otázky výzkumu zcela jednoznačné. Klíčová slova: tělesné postižení, aplikované pohybové aktivity, plavání, psychologie sportu, krizová opatření
Porovnání fyzických předpokladů závodních plavců, vzhledem k preferencím plaveckých disciplín.
Hanus, Tomáš ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název práce: Porovnání fyzických předpokladů závodních plavců vzhledem k preferencím plaveckých disciplín. Cíl: Cílem této bakalářské práce je vytvořit pilotní výzkum, ve kterém budou změřeny a porovnány vybrané fyzické a antropometrické parametry plavců juniorského věku (16 až 18 let). Porovnáváme plavce krátkých a středních tratí proti plavcům dlouhých tratí. Metody: Tento pilotní výzkum byl proveden pod dohledem vedoucího práce a za pomoci speciálních přístrojů zapůjčených Katedrou tělesné výchovy PedF UK. Pro přehledné interpretování a porovnání výsledků byly použity sumarizační tabulky a grafy. Výsledky: Výsledky měření ukazují na to, že plavci vytrvalostního zaměření mají průměrně o 2-3 % tělesného tuku více než sprinteři. Plavci zaměření na krátké a střední tratě mají naopak průměrně o necelé 1% vyšší bezvodnou ATH. Tento výsledek se prokázal u dívek i chlapců. Výsledky měření spirometrie ukázaly, že sprinteři dosáhli vyšší maximální výdechové rychlosti proti vytrvalcům. Vitální kapacita plic nepotvrdila žádnou pravidelnost výsledků. Mezi chlapci byl v tomto případě lepší sprinter a mezi dívkami naopak vytrvalkyně. Výsledky byly porovnávány v procentech vůči normě pro každého plavce podle jeho stavby těla. Toto porovnání je relevantnější než porovnání reálné síly výdechu a vitální kapacity...
Komparace kurzu povinné plavecké výuky s odlišnou periodou opakování lekcí z hlediska vlivu na výslednou plaveckou úroveň žáků mladšího školního věku spádových škol v Jablonci nad Nisou
Heidrichová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je porovnání vstupní a výstupní plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky absolvované na prvním stupni základní školy. Zásadním kritériem porovnávání testovaných dovedností dětí bude, zda absolvují plaveckou výuku formou intenzivních kurzů či v časovém harmonogramu jedné návštěvy plaveckého zařízení týdně. Plavecké dovednosti budou sledovány u dětí druhých a třetích tříd, a to jak chlapců, tak i dívek. Finální uplavaná vzdálenost dětí bude následně kategorizována jak dle oficiálních diagnostických tabulek navržených Čechovskou, tak dle neoficiálních tabulek s podrobnějšími intervaly, které interně využívá plavecká škola, na které probíhal výzkum. V teoretické části jsou nejprve zmíněny počátky plavání a jeho historický vývoj ve světě i u nás v České republice, s přesahem do dnešní podoby plavání, a to zejména v kontextu plavecké výuky. Povinná plavecká výuka dětí mladšího školního věku, její financování, její organizace a ukotvení v RVP ZV jsou dalšími tématy teoretické části. Mimo to je popsána plavecká výuka, jakožto pedagogický proces, řešena z hlediska didaktiky. Popsány jsou také základní plavecké dovednosti a hodnocení dosažené plavecké úrovně vzhledem k oficiálním diagnostickým škálám. Praktická část je založena na získaných datech...
Nejčastější chyby v provedení plaveckého způsobu kraul u dětí ve druhých a třetích třídách z okresu Benešov a jejich náprava.
Dastychová, Martina ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Název práce: Nejčastější chyby v provedení plaveckého způsobu kraul u dětí ve druhých a třetích třídách z okresu Benešov a jejich náprava. Cíl: Cílem této práce bude zjistit, jakých chyb se děti ve druhých a třetích třídách budou dopouštět nejvíce v technickém provedení plaveckého způsobu kraul. Metody: Výzkum určený pro tuto práci probíhal pod dohledem vedoucího práce a byla při něm použita hodnotící škála. Zjištěné výsledky byly pro přehlednost zaneseny do tabulek a grafů. Výsledky: Na základě vyhodnocení použité škály vyšly najevo nejčastěji se opakující chyby v dané pohybové kategorii. Ve správném provedení polohy chybovali žáci ve špatném položení těla tak, aby jim při plavání hladinu vody protínalo čelo. V činnosti horních končetin dominovalo chybné zanořování paže, které neprobíhalo v úrovni ramene. U dolních končetin převažovala nepravidelnost pohybu stejně jako u souhry. Bez závislosti na pohlaví byly u dýchání patrné dvě nejčastější chyby - žáci nedýchali stranou a nedokázali správně načasovat nádech. KLÍČOVÁ SLOVA: plavání, kraul, chyby při plavání, hodnotící škála, plavecká škola, nápravná cvičení, mladší školní věk
Plavecká výuka v oblasti Prahy 5 - Barandov
Končelová, Tereza ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Hlavním cílem práce je zmapovat povinnou výuku dětí mladšího školního věku v plaveckých školách v oblasti - V teoretické části práce seznamuje s významem plavání, s historií plavání, s legislativou plaveckých škol, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce a s metodami výuky. V praktické části najdeme výsledky šetření úrovně základní povinné plavecké výuky ve vybraných plaveckých školách oblasti Praha 5 - Barrandov. Metodami šetření jsou metoda kvalitativního dotazování - anketa a metoda pozorování. Výsledná data jsou statisticky zpracována a zapsána v tabulkách a pro lepší přehlednost ve výsečových grafech. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, význam plavání, historie plavání, plavecká škola, povinná plavecká výuka, výuková metoda, plavecký způsob, výuka, žák, instrukto
Plavecký program zaměřený na výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti
Štěpánková, Simona ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Název práce: Plavecký program pro výuku dětí mladšího školního věku - základní plavecké dovednosti Cíl: Cílem práce je vytvoření výukového materiálu pro plaveckou školu zaměřeného na nácvik základních plaveckých dovedností (ZPD). Metody: Výzkumný soubor byl na první hodině zhodnocen pro zjištění jejich vstupních dovedností. Hodnocení probíhalo dle standardizované škály. Do dalších hodin plavecké výuky byly zařazeny cvičení a aktivity jimž se samotná práce věnuje. Na základě jejich použití v praxi byly vyvozeny pozorování poznatky pro jejich další použití. Na poslední lekci proběhlo závěrečné výstupní hodnocení. Získaná data z obou hodnocení byla nakonec porovnána. K porovnání byl využit aritmetický průměr (x ) a Medián (Med(x)). Výsledky: Výstupní hodnoty ukázaly zlepšení téměř u všech žáků. Z třiceti osmi zúčastněných dosáhlo maximálního počtu bodů deset žáků, dalších deset ztratilo jen jeden nebo dva body. Zbylých osmnáct žáků nedosáhlo takových hodnot, ale i tak byl ve výsledcích zaznamenaný viditelný progres. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, plavecká výuka, neplavci, ZPD
Využití respirační fyzioterapie v plaveckém stylu kraul
PECHOVÁ, Karolína
Cílem této práce je popsat efekt respirační fyzioterapie v plaveckém stylu kraul, jaký vliv má respirační fyzioterapie na sílu nádechových a výdechových svalů a jaké subjektivní změny nastanou při zavedení respirační fyzioterapie do tréninku. Teoretická část práce shrnuje obecné informace o anatomii a fyziologii dýchání, mechanice dýchání včetně provedení optimálního dechového vzoru. Dále je zde popsán plavecký styl kraul a hlavní svalové skupiny, které jsou u tohoto stylu potřeba. V praktické části jsou podrobné kazuistiky 4 probandů, kteří pravidelně již několik let trénují v plaveckém oddíle. Proběhlo měření ústních tlaků pomocí přístroje MicroRPM, který hodnotí sílu nádechových i výdechových svalů. Součástí je i návrh terapie, jež se soustředí na respirační techniky, ale také na mobilitu hrudníku, lopatek a celkového držení těla, a to včetně zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře. Výsledný efekt terapie je pozitivní, kdy došlo ke zvýšení počátečních hodnot maximálních ústních tlaků, ale hlavně k větší mobilitě hrudníku, lepšího zapojení HSSP a lepšímu dechovému stereotypu. Důležitým výsledkem terapie je i subjektivní vnímaní probandů.
Plavání kojenců a batolat ve věku od 6 měsíců do 2 let
LOUBOVÁ, Zuzana
V této práci jsme se zabývali Plaváním kojenců a batolat věku od 6 měsíců do 2 let, a nácvikem jejich základních plaveckých dovedností. Cílem této práce bylo sestavit edukační plavecké programy pro tři věkové kategorie dětí. První program byl podrobně vypracovaný a určený pro kojence ve věku od šesti do devíti měsíců. Druhý program byl kvůli jeho rozsáhlosti stručně sepsán a byl určen pro kojence od devíti do dvanácti měsíců. Třetí program byl určen pro batolata od dvanácti měsíců do dvou let, dle jeho rozsáhlosti je sepsán stručněji než program první. V tomto plaveckém programu jsou vypsané hlavní cíle a výstupy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.